Τα ταξίδια αλλάζουν διαρκώς, αλλά ενώ υπάρχουν πάντα νέοι δημοφιλείς προορισμοί, πλοία και ξενοδοχεία που έρχονται στην αγορά, είναι πιθανό να υπάρξουν πιο θεμελιώδεις αλλαγές το επόμενο έτος, ή τουλάχιστον έτσι λένε οι ειδικοί του κλάδου.
Οι τάσεις σήμερα
Με το πρόβλημα του υπερτουρισμού να έρχεται περισσότερο στο προσκήνιο, τη ζήτηση για πιο ουσιαστικό ταξίδι σε άνοδο και την επίμονη τάση για καθυστερημένες κρατήσεις μετά την Covid να παραμένει σταθερή, υπάρχουν πολλά που πρέπει να σκεφτούμε καθώς το νέο τουριστικό έτος πλησιάζει.
Πρόσφατες εκθέσεις “μεγάλων παιχτών” στον κλάδο του τουρισμού για τις ταξιδιωτικές τάσεις έχει ως στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να κατανοήσουν τι μέλλει γενέσθαι, καθώς νέες εκτιμήσεις, όπως η βιωσιμότητα, συνεχίζουν να ενημερώνουν συχνότερα για τη λήψη αποφάσεων.
Από την πλευρά των καταναλωτών, οι ηθικοί προβληματισμοί και η επιθυμία για πιο αυθεντικές εμπειρίες «βρίσκονται στο προσκήνιο του μυαλού των ταξιδιωτών».
«Είναι σαφές ότι αυτές οι τάσεις δεν είναι απλώς φευγαλέες μόδες, αλλά είναι ενδεικτικές μιας ευρύτερης στροφής προς πιο υπεύθυνα και σκόπιμα ταξίδια».
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Γιατί οι ταξιδιώτες δεν εμπιστεύονται το Tripadvisor σήμερα;
Δράση για τον υπερτουρισμό
Τους τελευταίους εννέα μήνες, το θέμα του υπερτουρισμού έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Οι διαμαρτυρίες και το αντιτουριστικό κλίμα σε περιζήτητους προορισμούς όπως η Βαρκελώνη, η Βενετία, οι Βαλεαρίδες νήσοι και η Σαντορίνη ανέδειξαν την αυξανόμενη πίεση στη βιωσιμότητα των μοντέλων μαζικού τουρισμού, τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και για κοινωνικούς λόγους.
Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν αντιδράσει στο ζήτημα υιοθετώντας ποικίλες λύσεις, από το να περιορίσουν τον αριθμό των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων μέχρι να απειλήσουν με απαγόρευση της Airbnb, δήθεν για να προσελκύσουν πιο πλούσιους επισκέπτες και να διατηρήσουν τις δαπάνες σε τοπικό επίπεδο. Σύμφωνα με την έκθεση, σε συνδυασμό με την κυβερνητική ρύθμιση και το σχεδιασμό, οι προορισμοί καλούνται να προωθήσουν την ευαισθητοποίηση και να εκπαιδεύσουν τους δυνητικούς επισκέπτες σχετικά με τον αντίκτυπό τους στον προορισμό.
Μια σιδηροδρομική επανάσταση
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αναζωπύρωση των σιδηροδρομικών ταξιδιών και όλα τα σημάδια δείχνουν ότι πρόκειται για μια μόνιμη τάση στην Ευρώπη, καθώς οι άνθρωποι συνυπολογίζουν αυτό το ταξίδι στα ταξίδια τους.
Οι ταξιδιώτες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις επιπτώσεις τους στον άνθρακα και φαίνεται να επιλέγουν να ταξιδεύουν με τρένο αντί για αεροπλάνο για να ελέγξουν τις εκπομπές CO2. Οι εξελίξεις στη σιδηροδρομική τεχνολογία και υποδομή, καθώς και η ανανεωμένη αίσθηση της περιπέτειας, παίζουν επίσης ρόλο στο γιατί οι άνθρωποι επιστρέφουν στα σιδηροδρομικά ταξίδια. Το αυξανόμενο δίκτυο σιδηροδρόμων και οι ευκολίες που προσφέρουν στην μετακίνηση φέρουν τα αργά ταξίδια μια νέα επιλογή και εξασφαλίζουν επενδύσεις για να επεκταθούν σε νέους προορισμούς.
Διακοπές με νόημα
Σύμφωνα με τις πρόσφατες εκθέσεις, οι παραθεριστές τείνουν όλο και περισσότερο να ξοδεύουν τις οικονομίες τους σε ταξίδια όπου μπορούν να γνωρίσουν τους προορισμούς σε μεγαλύτερο βάθος και να περάσουν περισσότερο χρόνο με τις τοπικές κοινότητες.
Αυτός ο νέος τρόπος ταξιδιού, αναφέρει η έκθεση, θα βοηθήσει να διανεμηθούν τα οφέλη του τουρισμού πιο ισότιμα σε χώρες που εξαρτώνται από τον τουρισμό και σε αναδυόμενους προορισμούς. Οι ταξιδιώτες έχουν επίσης γίνει πιο επιφυλακτικοί σε θέματα όπως το greenwashing και θέλουν να ταξιδεύουν με εταιρείες που δείχνουν αυθεντικότητα στις προσπάθειές τους να νοιάζονται για τους ανθρώπους και τον πλανήτη.
Αποκατάσταση και αναγέννηση
Η ζήτηση των καταναλωτών για πιο αυθεντικές και ηθικές ταξιδιωτικές εμπειρίες έχει ρίξει τα φώτα της δημοσιότητας στις επιχειρήσεις που είναι διατεθειμένες να βάλουν τα λεφτά τους και να ενσωματώσουν τη βιωσιμότητα σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας τους, από τη μέτρηση και τη μετέπειτα μείωση των εκπομπών τους μέχρι την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης από την αλυσίδα εφοδιασμού τους.
Πολλές μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η easyJet, έχουν θέσει φιλόδοξα σχέδια για την επίτευξη καθαρών μηδενικών λειτουργιών, ενώ άλλες έχουν αποδείξει τη δέσμευσή τους για ταξίδια με γνώμονα το σκοπό και τη βιώσιμη λειτουργία τους, αποκτώντας την πιστοποίηση B Corp. «Ως παγκόσμια κοινότητα, πρέπει να αγκαλιάσουμε τη βιωσιμότητα, την αποκατάσταση και την αναγέννηση», δήλωσε ο συνεργάτης της έκθεσης Duncan Grossart, ιδρυτής του παρόχου ηθικών ταξιδιωτικών εμπειριών Journeys with Purpose. «Η φύση προσφέρει τον καλύτερο τρόπο για να θεραπεύσουμε αυτά τα σπασμένα συστήματα και παρουσιάζει μια ισχυρή οικονομική ευκαιρία που ωφελεί τόσο τη γη όσο και τις κοινότητες που εξαρτώνται από αυτήν».
Κρατήσεις τελευταίας στιγμής
Τέλος, η ζήτηση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής φαίνεται ότι θα αποτελέσει μια από τις πιο μακροχρόνιες παρενέργειες της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει τόσο πολύ να αλλάζουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια πιο κοντά στην αναχώρηση, ώστε είναι πιο πρόθυμοι να περιμένουν μέχρι πολύ πιο κοντά στη στιγμή πριν δεσμευτούν για μια κράτηση. Η κλιματική αλλαγή, η γεωπολιτική αναταραχή και το υψηλότερο κόστος διαβίωσης έχουν επίσης συμβάλει στην αύξηση των καθυστερημένων κρατήσεων.
Σύμφωνα με τη Rebekah England, διευθύνουσα σύμβουλο του πρακτορείου ενοικίασης εξοχικών κατοικιών Bolthole Retreats και άλλη μία από τις συνεργάτιδες της έκθεσης, οι χρόνοι για τις κρατήσεις έχουν συρρικνωθεί κατά 14% μεταξύ 2023 και 2024.
Η Jet2holidays και η Tui είναι μεταξύ των μεγάλων ταξιδιωτικών φορέων που τις τελευταίες εβδομάδες ανέφεραν έντονη δυναμική καθυστερημένων κρατήσεων.
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Info email; Όχι πια ευχαριστώ.
Γιατί πλέον τα email με το πρόθεμα info είναι επικίνδυνα και δεν πρέπει να τα χρησιμοποιούμε;
Συμπέρασμα
Το τουριστικό προϊόν άλλαξε στην μετακοβιδιανή εποχή μαζί με τις επιθυμίες και τα σχέδια των ταξιδιωτών. Χαρακτηριστικό είναι το ότι πλέον δεν βιάζεται κανένας να κάνει κράτηση εκεί που σκέφτεται να πάει.
Μεγάλη αξία απέκτησε το branding αφού οι ταξιδιώτες διαβάζουν, μαθαίνουν και ερευνούν για το όνομα και την εμπειρία των άλλων για το τουριστικό brand που θα επιλέξουν να συνεργαστούν στις διακοπές τους.
Η ισχυροποίηση της δημοφιλίας των επιχειρήσεων και η εμπειρία των πελατών τους είναι το αύριο για την βιωσιμότητά τους. Η αυθεντικότητα είναι πραγματικότητα αλλά και μέρος του digital marketing. Επιλέξτε την εταιρεία μας και γνωρίστε ένα νέο φωτεινό κόσμο γεμάτο νέες φωτεινές εμπειρίες επιτυχίας.
Υπηρεσία CallBack.
Αφήστε μας το τηλέφωνό σας για να σας καλέσουμε
Συνήθως σας καλούμε εντός μιας ώρας από την στιγμή που θα λάβουμε την φόρμα με τα στοιχεία σας, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.