Τι είναι όμως το CDN;
Το Δίκτυο παράδοσης περιεχομένου (CDN) είναι μια υπηρεσία που αποθηκεύει προσωρινά μια ιστοσελίδα και την εμφανίζει από ένα κέντρο δεδομένων που βρίσκεται πιο κοντά στο πρόγραμμα περιήγησης που ζητά αυτήν την ιστοσελίδα.
Η προσωρινή αποθήκευση μιας ιστοσελίδας σημαίνει ότι το CDN δημιουργεί ένα αντίγραφο μιας ιστοσελίδας και το αποθηκεύει. Αυτό επιταχύνει την παράδοση της ιστοσελίδας, επειδή τώρα εξυπηρετείται από έναν διακομιστή που είναι πιο κοντά στον επισκέπτη του ιστότοπου, απαιτώντας λιγότερα “άλματα” στο Διαδίκτυο από τον διακομιστή προέλευσης στον προορισμό (το πρόγραμμα περιήγησης του επισκέπτη του ιστότοπου).
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Γιατί οι ταξιδιώτες δεν εμπιστεύονται το Tripadvisor σήμερα;
Τα CDN ξεκλειδώνουν περισσότερη ανίχνευση;
Ένα από τα πλεονεκτήματα της χρήσης ενός CDN είναι ότι η Google αυξάνει αυτόματα τον ρυθμό ανίχνευσης όταν εντοπίζει ότι οι ιστοσελίδες εξυπηρετούνται από ένα CDN.
Αυτό κάνει τη χρήση ενός CDN ελκυστική για τους SEO και τους εκδότες που ανησυχούν για την αύξηση του αριθμού των σελίδων που ανιχνεύονται από το Googlebot.
Κανονικά το Googlebot θα μειώσει τον όγκο της ανίχνευσης από έναν διακομιστή, εάν εντοπίσει ότι φτάνει ένα συγκεκριμένο όριο που προκαλεί επιβράδυνση του διακομιστή. Το Googlebot επιβραδύνει την ποσότητα της ανίχνευσης, η οποία ονομάζεται στραγγαλισμός.
Αυτό το όριο είναι υψηλότερο όταν ανιχνεύεται ένα CDN, με αποτέλεσμα την ανίχνευση περισσότερων σελίδων.
Κάτι που πρέπει να καταλάβετε σχετικά με την εξυπηρέτηση σελίδων από ένα CDN είναι ότι την πρώτη φορά που θα εμφανιστούν οι σελίδες πρέπει να εξυπηρετούνται απευθείας από τον διακομιστή σας (server) και όχι από CDN.
Κατά τη χρήση CDN Backfire για ανίχνευση
Η Google συμβουλεύει ότι υπάρχουν φορές που ένα CDN μπορεί να βάλει το Googlebot σε μαύρη λίστα και στη συνέχεια να αποκλείσει την ανίχνευση. Αυτό το εφέ περιγράφεται ως δύο ειδών μπλοκ:
1. Σκληρά μπλοκ
2. Μαλακά μπλοκ
Οι σκληροί αποκλεισμοί (σκληρά μπλοκ) συμβαίνουν όταν ένα CDN απαντά ότι υπάρχει σφάλμα διακομιστή. Μια κακή απόκριση σφάλματος διακομιστή μπορεί να είναι ένα 500 (εσωτερικό σφάλμα διακομιστή), το οποίο σηματοδοτεί ότι συμβαίνει ένα σημαντικό πρόβλημα με τον διακομιστή. Μια άλλη κακή απάντηση σφάλματος διακομιστή είναι το 502 (κακή πύλη). Και οι δύο αυτές απαντήσεις σφαλμάτων διακομιστή θα ενεργοποιήσουν το Googlebot να επιβραδύνει τον ρυθμό ανίχνευσης.
Οι διευθύνσεις URL με ευρετήριο αποθηκεύονται εσωτερικά στο Google, αλλά οι συνεχείς απαντήσεις 500/502 μπορεί να αναγκάσουν την Google να απορρίψει τελικά τις διευθύνσεις URL από το ευρετήριο αναζήτησης.
Η προτιμώμενη απόκριση είναι 503 (η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη), η οποία υποδεικνύει ένα προσωρινό σφάλμα.
Ένα άλλο δύσκολο μπλοκ που πρέπει να προσέξετε είναι αυτό που η Google αποκαλεί “τυχαία σφάλματα”, δηλαδή όταν ένας διακομιστής στέλνει έναν κωδικό απόκρισης 200, πράγμα που σημαίνει ότι η απόκριση ήταν καλή (παρόλο που εμφανίζει μια σελίδα σφάλματος με αυτήν την απόκριση 200). Η Google θα ερμηνεύσει αυτές τις σελίδες σφαλμάτων ως διπλότυπες και θα τις αποβάλει από το ευρετήριο αναζήτησης.
Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα γιατί μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να ανακτήσετε από αυτό το είδος σφάλματος.
Ένα μαλακό μπλοκ μπορεί να συμβεί εάν το CDN εμφανίσει ένα από αυτά τα “Είσαι άνθρωπος;” αναδυόμενα παράθυρα (παρενθετικές διαφημίσεις bot) στο Googlebot. Οι παρενθετικές διαφημίσεις ρομπότ θα πρέπει να στείλουν μια απάντηση διακομιστή 503, ώστε η Google να γνωρίζει ότι πρόκειται για προσωρινό ζήτημα.
Εντοπισμός σφαλμάτων με το εργαλείο επιθεώρησης URL και τα στοιχεία ελέγχου WAF
Η Google συνιστά να χρησιμοποιήσετε το Εργαλείο επιθεώρησης URL στο Search Console για να δείτε πώς το CDN εξυπηρετεί τις ιστοσελίδες σας.
Εάν το τείχος προστασίας CDN, που ονομάζεται Τείχος προστασίας εφαρμογών Ιστού (WAF), αποκλείει το Googlebot κατά διεύθυνση IP, θα πρέπει να μπορείτε να ελέγξετε για τις αποκλεισμένες διευθύνσεις IP και να τις συγκρίνετε με την επίσημη λίστα IP της Google για να δείτε εάν μία από αυτές βρίσκεται στη λίστα .
Συμπέρασμα
Όποιες διεργασίες που αφορούν το SEO και την ποιότητα πρέπει να ελέγχονται πολύ συχνά από ειδικούς του SEO που έχουν την γνώση και ενημερώνονται καθημερινά για τις τελευταίες αλλαγές της Google.
Στην REDPLUS+ προσφέρουμε την ασφάλεια και την γνώση του SEO σε όλους τους πελάτες μας με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα.
Υπηρεσία CallBack.
Αφήστε μας το τηλέφωνό σας για να σας καλέσουμε
Συνήθως σας καλούμε εντός μιας ώρας από την στιγμή που θα λάβουμε την φόρμα με τα στοιχεία σας, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.