«Το άρθρο αφορά στοιχεία της εταιρεία μας από τις εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων που διαχειριζόμαστε το branding και τις στρατηγικές digital marketing ολόκληρο ο χρόνο.
Τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε για το άρθρο αντλήθηκαν από το ψηφιακό μάρκετινγκ 10.2023 – 4.2024 και τις καμπάνιες διαφημίσεων που τρέχουμε συνέχεια (12/12), τις κρατήσεις και τις αποδόσεις στον τζίρο του ταμείου»
Πρόλογος
Μετά την μεγάλη αλλά προσωρινή άνοδο του 2021-2022 στον τομέα ενοικιάσεων αυτοκινήτων με την τεράστια ζήτηση παγκόσμια, οι δείκτες κρατήσεων ήρθαν να σταθμίσουν όλο τον ενθουσιασμό το 2023 με μεγάλες μειώσεις και να σταθεροποιήσουν εν μέρη την αγορά.
Μην ξεχνάμε ότι οι χρονιές covid και μετά covid ήταν ένα μπαλόνι που ξεφούσκωσε σε όλους τους τομείς της αγοράς.
Κατά το 2023-2024 δεκάδες μικρών εταιρειών ενοικιάσεων αυτοκινήτων έκαναν έναρξη επαγγέλματος στην Ελλάδα προσπαθώντας να εισπράξουν μερίδιο από την ήδη κορεσμένη αγορά των ενοικιάσεων αυτοκινήτων προσφέροντας τις υπηρεσίες τους με λιγοστά οχήματα (κάτω των 10 οχημάτων). Αυτό έκανε τον ανταγωνισμό να λειτουργεί με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι μπήκαμε σε ένα παιχνίδι marketplace του καθημερινού 5 πάνω 5 κάτω μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων.
Από την άλλη πλευρά οι μεγάλες εταιρίες ανανέωσαν τον στόλο των αυτοκινήτων τους με νέα μοντέλα και εμπλούτισαν τον αριθμό τους με χιλιάδες αυτοκίνητα.
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Γιατί οι ταξιδιώτες δεν εμπιστεύονται το Tripadvisor σήμερα;
Τι συνέβη λοιπόν το 2024 στον τομέα ενοικιάσεων αυτοκινήτων;
Ξεκινώντας την περίοδο 12.2023 – 01.2024 η αναζήτηση των χρηστών από τις Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό στην Ελλάδα για τιμές κρατήσεων έδειξαν ότι υπάρχει μια συγκρατημένη πρόθεση για κράτηση από νωρίς.
Πραγματικά από τον Φεβρουάριο έως και τον Απρίλιο οι κρατήσεις είχαν μείωση της τάξης του -40% για το διάστημα Ιουνίου – Ιουλίου.
Οι κρατήσεις αυτοκίνητων για το διάστημα 1.4.24 – 31.5.24 είχαν μια αυξητική τάση της τάξης του +12%. Το προφίλ των χρηστών που έκαναν προ-κράτηση για το διάστημα Απριλίου – Αυγούστου 30+ ημέρες πριν την άφιξη ήταν κατά μέσο όρο στο ηλικιακό των 35 – 60 ετών. Από αυτούς το 68% ήταν άνδρες.
Στις κρατήσεις last minute λόγω της ανασφάλειας των ταξιδιωτών για τις συνθήκες που επικρατούν στην Ευρώπη είχαμε μια άνοδο της τάξης του +62%. Σε αυτούς τους ταξιδιώτες το ηλικιακό γκρουπ ήταν 18 – 47 ετών και το 58% ήταν γυναίκες.
Σε μια πρώτη ανάλυση βλέπουμε ότι στις προ-κρατήσεις την ασφάλεια επέλεξαν οι άνδρες ενώ στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής το ρίσκο πήραν η γυναίκες νεότερης ηλικίας.
Η τιμή - τιμή δεν έχει για κανέναν …
Έχουμε δει και βλέπουμε όλοι μας ότι δεν υπάρχει σταθερή τιμή στις ενοικιάσεις των αυτοκινήτων στην Ελλάδα ιδίως την εποχή των καλοκαιρινών μηνών. Στο κάθε είδους μάρκετινγκ που πλασάρουν είτε οι ιδιώτες είτε οι εταιρείες μάρκετινγκ επιδίδονται σε προσφορές και εκπτώσεις προσπαθώντας να δελεάσουν χρήστες να κάνουν κράτηση.
Η διαφήμιση προσπαθεί να προσελκύσει κοινό με τιμή 4 και 8 ευρώ την ημέρα για ενοικίαση αυτοκινήτου αλλά και σε τοπικές εταιρείες τον Ιούνιο 18 ευρώ την ημέρα για την μικρή κατηγορία.
Οι τακτικές αυτές είναι πλέον αστάθμητοι παράγοντες σε αυτές τις εταιρείες για την βιωσιμότητά τους.
Η προτίμηση στο brand και την ποιότητα από τους ταξιδιώτες σε όλους τους τομείς και εκτός των ενοικιάσεων αυτοκινήτων δείχνει την μεγάλη αλλαγή που ξεκίνησε από το καλοκαίρι του 2024.
Οι υποψήφιοι ενοικιαστές των αυτοκινήτων (ταξιδιώτες) δεν έχουν ως παράγοντα για να κάνουν κράτηση πλέον την τιμή αλλά χαρακτηριστικά όπως, δημοφιλία επιχείρησης, αξιολογήσεις, ευκολία κράτησης, τύπος οχήματος και χρονολογία, ευκολία επικοινωνίας με την επιχείρηση.
Έτσι βλέπουμε ότι η κλασσική συνταγή για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων που στηρίζονται στην τιμή καταρρέουν κι αυτό γιατί είναι τεράστιος ο ανταγωνισμός λόγω υπερπροσφοράς.
Φανταστείτε ότι για κάθε 1 υποψήφιο ενοικιαστή αυτοκινήτου στην Ελλάδα το 2024 αντιστοιχούν 40 εταιρείες προσφοράς ενοικίασης αυτοκινήτου.
Το μέλλον για τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων
Κάθε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτου από σήμερα θα πρέπει να αναπροσαρμόσει την πολιτική και στρατηγική της για να μπορέσει να είναι βιώσιμη από το επόμενο καλοκαίρι του 2025.
Νέες τεχνολογίες έρχονται σήμερα για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις αλλά και τους ενοικιαστές των αυτοκινήτων.
Οι ιστοσελίδες πρέπει να είναι πλέον απλές, να δίνουν ότι πληροφορία χρειάζεται η πελάτης και μπορούν να βοηθούν στην πολύ γρήγορη κράτηση άμεσα.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει επίσης τις εταιρίες κάνοντας την επικοινωνία με τον πελάτη παιχνίδι.
Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων χρειάζονται όσο ποτέ άλλοτε branding και στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ ολόκληρο το χρόνο για να μπορέσουν να αναδειχθούν μέσα από τον τεράστιο ανταγωνισμό.
Ποια είναι η λύση για την αύξηση των κρατήσεων;
Στην REDPLUS+ θα βρείτε ένα αξιόπιστο συνεργάτη που μπορεί να σας δώσει έως και 300+% ανάπτυξη δημοφιλίας και +60% αύξηση τζίρου.
Φυσικά όλα αρχίζουν από σήμερα. Οποιαδήποτε αντίληψη ότι η προώθηση και η διαφήμιση μιας εταιρίας ενοικιάσεων αυτοκινήτων ξεκινά τον Απρίλιο ή τον Μάιο κάθε έτους κάνει μεγάλο λάθος, Αυτός είναι και ο λόγος που οι διαφημίσεις αυτές στοιχίζουν πολύ ακριβά και δίνουν πολύ λίγα.
Στατιστικά μια καλά οργανωμένη στρατηγική μάρκετινγκ σε μια εταιρία ενοικιάσεων αυτοκινήτων με στόλο 100-120 αυτοκινήτων από την εταιρία μας μπορεί να δώσει σε μια χρονιά τζίρο 200.000 – 300.000 ευρώ.
Εάν θέλετε να κάνετε την επιχείρησή σας βιώσιμη και ανταγωνιστική επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε για το brand σας την άνοδο και την εξέλιξή του με κέρδη και αύξηση τζίρου.
Οι προκλήσεις είναι πολλές και ο ανταγωνισμός μεγάλος. Η Ai έρχεται καθημερινά για να καθορίσει τον νικητή τόσο στην ποιότητα όσο και στο περιεχόμενο.
Εάν δεν δώσετε προσοχή σήμερα στο καλοκαίρι και την αλλαγή των συνηθειών των τουριστών το 2024, το 2025 ενδέχεται να έχετε μείωση τζίρου.
Η εταιρεία μας είναι εδώ με στοιχεία και νούμερα. Σας περιμένουμε να γνωρίσετε το μέλλον του digital marketing και του ισχυρού branding.
Υπηρεσία CallBack.
Αφήστε μας το τηλέφωνό σας για να σας καλέσουμε
Συνήθως σας καλούμε εντός μιας ώρας από την στιγμή που θα λάβουμε την φόρμα με τα στοιχεία σας, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.