Οι έμποροι e-shop εκτελούν πολλές δουλειές για να διατηρήσουν την ελκυστικότητα και τη λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων, όπως ένας αφοσιωμένος σεφ προετοιμάζει, οργανώνει και ανανεώνει με κόπο το μενού του για να προσφέρει τη μεγαλύτερη γευστική εμπειρία.
Η τέχνη και η επιστήμη της μεγιστοποίησης της διευθέτησης, της παρουσίασης και της προώθησης προϊόντων για τη βελτίωση της εμπειρίας αγορών στο Διαδίκτυο είναι γνωστή ως Merchandising.
Η αύξηση των πωλήσεων είναι ο απώτερος στόχος του merchandising του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος συνεπάγεται την πραγματοποίηση μικρών, συχνών αλλαγών στο ηλεκτρονικό κατάστημα . Αυτό περιλαμβάνει την προσθήκη φρέσκων κριτικών πελατών σε εμφανή θέση σε σελίδες προϊόντων , την ενημέρωση των καταχωρίσεων προϊόντων με ευκρινείς φωτογραφίες και λεπτομερείς περιγραφές και την αξιολόγηση των δεδομένων επισκεπτών του ιστότοπου για την αξιολόγηση της απόδοσης.
Οι επιχειρηματίες πρέπει να γνωρίζουν πώς αλλάζουν τα γούστα των πελατών, και πρέπει να χρησιμοποιούν νέα δεδομένα για να καθοδηγούν τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις. Για παράδειγμα, ενδέχεται να τροποποιήσουν την περιγραφή του προϊόντος και να ενσωματώσουν σχετικές λέξεις-κλειδιά στον τίτλο του προϊόντος, εάν μια συγκεκριμένη σελίδα προορισμού παρουσιάζει χαμηλό ποσοστό μετατροπών.
Το άρθρο μας αυτό θα αναλύσει τη βελτιστοποίηση της παρουσίασης του προϊόντος, τη χρήση αποφάσεων που βασίζονται σε δεδομένα και τη συχνή ενημέρωση των εμπορευμάτων στο e-shop για τη βελτίωση της εμπειρίας αγορών στο διαδίκτυο , την αύξηση των πωλήσεων και τη μείωση της εγκατάλειψης του καλαθιού.
- Τι είναι το eCommerce Merchandising;
- Τεχνικές για Εξαιρετικό Merchandising στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Επιμέλεια και Διαχείριση Προϊόντων
- Ενίσχυση της αξιοπιστίας με κοινωνικά στοιχεία
- Χρήση βίντεο προϊόντων
- Βέλτιστες τεχνικές αναζήτησης ιστότοπου
- Δημιουργία μιας συναρπαστικής ιστορίας επωνυμίας (branding)
- Μέτρηση της επιτυχίας προϊόντων στο e-shop
- Ποσοστό μετατροπής
- AOV (Μέση αξία παραγγελίας)
- CTR (Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων)
- Πωλήσεις ανά Κατηγορία Προϊόντος
- Ποσοστό διατήρησης πελατών
- Απόδοση επένδυσης
- Ποσοστό Κύκλου Εργασιών Προϊόντος
- Κριτικές/Σχόλια πελατών
- Σύνοψη
1. Τι είναι το eCommerce Merchandising;
Το eCommerce merchandising είναι η τέχνη της προσεκτικής τακτοποίησης των προϊόντων του σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να κερδίσει τις μέγιστες πωλήσεις και να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη.
Αυτό περιλαμβάνει τεχνικές επιλογής, τοποθεσίας, τιμολόγησης και παρουσίασης που θα δώσουν λόγους στους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα. Για παράδειγμα, μια διαδικτυακή εταιρεία μόδας μπορεί να δημιουργήσει ελκυστικές σελίδες προϊόντων, λεπτομερείς περιγραφές και φωτογραφίες υψηλής ποιότητας . Μπορεί επίσης να δίνει συστάσεις με βάση τη συμπεριφορά του χρήστη όσον αφορά την περιήγηση.
Αντίθετα, η ανάλυση δεδομένων μαθαίνει τις προτιμήσεις των πελατών και δίνει σε ένα κατάστημα ευκαιρίες βελτίωσης της λειτουργικότητας αναζήτησης και της κατηγοριοποίησης προϊόντων μέσω του αποτελεσματικού merchandising.
Για παράδειγμα, η χρήση δεδομένων για την επισήμανση των νέων αφίξεων και των μπεστ σέλερ στην αρχική του σελίδα βοηθά ένα βιβλιοπωλείο να διευκολύνει τους πελάτες του να βρίσκουν δημοφιλή βιβλία.
Επιπλέον, υπάρχουν προγράμματα upsell και cross-sell για την ενίσχυση της μέσης αξίας παραγγελίας .
Ακολουθήστε αυτό το σενάριο, αμέσως αφού ένας πελάτης τοποθετήσει έναν φορητό υπολογιστή στο καλάθι αγορών του, ένα κατάστημα τεχνολογίας μπορεί να προτείνει την αγορά σχετικών αξεσουάρ, όπως ένα ποντίκι ή μια θήκη για το φορητό υπολογιστή, στη σελίδα του προϊόντος ή στο check-out.
Αυτή είναι μια ομαλή και ευχάριστη εμπειρία αγοράς στο διαδίκτυο, σχεδόν τόσο εξατομικευμένη όσο θα έπαιρνε κανείς από ένα κατάστημα. Αυτό συνίσταται στην εμφάνιση μιας συνεπούς ταυτότητας brand, στην εύκολη πλοήγηση και στην τοποθέτηση πρακτικών επιλογών αγοράς.
Ένας πωλητής διακόσμησης σπιτιού μπορεί να χωρίσει τα προϊόντα του σε προσεκτικά επιλεγμένες συλλογές, όπως “Modern Living” ή “Cozy Bedrooms”, για να βοηθήσει την πελατεία να βρει αντικείμενα που αρέσουν στο προσωπικό γούστο.
Τελικά, το επιτυχημένο merchandising στο ηλεκτρονικό εμπόριο διασφαλίζει ότι τα σχετικά προϊόντα παρουσιάζονται στους πελάτες επιτακτικά και διαισθητικά για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους ικανοποιημένοι.
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
2. Τεχνικές για Εξαιρετικό Merchandising στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η επίτευξη των στόχων στο merchandising του ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτεί μια στρατηγική προσέγγιση στην παρουσίαση προϊόντων, την εμπειρία χρήστη και την αφοσίωση των πελατών.
Ακολουθούν βασικές τεχνικές, με βάση τις παρεχόμενες πληροφορίες, για να διαπρέψετε στο εμπόριο ηλεκτρονικού εμπορίου:
1. Επιμέλεια και Διαχείριση Προϊόντων
Για να κατανοήσετε τις προτιμήσεις και τα μοτίβα αγορών του κοινού-στόχου σας, πραγματοποιήστε εις βάθος έρευνα αγοράς. Για να προβλέψετε τις αλλαγές στη ζήτηση, παρακολουθήστε τα εποχιακά μοτίβα και τα πρότυπα κατανάλωσης μέσων.
Για παράδειγμα, πρόσφατα τα e-shop στην διεθνή αγορά έπρεπε να έχουν μεγάλα αποθέματα και να διαφημίζουν παιχνίδια ταχύτητας τύπου fidget λόγω μιας πρόσφατης τάσης που πυροδότησε το TikTok η οποία σημείωσε άνοδο της ζήτησης για αυτά.
Για να αυξήσετε την προβολή των προϊόντων σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενημερώνετε συχνά τις περιγραφές τους με κατάλληλες λέξεις-κλειδιά SEO. Ανανεώστε τις εικόνες προϊόντων για να διατηρήσετε τον κατάλογο οπτικά ελκυστικό και ακριβή.
Βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία έχουν ευρετηριαστεί σωστά στην αναζήτηση ιστότοπου για εύκολη ανακάλυψη. Για παράδειγμα, ένας διαδικτυακός λιανοπωλητής μόδας που ενημερώνει τα μεταδεδομένα του προϊόντος του ώστε να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με «καλοκαιρινά φορέματα» και ενημερώνει τις εικόνες πριν από την καλοκαιρινή σεζόν μπορεί να προσελκύσει περισσότερη επισκεψιμότητα και να αυξήσει τις πωλήσεις.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία αναζήτησης λέξεων-κλειδιών, όπως το Google Keyword Planner . Είναι ένα εργαλείο στο Google Ads, που βοηθά στον εντοπισμό σχετικών λέξεων-κλειδιών για την επιχείρησή σας. Εισαγάγετε μια λέξη-κλειδί ή έναν ιστότοπο και παρέχει δεδομένα σχετικά με τον όγκο αναζητήσεων, τις προτάσεις λέξεων-κλειδιών και τα επίπεδα ανταγωνισμού.
3. Ενίσχυση της αξιοπιστίας με κοινωνικά στοιχεία
Ενημερώστε τους πελάτες σας ότι ενδιαφέρεστε για το τι πιστεύουν ότι θα συμβάλει σημαντικά στην αξιοπιστία της επωνυμίας σας.
Τα κίνητρα, όπως οι εκπτώσεις στην επόμενη αγορά τους, μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρακινήσετε τους πελάτες να γράψουν κριτικές.
Όχι μόνο αυτές οι κριτικές δίνουν πολύτιμα σχόλια, αλλά βοηθούν επίσης τους πιθανούς αγοραστές να γνωρίζουν τι έχουν περάσει οι πραγματικοί πελάτες με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Ειδικά στην περίπτωση διαφορετικών κριτικών, τείνουν να δημιουργούν μια ρεαλιστική εικόνα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.
Είναι απαραίτητο να δείξετε την ισορροπία μεταξύ θετικών και αρνητικών κριτικών, καθώς αυτό θα βοηθήσει στη διατήρηση της αυθεντικότητας και στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.
Οι άνθρωποι τείνουν να πιστεύουν περισσότερο στην επωνυμία όταν δείχνει όλα τα σχόλια εκ των προτέρων και δεν τα χειραγωγεί ή τα κρύβει. Γνωρίζουν ότι κανένα προϊόν δεν μπορεί να είναι ιδανικό για όλους. Ως εκ τούτου, μια τέτοια ισορροπημένη προσέγγιση μπορεί να ενισχύσει την αξιοπιστία και την αξιοπιστία. Οι νέοι πελάτες θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν.
Μαρτυρίες και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν. Σχετίζονται άμεσα με την εδραίωση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας. Με την τοποθέτηση γραπτών και βίντεο μαρτυριών απευθείας στον ιστότοπο, γίνεται ευκολότερο να λαμβάνετε από πρώτο χέρι ιστορίες ικανοποίησης και επιτυχίας από πραγματικούς χρήστες.
Είναι ένα πολύ προσωπικό αποτέλεσμα που μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα από απλά γενικά μηνύματα μάρκετινγκ. Επιπλέον, η ίδια η πράξη της αναδημοσίευσης του UGC στα επίσημα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεγιστοποιεί αυτό το αποτέλεσμα δείχνοντας ότι η επωνυμία σας εκτιμά και αναγνωρίζει τους πελάτες της.
Το UGC ( User generated content) είναι κοινωνική απόδειξη ότι οι πραγματικοί πελάτες απολαμβάνουν και υποστηρίζουν τα προϊόντα σας. Αυτό όχι μόνο δημιουργεί αξιοπιστία, αλλά δημιουργεί και μια κοινότητα γύρω από την επωνυμία σας.
Τα σήματα εμπιστοσύνης είναι επίσης χρήσιμα. Είτε με τη μορφή φωτογραφιών, βίντεο ή γραπτών αναρτήσεων, το UGC αποτελεί κοινωνική απόδειξη ότι οι πραγματικοί άνθρωποι απολαμβάνουν και προωθούν τα προϊόντα σας. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την αξιοπιστία στον καταναλωτή, αλλά θα βοηθήσει στην αίσθηση της κοινότητας γύρω από την επωνυμία σας.
Αυτό μπορεί να γίνει με την εμφάνιση σημάτων εμπιστοσύνης, όπως πιστοποιητικά SSL , σφραγίδες ασφαλείας ή ακόμα και πιστοποιήσεις για συγκεκριμένο κλάδο, ώστε να καθησυχάζονται οι πελάτες ότι ο ιστότοπός σας είναι ασφαλής. Αυτά τα σήματα βοηθούν τους πελάτες να πιστεύουν ότι τα προσωπικά και οικονομικά τους στοιχεία είναι ασφαλή, μειώνοντας έτσι σημαντικά την εγκατάλειψη του καλαθιού.
Άλλα σήματα εμπιστοσύνης περιλαμβάνουν συνεργασίες με δημοφιλείς και σεβαστούς οργανισμούς για να δώσουν μεγαλύτερη αξία στην αξιοπιστία της επωνυμίας σας.
Μια άλλη αποτελεσματική τεχνική που σχετίζεται με τη δημιουργία επείγοντος θα ήταν οι ειδοποιήσεις χαμηλών αποθεμάτων. Αυτές οι προειδοποιήσεις ενημερώνουν τους πελάτες ότι το προϊόν έχει σχεδόν εξαντληθεί για να τους κάνουν να ενεργήσουν γρήγορα εάν θέλουν να αγοράσουν το προϊόν.
Εκμεταλλεύεται την αρχή της σπανιότητας από την ψυχολογία, όπου οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ένα αγαθό ως πιο επιθυμητό όταν είναι σπάνιο.
Η συναρμολόγηση σημάτων εμπιστοσύνης και ειδοποιήσεων χαμηλών αποθεμάτων απλώς καθησυχάζει τον πελάτη για την ασφάλειά του, ενώ ταυτόχρονα τον ενθαρρύνει να αγοράζει γρήγορα, οδηγώντας έτσι τις μετατροπές και την εμπιστοσύνη στην επωνυμία.
4. Χρήση βίντεο προϊόντων
Βεβαιωθείτε ότι δημιουργείτε διαφορετικούς τύπους βίντεο, όπως επιδείξεις, σεμινάρια, προβολές 360 μοιρών και μαρτυρίες πελατών, για να δώσετε λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα. Αυτά τα βίντεο μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο λειτουργίας των προϊόντων, τις δυνατότητές τους και τα οφέλη τους.
Χρησιμοποιήστε ελκυστικό περιεχόμενο βίντεο για να προβάλετε τα βασικά χαρακτηριστικά, τα οφέλη και τις πραγματικές εφαρμογές των προϊόντων. Για παράδειγμα, μια καμπάνια από ένα κατάστημα τεχνολογικών gadget μπορεί να χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικά βίντεο για να δείξει τις δυνατότητες μιας νέας έξυπνης οικιακής συσκευής, ενισχύοντας σημαντικά το ενδιαφέρον και τις πωλήσεις των πελατών.
5. Βέλτιστες τεχνικές αναζήτησης ιστότοπου
Οι σημερινές μηχανές αναζήτησης αντιμετωπίζουν διάφορους τύπους πολυπλοκότητας, είτε πρόκειται για ορθογραφικά λάθη, συνώνυμα ή ερωτήματα φυσικής γλώσσας, για να διασφαλίσουν ότι οι χρήστες εξάγουν τις πληροφορίες τους εύκολα. Αναπτύσσονται ορισμένοι αλγόριθμοι για τον εντοπισμό και τη διόρθωση τυπογραφικών και ορθογραφικών σφαλμάτων.
Αυτό επιτρέπει στον χρήστη να βρει τις πληροφορίες που χρειάζεται ακόμα κι αν έχει γράψει κάτι λάθος κατά την πληκτρολόγηση.
Για παράδειγμα, το “smartphne” εξακολουθεί να δίνει αποτελέσματα για το “smartphone”. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η αναγνώριση των συνωνύμων. Η κατανόησή τους επιτρέπει στη μηχανή αναζήτησης να αναφέρεται σε μια ενιαία οντότητα με διάφορες ορολογίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες για την περιγραφή της.
Ένα άλλο σημείο είναι ότι τα ερωτήματα φυσικής γλώσσας χρειάζονται αλγόριθμους ικανούς να αντιμετωπίσουν το πλαίσιο και την πρόθεση, ολόκληρη την πρόταση ή την ερώτηση, και με τη σειρά τους να επιστρέφουν σχετικά αποτελέσματα.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ερωτήματα όπως “Ποιοι είναι οι καλύτεροι φορητοί υπολογιστές χαμηλού προϋπολογισμού για φοιτητές;” όπου πρέπει να ερμηνεύσει ποιες είναι πραγματικά οι ανάγκες του χρήστη.
Η τεχνολογία σημασιολογικής αναζήτησης προχωρά ένα βήμα παραπέρα στη βελτίωση των αποτελεσμάτων από μια αναζήτηση με βελτιωμένη εμπειρία, όπου αφορά περισσότερο την κατανόηση της πρόθεσης και του πλαισίου του χρήστη παρά για την αντιστοίχιση λέξεων-κλειδιών.
Η σημασιολογική αναζήτηση θα ασχοληθεί με την ανάλυση της σημασίας ενός ερωτήματος, σύμφωνα με το οποίο γνωρίζει πώς να αντιμετωπίσει μια αναζήτηση για «μήλο» με βάση τις πληροφορίες που σχετίζονται με τα συμφραζόμενα ή τη συμπεριφορά του χρήστη, είτε σχετίζεται με το φρούτο είτε με την εταιρεία τεχνολογίας.
Βρίσκει τι σχετίζεται περισσότερο με την πρόθεση του χρήστη, δίνοντας επομένως πιο ακριβή και σχετικά αποτελέσματα.
Οι προτάσεις αυτόματης συμπλήρωσης και δυναμικής αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο θα είναι ζωτικής σημασίας για την καθοδήγηση των χρηστών σε ένα σχετικό προϊόν ή κατηγορία. Η αυτόματη συμπλήρωση προτείνει άμεσες απαντήσεις τη στιγμή που οι χρήστες πληκτρολογούν τα ερωτήματά τους, βοηθώντας τους να βρίσκουν αυτό που χρειάζονται πολύ πιο γρήγορα.
Για παράδειγμα, όταν κάποιος πληκτρολογεί τη λέξη “ασύρματο”, θα μπορούσε να δώσει προτάσεις όπως “ασύρματα ακουστικά” ή “ασύρματοι φορτιστές”.
Ομοίως, οι προτάσεις αναζήτησης που βασίζονται σε δημοφιλείς ή σχετικούς όρους επιτρέπουν σε έναν χρήστη να περιορίσει την αναζήτησή του μόνο στις σχετικές επιλογές, καθιστώντας την αναζήτηση πολύ πιο αποτελεσματική.
Τα φίλτρα και η πολύπλευρη αναζήτηση επιτρέπουν στους χρήστες να περιορίζουν περαιτέρω τα αποτελέσματα με βάση διαφορετικά χαρακτηριστικά, διασφαλίζοντας υψηλή ακρίβεια στην αναζήτηση. Τα φίλτρα προσφέρουν πρόσθετους τρόπους περιορισμού των αποτελεσμάτων ανά κατηγορία, τιμή, επωνυμία, μέγεθος ή χρώμα.
Για παράδειγμα, η αναζήτηση “φόρεμα” μπορεί να φιλτραριστεί σε “μέγεθος”, “χρώμα” και “εύρος τιμών” για να ληφθούν τα καταλληλότερα αποτελέσματα. Στην πολύπλευρη αναζήτηση, υπάρχουν πολλαπλές διαστάσεις φιλτραρίσματος. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν πολλά χαρακτηριστικά, όπως «μάρκα», «στυλ», «υλικό» και «τιμή» για να φιλτράρουν την αναζήτησή τους στα πιο σχετικά αποτελέσματα.
Η εξατομίκευση της αναζήτησης βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία του χρήστη προσαρμόζοντας τα αποτελέσματα αναζήτησης με βάση τη συμπεριφορά και τις επιλογές των χρηστών.
Οι μηχανές αναζήτησης προσφέρουν διαφορετικά προϊόντα που μπορεί να ενδιαφέρουν έναν χρήστη με βάση το ιστορικό περιήγησής του στο παρελθόν και το μοτίβο αγορών του. Εάν ένας χρήστης αναζητά συχνά gadget τεχνολογίας, τότε θα βρει προϊόντα τεχνολογίας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησής του.
Τείνει να αυξάνει τις μετατροπές και την ικανοποίηση των χρηστών, καθιστώντας την αναζήτηση πιο σχετική και ελκυστική.
6. Δημιουργία μιας συναρπαστικής ιστορίας επωνυμίας
Θα πρέπει να ξεκινήσετε με την ανάπτυξη μιας αφήγησης που καθορίζει την επιχείρησή σας σχετικά με την προέλευσή της, τις αξίες που κατέχει και τι αντιπροσωπεύει. Αυτή η ιστορία θα πρέπει να καθορίζει ξεκάθαρα γιατί δημιουργήθηκε η εταιρεία, τις κατευθυντήριες αρχές της και τους μακροπρόθεσμους στόχους της.
Είναι μέσω της άρθρωσης αυτών των στοιχείων που πρόκειται να δημιουργήσετε μια βάση που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε μια ισχυρή συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες σας. Μια αποτελεσματική ιστορία επωνυμίας επιτρέπει στο κοινό σας να συνδεθεί, δημιουργώντας πίστη και εμπιστοσύνη, επισημαίνοντας τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την επιχείρησή σας και τι αντιπροσωπεύει.
Η οπτική και λεκτική συνέπεια παίζει μεγάλο ρόλο στη δημιουργία μιας ελκυστικής ιστορίας επωνυμίας. Έχοντας τις αξίες να λάμπουν σε κάθε επωνυμία και να ξεχωρίζουν στο κοινό-στόχο της, θεωρείται πολύ σημαντικό να έχει σωστή οπτική ταυτότητα.
Η οπτική ταυτότητα αναφέρεται σε εκείνα τα οπτικά στοιχεία που δημιουργούνται για να εφαρμόζονται σε όλα τα μέσα επωνυμίας, καθορίζοντας την επωνυμία σας, όπως λογότυπα, χρωματικές παλέτες και στυλ σχεδίασης.
Εξίσου σημαντική είναι η λεκτική συνέπεια, που σημαίνει έναν τόνο φωνής που χρησιμοποιείται σε όλο το γραπτό υλικό, είτε πρόκειται για περιγραφές προϊόντων, διαφημίσεις ή ακόμα και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτή η οπτική και λεκτική συνέπεια ενισχύει την ταυτότητα της επωνυμίας σας και επιτρέπει σε όλες τις αλληλεπιδράσεις με το κοινό σας να ευθυγραμμίζονται με το μήνυμα και τις αξίες της επωνυμίας σας.
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Info email; Όχι πια ευχαριστώ.
Γιατί πλέον τα email με το πρόθεμα info είναι επικίνδυνα και δεν πρέπει να τα χρησιμοποιούμε;
7. Μέτρηση της επιτυχίας εμπορευμάτων στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Η επιτυχία στο merchandising του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να αξιολογηθεί από την αποτελεσματικότητα ενός ιστότοπου ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ως προς τη διαχείριση των προϊόντων του και την αύξηση των πωλήσεων. Υπάρχουν ορισμένες βασικές μετρήσεις και στρατηγικές που βοηθούν στη μέτρηση.
8. Ποσοστό μετατροπής
Αυτό μπορεί να είναι το πιο σημαντικό μέτρο, υποδεικνύοντας το ποσοστό των επισκεπτών που μετατρέπονται σε αγοραστές. Εάν το ποσοστό μετατροπών σας είναι εξαιρετικά υψηλό, είναι ενδεικτικό ότι η στρατηγική σας στο merchandising —τοποθέτηση προϊόντων, τιμολόγηση και προώθηση— λειτουργεί τέλεια με το κοινό σας.
Ερευνώντας τη συμπεριφορά των χρηστών στον ιστότοπό σας, μπορείτε να εντοπίσετε και να αντιμετωπίσετε τυχόν εμπόδια, βελτιώνοντας περαιτέρω το ποσοστό μετατροπών και τη συνολική εμπειρία χρήστη.
9. AOV (Μέση αξία παραγγελίας )
Αυτό θα δείξει πόσο, κατά μέσο όρο, δαπανάται ανά συναλλαγή. Το cross-selling και το upselling είναι τεχνικές που θα αύξαναν το AOV με τη σύσταση συμπληρωματικών προϊόντων ή την υποβολή προσφορών σε πακέτα.
Το AOV βοηθά στην κατανόηση του πόσο καλά η στρατηγική merchandising ενθαρρύνει τους πελάτες να ξοδέψουν περισσότερα.
10. CTR (Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων)
Είναι ένα μέτρο του πόσο συχνά οι άνθρωποι κάνουν κλικ στους συνδέσμους των προϊόντων σας ή στις διαφημίσεις που υποστηρίζονται. Ως εκ τούτου, ένα υψηλό CTR θα υποδείκνυε τις συνθήκες στις οποίες οι καταχωρίσεις προϊόντων και τα διαφημιστικά banner φαίνονται ελκυστικά και σχετικά.
Η ενίσχυση του CTR απαιτεί να βεβαιωθείτε ότι έχετε εικόνες και περιγραφές προϊόντων υψηλής ποιότητας και καθηλωτικές.
11. Πωλήσεις ανά Κατηγορία Προϊόντος
Αναφερόμενοι στα δεδομένα πωλήσεών σας, κατανεμημένα ανά κατηγορία προϊόντων, θα μπορείτε να διακρίνετε αυτές τις κατηγορίες που έχουν καλύτερη απόδοση από άλλες. Αυτή η γνώση θα σας επιτρέψει να διαχειριστείτε τους πόρους σας πιο αποτελεσματικά και να επικεντρωθείτε στην προώθηση των κατηγοριών υψηλής απόδοσης.
Αυτές οι πληροφορίες βοηθούν στη διαχείριση του αποθέματος και στον προγραμματισμό μελλοντικών λανσαρισμών προϊόντων.
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Τα πληρωμένα βραβεία των επιχειρήσεων 2024
Σας πήραν τηλέφωνο ότι κερδίσατε βραβείο και πρέπει να το πληρώσετε; Γιατί να πληρώσουμε ένα βραβείο μας χρειάζεται;
12. Ποσοστό διατήρησης πελατών
Αυτό μετρά την ικανότητα διατήρησης πελατών με την πάροδο του χρόνου. Εάν είναι υψηλό, πιθανότατα, οι προσπάθειές σας στο merchandising δημιουργούν μια θετική εμπειρία αγορών και αναπτύσσουν την αφοσίωση στην επωνυμία. Οι στρατηγικές για τη βελτίωση της διατήρησης περιλαμβάνουν προγράμματα εξατομίκευσης και αφοσίωσης.
13. Απόδοση επένδυσης
Το ROI αναφέρεται στη μέτρηση της κερδοφορίας των προσπαθειών merchandising έναντι του κόστους του. Λαμβάνει υπ’ όψιν τα έσοδα που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα εμπορίας έναντι του κόστους εκτέλεσης της προσπάθειας.
Υψηλό ROI σημαίνει ότι οι στρατηγικές merchandising σας είναι οικονομικά αποδοτικές και παράγουν υψηλό βαθμό απόδοσης.
14. Ποσοστό Κύκλου Εργασιών Προϊόντος
Είναι η ταχύτητα με την οποία το απόθεμα πωλείται και στη συνέχεια αντικαθίσταται. Το υψηλό ποσοστό τζίρου είναι ενδεικτικό του σωστού merchandising. Αντίθετα, ένας χαμηλός ρυθμός κύκλου εργασιών των αποθεμάτων δείχνει ότι ενδέχεται να υπάρχουν προβλήματα με την ελκυστικότητα του προϊόντος ή το σύστημα τιμολόγησής του.
Ανανεώνετε τακτικά το απόθεμά σας, ώστε ο τζίρος σας να είναι σε καλή κατάσταση, φορτώνοντας εποχιακά είδη.
15. Κριτικές/Σχόλια πελατών
Παρέχει ποιοτικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η στρατηγική σας στο merchandising. Η παρακολούθηση των κριτικών και των σχολίων των πελατών δίνει συνήθως θετικά σχόλια, τα οποία αντικατοπτρίζουν το επιτυχημένο merchandising, ενώ οι κακές κριτικές θα δείξουν τομείς για βελτίωση.
16. Σύνοψη
Το ecommerce merchandising είναι η δυναμική τέχνη της συγχώνευσης της τέχνης και της επιστήμης με αυστηρά σχεδιασμένη διάταξη, παρουσίαση και προώθηση προϊόντων για την αύξηση των πωλήσεων και τη δημιουργία μιας καλύτερης εμπειρίας αγορών στο διαδίκτυο.
Μέσω βέλτιστων τεχνικών αναζήτησης ιστότοπου, ελκυστικής αφήγησης επωνυμίας και εξατομικευμένων εμπειριών χρηστών, οι επιχειρήσεις βοηθούνται να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό και διαισθητικό περιβάλλον αγορών.
Αυτό περιλαμβάνει προηγμένους αλγόριθμους αναζήτησης, αυτόματη συμπλήρωση σε πραγματικό χρόνο, φίλτρα, πολύπλευρη αναζήτηση και προτάσεις εξατομίκευσης που διευκολύνουν την εύρεση και την αγορά αυτού που απαιτείται.
Επιπλέον, εξασφαλίζει οπτική και λεκτική συνέπεια που διασφαλίζει μια συναρπαστική ιστορία επωνυμίας που έχει απήχηση στους πελάτες. Η ενσωμάτωση των κριτικών και των σχολίων των πελατών ενισχύει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση.
Αυτό μπορεί να μετρηθεί με ορισμένες βασικές μετρήσεις: ποσοστό μετατροπής, μέση αξία παραγγελίας, αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντος, ποσοστό διατήρησης πελατών, απόδοση επένδυσης (ROI) και ποσοστό κύκλου εργασιών προϊόντος.
Όταν μια εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου βελτιώνει τακτικά τις διαδικασίες της με βάση διάφορες ανακαλύψεις, εγγυάται την ευτυχία των πελατών και την επανάληψη των εργασιών, ενώ προσφέρει μια απλή και ευχάριστη εμπειρία αγορών.
Υπηρεσία CallBack.
Αφήστε μας το τηλέφωνό σας για να σας καλέσουμε
Συνήθως σας καλούμε εντός μιας ώρας από την στιγμή που θα λάβουμε την φόρμα με τα στοιχεία σας, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.