Η στρατηγική σας για το blogging αποτυγχάνει να πετύχει το στόχο; Κάνετε λάθη που κοστίζουν χρήματα στην επιχείρησή σας;
Ακολουθεί μια γρήγορη περίληψη του άρθρου:
- Εστιάζετε υπερβολικά στην επιχείρησή σας
- Γράφετε για λάθος κοινό
- Ποτέ δεν ενημερώνετε το περιεχόμενό σας
- Δημιουργείτε βαρετό περιεχόμενο
- Αφήνετε το περιεχόμενο ανεκμετάλλευτο
Το blogging μπορεί να είναι ένα απίστευτα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, την αύξηση της επισκεψιμότητας, την οικοδόμηση της εξουσίας της επωνυμίας και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις πέφτουν σε κοινές παγίδες που μπορούν να μετατρέψουν τα ιστολόγιά τους από πιθανά χρυσωρυχεία προώθησης σε αδιάφορες περιοχές περιεχομένου.
Ακολουθούν πέντε λάθη στο μάρκετινγκ περιεχομένου που μπορούν να υπονομεύσουν τις προσπάθειες σας για την προώθηση της επιχείρησής σας και πώς να τα αποφύγετε.
Εστίαση υπερβολικά στην επιχείρησή σας
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις με τα ιστολόγιά τους είναι να εστιάζουν υπερβολικά στον εαυτό τους. Αν και μπορεί να φαίνεται λογικό να χρησιμοποιείτε το ιστολόγιό σας για να μιλήσετε για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τα νέα της εταιρείας σας, αυτή η προσέγγιση συχνά αποτυγχάνει.
Οι αναγνώστες επισκέπτονται το ιστολόγιό σας για να βρουν αξία, λύσεις στα προβλήματά τους και ιδέες που μπορούν να τους βοηθήσουν. Το να μιλάτε συνεχώς για την επιχείρησή σας μπορεί γρήγορα να τους απομακρύνει.
Η παγίδα του εγωκεντρικού περιεχομένου
Όταν το ιστολόγιό σας είναι γεμάτο με αυτοπροβολή, γίνεται λιγότερο για τον αναγνώστη και περισσότερο για εσάς. Αυτό μπορεί να κάνει το περιεχόμενό σας να αισθάνεται σαν ένα ατελείωτο βήμα πωλήσεων, το οποίο είναι μια σημαντική έκπτωση.
Οι αναγνώστες αναζητούν περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους και όχι ένα πληροφοριακό εμπορικό σήμα για το τελευταίο προϊόν σας.
Η σημασία του περιεχομένου που βασίζεται στην αξία
Το περιεχόμενο που βασίζεται στην αξία δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του αναγνώστη. Πρόκειται για την παροχή χρήσιμων, σχετικών και ελκυστικών πληροφοριών που λύνουν προβλήματα, απαντούν σε ερωτήσεις ή διασκεδάζουν.
Όταν οι αναγνώστες βρίσκουν αξία στο περιεχόμενό σας, είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν, να μοιραστούν τις αναρτήσεις σας και τελικά να γίνουν πιστοί πελάτες.
Στρατηγικές για τη μετατόπιση της εστίασης
Κατανοήστε τα σημεία πόνου του κοινού σας: Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο με γνώμονα την αξία, ξεκινήστε κατανοώντας τα σημεία πόνου του κοινού σας. Διεξάγετε έρευνες, αλληλεπιδράστε απευθείας με πελάτες και χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για να αποκτήσετε πληροφορίες σχετικά με το τι αναζητά το κοινό σας. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν; Τι ερωτήσεις έχουν; Τι πληροφορίες αναζητούν; Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις, μπορείτε να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας ώστε να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες και ενδιαφέροντα του κοινού σας.
Δημιουργία Εκπαιδευτικού Περιεχομένου: Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσφέρετε αξία στο κοινό σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει οδηγούς με οδηγίες, σεμινάρια, επεξηγηματικά βίντεο και ενημερωτικά άρθρα. Για παράδειγμα, εάν διαχειρίζεστε μια μικρή επιχείρηση που πωλεί προμήθειες κηπουρικής, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο για θέματα όπως “Πώς να ξεκινήσετε έναν κήπο στο σπίτι”, “Συμβουλές για την καλλιέργεια βιολογικών λαχανικών” ή “Τα καλύτερα εργαλεία για αρχάριους κηπουρούς”. Μοιράζοντας την τεχνογνωσία σας, βοηθάτε τους αναγνώστες σας, ενώ παράλληλα προβάλλετε διακριτικά τα προϊόντα σας.
Μόχλευση Insights and Trends Industry: Η κοινή χρήση γνώσεων και τάσεων του κλάδου τοποθετεί την επιχείρησή σας ως ηγέτη σκέψης στον τομέα σας. Γράψτε για τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο σας, προσφέρετε την άποψή σας για τις αναδυόμενες τάσεις και αναλύστε πώς αυτές οι αλλαγές μπορεί να επηρεάσουν το κοινό σας. Αυτός ο τύπος περιεχομένου όχι μόνο εκπαιδεύει τους αναγνώστες σας, αλλά αποδεικνύει επίσης ότι η επιχείρησή σας είναι ενημερωμένη και προνοητική.
Πείτε Ιστορίες: Η αφήγηση είναι ένας ισχυρός τρόπος για να προσελκύσετε το κοινό σας. Μοιραστείτε ιστορίες σχετικά με τις εμπειρίες των πελατών σας, ιστορίες επιτυχίας και μελέτες περιπτώσεων που υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας έχουν κάνει τη διαφορά. Για παράδειγμα, μια μικρή επιχείρηση που προσφέρει υπηρεσίες μάρκετινγκ θα μπορούσε να γράψει μια μελέτη περίπτωσης για έναν πελάτη που σημείωσε σημαντική ανάπτυξη μετά την εφαρμογή των στρατηγικών του. Αυτές οι ιστορίες κάνουν το περιεχόμενό σας πιο σχετικό και βοηθούν τους δυνητικούς πελάτες να δουν τα πραγματικά οφέλη των προσφορών σας.
Παρέχετε Συμβουλές και Συμβουλές για Δράση: Οι αναγνώστες λατρεύουν το περιεχόμενο που προσφέρει πρακτικές, χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να εφαρμόσουν αμέσως. Είτε πρόκειται για μια λίστα με γρήγορες εισβολές, οδηγίες βήμα-βήμα ή συμβουλές ειδικών, το περιεχόμενο με δυνατότητα δράσης δίνει τη δυνατότητα στους αναγνώστες σας να αναλάβουν δράση και να δουν αποτελέσματα. Για παράδειγμα, μια εταιρεία χρηματοοικονομικών συμβούλων θα μπορούσε να γράψει μια ανάρτηση ιστολογίου με τίτλο «5 απλοί τρόποι για να βελτιώσετε τον προσωπικό σας προϋπολογισμό σήμερα», παρέχοντας στους αναγνώστες εύκολα βήματα που προσθέτουν αξία και χτίζουν εμπιστοσύνη.
Χρήση δεδομένων και έρευνας: Η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας του περιεχομένου σας με δεδομένα και έρευνα προσθέτει αξιοπιστία και εξουσία. Μοιραστείτε στατιστικά στοιχεία, ευρήματα μελέτης και πληροφορίες που υποστηρίζονται από έρευνα για να υποστηρίξετε τα σημεία σας. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την αξία του περιεχομένου σας, αλλά βοηθά επίσης να καθιερωθεί η επιχείρησή σας ως αξιόπιστη πηγή πληροφοριών. Για παράδειγμα, εάν ασχολείστε με τη βιομηχανία υγείας και ευεξίας, θα μπορούσατε να γράψετε για την «Τελευταία έρευνα για τα οφέλη μιας φυτικής διατροφής», παραθέτοντας μελέτες και γνώμες ειδικών για να παρέχετε μια ολοκληρωμένη και ενημερωτική ανάρτηση.
Εξισορρόπηση Αυτοπροβολής και Αξίας
Ενώ η εστίαση θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο στην παροχή αξίας, εξακολουθεί να είναι σημαντικό να προωθείτε την επιχείρησή σας διακριτικά και στρατηγικά. Δείτε πώς μπορείτε να επιτύχετε τη σωστή ισορροπία:
Soft Sell Through Content: Αντί για σκληρές πωλήσεις, χρησιμοποιήστε μια προσέγγιση ήπιας πώλησης ενσωματώνοντας αναφορές των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας φυσικά στο περιεχόμενό σας. Για παράδειγμα, σε μια ανάρτηση ιστολογίου σχετικά με τις «Αποτελεσματικές “ρουτίνες” προπόνησης στο σπίτι», μια εταιρεία εξοπλισμού γυμναστικής θα μπορούσε να αναφέρει, «Η χρήση μιας ζώνης αντίστασης υψηλής ποιότητας, όπως αυτές που προσφέρουμε, μπορεί να βελτιώσει την προπόνησή σας παρέχοντας πρόσθετη αντίσταση».
Συμπερίληψη παροτρύνσεων για δράση (CTA): Συμπεριλάβετε σχετικές και μη παρεμβατικές CTA στο περιεχόμενό σας. Αυτά μπορεί να είναι με τη μορφή μιας ανεπαίσθητης πρότασης στο τέλος μιας ανάρτησης ιστολογίου, ενθαρρύνοντας τους αναγνώστες να “Μάθετε περισσότερα για τις λύσεις μας” ή “Λάβετε δωρεάν συμβουλή”. Το κλειδί είναι να βεβαιωθείτε ότι το CTA ευθυγραμμίζεται με το περιεχόμενο και φαίνεται σαν ένα φυσικό επόμενο βήμα για τον αναγνώστη.
Προσφορά δωρεάν πόρων: Δημιουργήστε και προσφέρετε δωρεάν πόρους, όπως ηλεκτρονικά βιβλία, πρότυπα ή διαδικτυακά σεμινάρια που παρέχουν πρόσθετη αξία στους αναγνώστες σας. Σε αντάλλαγμα για αυτούς τους πόρους, μπορείτε να συλλέξετε διευθύνσεις email και να καλλιεργήσετε αυτούς τους πελάτες μέσω του μάρκετινγκ μέσω email. Για παράδειγμα, μια εταιρεία λογισμικού θα μπορούσε να προσφέρει ένα δωρεάν eBook σχετικά με τις «10 κορυφαίες συμβουλές για αποτελεσματική διαχείριση έργου», ενώ προωθεί διακριτικά το εργαλείο διαχείρισης έργων της.
Επισημάνετε τις ιστορίες επιτυχίας πελατών: Προβάλετε ιστορίες επιτυχίας πελατών και μαρτυρίες στο περιεχόμενό σας . Αυτό όχι μόνο παρέχει κοινωνική απόδειξη, αλλά καταδεικνύει επίσης την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας μέσω πραγματικών παραδειγμάτων. Για παράδειγμα, μια εταιρεία λογισμικού CRM θα μπορούσε να γράψει μια ανάρτηση ιστολογίου με θέμα «Πώς το CRM μας βοήθησε μια μικρή επιχείρηση να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 30%», περιγράφοντας λεπτομερώς το ταξίδι και την επιτυχία του πελάτη.
Χρήση οπτικού περιεχομένου: Το οπτικό περιεχόμενο, όπως τα γραφήματα , τα βίντεο και οι εικόνες μπορούν να βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη μετάδοση του μηνύματός σας και να κρατήσουν τους αναγνώστες αφοσιωμένους. Δημιουργήστε οπτικό περιεχόμενο που εκπαιδεύει ή διασκεδάζει, ενώ ενσωματώνει διακριτικά την επωνυμία σας. Για παράδειγμα, ένα infographic με θέμα “Τα οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ” από μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να περιλαμβάνει το λογότυπό της και ένα CTA στο τέλος.
Παρακολούθηση και προσαρμογή της στρατηγικής σας
Παρακολουθήστε συνεχώς την απόδοση του περιεχομένου σας για να κατανοήσετε τι έχει απήχηση στο κοινό σας. Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για να παρακολουθείτε μετρήσεις, όπως προβολές σελίδας, χρόνο στη σελίδα, κοινοποιήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ποσοστά μετατροπών. Δώστε προσοχή στα σχόλια και τα σχόλια των αναγνωστών για να αποκτήσετε πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, προσαρμόστε τη στρατηγική περιεχομένου σας όπως απαιτείται. Εάν ορισμένα θέματα ή μορφές αποδίδουν καλύτερα, σκεφτείτε να δημιουργήσετε περισσότερο από αυτόν τον τύπο περιεχομένου. Αντίθετα, εάν παρατηρήσετε ότι το περιεχόμενο αυτοπροβολής παρουσιάζει σταθερά χαμηλές επιδόσεις, μειώστε και εστιάστε ξανά σε περιεχόμενο που βασίζεται στην αξία.
Περίληψη
Η αλλαγή της εστίασης από την επιχείρησή σας στο κοινό σας είναι ζωτικής σημασίας για το επιτυχημένο blogging. Παρέχοντας πολύτιμο, σχετικό και ελκυστικό περιεχόμενο, μπορείτε να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη, να δημιουργήσετε εξουσία και να δημιουργήσετε ένα πιστό αναγνωστικό κοινό. Θυμηθείτε, ο στόχος του ιστολογίου σας δεν είναι απλώς να προωθήσει την επιχείρησή σας αλλά να εξυπηρετήσει το κοινό σας.
Όταν δίνετε προτεραιότητα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους, οι προσπάθειες μάρκετινγκ περιεχομένου θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικές, οδηγώντας τελικά στην ανάπτυξη και την επιτυχία της επιχείρησής σας.
Γράψιμο για το λάθος κοινό
Η κατανόηση του κοινού σας είναι ζωτικής σημασίας για οποιαδήποτε στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να γράφουν για το λάθος κοινό ή να μην έχουν καθόλου σαφές κοινό-στόχο.
Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περιεχόμενο που χάνει το σημάδι και δεν προσελκύει τους αναγνώστες που θέλετε να προσελκύσετε.
Εσφαλμένη αναγνώριση του κοινού σας
Το να γράφετε για το λάθος κοινό συχνά προέρχεται από την έλλειψη κατανόησης του ποιοι είναι οι ιδανικοί αναγνώστες σας. Μπορεί να έχετε μια γενική ιδέα, αλλά χωρίς μια λεπτομερή προσωπικότητα κοινού, το περιεχόμενό σας μπορεί να γίνει πολύ γενικό ή άσχετο.
Εάν στοχεύετε σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, αλλά γράφετε με τόνο και στυλ κατάλληλο για εταιρικά στελέχη, το μήνυμά σας πιθανότατα θα αποτύχει.
Δημιουργία Προσώπων κοινού
Για να γράψετε αποτελεσματικό περιεχόμενο, ξεκινήστε αναπτύσσοντας λεπτομερείς προσωπικότητες κοινού. Αυτές είναι φανταστικές αναπαραστάσεις των ιδανικών αναγνωστών σας βασισμένες σε πραγματικά δεδομένα και έρευνες. Λάβετε υπόψη παράγοντες όπως δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, σημεία πόνου και συμπεριφορές.
Μόλις έχετε μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος γράφετε, προσαρμόστε το περιεχόμενό σας ώστε να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις του. Χρησιμοποιήστε τη γλώσσα που χρησιμοποιούν, αντιμετωπίστε τις προκλήσεις τους και παρέχετε λύσεις που είναι σχετικές με αυτούς.
Βήματα για τον προσδιορισμό του κοινού-στόχου σας
Διεξαγωγή Έρευνας Αγοράς: Η έρευνα αγοράς είναι το θεμέλιο για τον προσδιορισμό του κοινού-στόχου σας. Χρησιμοποιήστε έρευνες, συνεντεύξεις και ομάδες εστίασης για να συγκεντρώσετε δεδομένα σχετικά με τους υπάρχοντες και τους πιθανούς πελάτες σας. Αναλύστε αυτά τα δεδομένα για να εντοπίσετε κοινά χαρακτηριστικά και τάσεις μεταξύ του κοινού σας. Αναζητήστε μοτίβα σε δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και συμπεριφορές που μπορούν να σας βοηθήσουν να κατανοήσετε ποιο είναι το κοινό σας και τι χρειάζεται.
Αναλύστε το τρέχον κοινό σας: Κοιτάξτε την τρέχουσα βάση πελατών και τα αναλυτικά στοιχεία του ιστολογίου σας για να αποκτήσετε πληροφορίες σχετικά με το ποιος ασχολείται ήδη με το περιεχόμενό σας. Εργαλεία όπως το Google Analytics μπορούν να παρέχουν πολύτιμα δεδομένα για τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά του κοινού σας στον ιστότοπό σας. Προσδιορίστε τους πιο αφοσιωμένους χρήστες σας και εξετάστε τον τύπο περιεχομένου με τον οποίο αλληλεπιδρούν περισσότερο. Αυτό μπορεί να σας δώσει στοιχεία για το τι έχει απήχηση στο κοινό σας και ποιοι είναι.
Δημιουργήστε λεπτομερή πρόσωπα κοινού: Αφού συγκεντρώσετε αρκετά δεδομένα, δημιουργήστε λεπτομερείς περσόνες κοινού.
Αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνουν
- Δημογραφικά στοιχεία : Ηλικία, φύλο, τοποθεσία, επίπεδο εκπαίδευσης, επάγγελμα, επίπεδο εισοδήματος κ.λπ.
- Ψυχογραφικές πληροφορίες : Ενδιαφέροντα, αξίες, τρόπος ζωής, χαρακτηριστικά προσωπικότητας κ.λπ.
- Πληροφορίες συμπεριφοράς : Αγοραστικές συνήθειες, αφοσίωση στην επωνυμία, χρήση προϊόντων, διαδικτυακή συμπεριφορά κ.λπ.
- Σημεία προβλημάτων και προκλήσεις : Τα συγκεκριμένα προβλήματα και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το κοινό σας και τις οποίες μπορεί να βοηθήσει το περιεχόμενό σας να επιλύσει.
- Στόχοι και φιλοδοξίες : Τι ελπίζει να πετύχει το κοινό σας, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.
- Δώστε σε κάθε πρόσωπο ένα όνομα και μια ιστορία για να τα κάνετε πιο σχετιζόμενα. Για παράδειγμα, Η Μαρία είναι 35χρονη διευθύντρια μάρκετινγκ σε μια μεσαίου μεγέθους εταιρεία. Αναζητά τρόπους να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της ομάδας της και να ενημερώνεται για τις πιο πρόσφατες τάσεις μάρκετινγκ».
Προσαρμογή περιεχομένου στο κοινό σας
Μόλις αποκτήσετε τα “πρόσωπα” του κοινού σας, χρησιμοποιήστε τα για να καθοδηγήσουν τη δημιουργία περιεχομένου.
Δείτε πώς:
Αντιμετωπίστε τα σημεία προβλημάτων τους: Εστιάστε στη δημιουργία περιεχομένου που αντιμετωπίζει τα συγκεκριμένα σημεία πόνου και τις προκλήσεις που εντοπίζονται στα πρόσωπα του κοινού σας. Για παράδειγμα, εάν το κοινό σας είναι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που αγωνίζονται με το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργήστε αναρτήσεις ιστολογίου όπως «10 Συμβουλές μέσων κοινωνικής δικτύωσης για μικρές επιχειρήσεις» ή «Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με προϋπολογισμό».
Χρησιμοποιήστε τον σωστό τόνο και γλώσσα: Ο τόνος και η γλώσσα του περιεχομένου σας πρέπει να έχουν απήχηση στο κοινό σας. Εάν στοχεύετε νέους επιχειρηματίες, χρησιμοποιήστε έναν απλό, συνομιλητικό τόνο. Για ένα πιο επαγγελματικό κοινό, όπως τα στελέχη επιχειρήσεων, ένας επίσημος και έγκυρος τόνος μπορεί να είναι πιο κατάλληλος. Χρησιμοποιήστε τη γλώσσα και την ορολογία που γνωρίζει το κοινό σας για να κάνετε το περιεχόμενό σας πιο σχετικό και ελκυστικό.
Παρέχετε σχετικές λύσεις: Προσφέρετε λύσεις που είναι σχετικές και εφαρμόσιμες για το κοινό σας. Εάν η προσωπικότητά σας είναι ο « Startup Sam», ένας νέος επιχειρηματίας που αναζητά χρηματοδότηση, γράψτε για θέματα όπως «Πώς να προωθήσετε την εκκίνηση σας σε επενδυτές» ή «Κορυφαίες επιλογές χρηματοδότησης για νέες επιχειρήσεις». Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας παρέχει πρακτικές συμβουλές και βήματα που μπορεί να εφαρμόσει το κοινό σας.
Ενσωμάτωση οπτικών και παραδειγμάτων: Τα γραφικά και τα παραδείγματα μπορούν να κάνουν το περιεχόμενό σας πιο ελκυστικό και πιο κατανοητό. Χρησιμοποιήστε εικόνες, γραφήματα, γραφήματα και βίντεο που προσελκύουν το κοινό σας. Συμπεριλάβετε παραδείγματα από την πραγματική ζωή και μελέτες περιπτώσεων με τις οποίες μπορεί να συνδεθεί το κοινό σας. Για παράδειγμα, εάν το κοινό σας είναι δάσκαλοι, χρησιμοποιήστε παραδείγματα από την τάξη για να επεξηγήσετε τις απόψεις σας.
Τμηματοποιήστε το περιεχόμενό σας: Δεν θα είναι όλο το περιεχόμενο σχετικό με όλα τα τμήματα του κοινού σας. Εξετάστε το ενδεχόμενο να τμηματοποιήσετε το περιεχόμενό σας για να καλύψετε διαφορετικά πρόσωπα κοινού. Δημιουργήστε συγκεκριμένες κατηγορίες ιστολογίου ή σειρές που στοχεύουν διαφορετικά τμήματα. Για παράδειγμα, ένα επιχειρηματικό ιστολόγιο θα μπορούσε να έχει ενότητες για «Συμβουλές για μικρές επιχειρήσεις», «Στρατηγικές μάρκετινγκ» και «Επιχειρηματικές συμβουλές», καθεμία προσαρμοσμένη σε διαφορετικές προσωπικότητες κοινού.
Παρακολούθηση και προσαρμογή της στρατηγικής σας
Η δημιουργία προσώπων κοινού και η προσαρμογή του περιεχομένου σας είναι μια συνεχής διαδικασία. Παρακολουθήστε συνεχώς την απόδοση του περιεχομένου σας για να δείτε πόσο καλά έχει απήχηση στο κοινό σας.
Χρησιμοποιήστε εργαλεία αναλυτικών στοιχείων για να παρακολουθείτε μετρήσεις όπως προβολές σελίδας, χρόνος στη σελίδα, ποσοστό εγκατάλειψης και κοινοποιήσεις κοινωνικών δικτύων. Δώστε προσοχή στα σχόλια και τα σχόλια των αναγνωστών για να καταλάβετε τι τους αρέσει και τι όχι.
Συλλογή σχολίων
Ενθαρρύνετε το κοινό σας να παρέχει σχόλια μέσω σχολίων, ερευνών και αλληλεπιδράσεων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Κάντε ερωτήσεις όπως:
- Ποιο είδος περιεχομένου θεωρείτε πιο πολύτιμο;
- Υπάρχουν θέματα που θα θέλατε να καλύψουμε;
- Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενό μας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σας;
Χρησιμοποιήστε αυτά τα σχόλια για να βελτιώσετε τα χαρακτηριστικά του κοινού σας και να προσαρμόσετε ανάλογα τη στρατηγική περιεχομένου σας. Εάν διαπιστώσετε ότι ένας συγκεκριμένος τύπος περιεχομένου έχει σταθερά χαμηλή απόδοση, επανεκτιμήστε εάν ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας.
Προσαρμογή στις Αλλαγές
Οι ανάγκες και οι προτιμήσεις του κοινού σας μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου. Μείνετε ενημερωμένοι για τις τάσεις του κλάδου και τις αλλαγές στη συμπεριφορά του κοινού σας. Να επισκέπτεστε και να ενημερώνετε τακτικά τα πρόσωπα του κοινού σας για να βεβαιωθείτε ότι παραμένουν ακριβή και σχετικά.
Προσαρμόστε τη στρατηγική περιεχομένου σας για να αντιμετωπίσετε νέες προκλήσεις και ευκαιρίες που προκύπτουν στον κλάδο σας.
Περίληψη
Το να γράφεις για λάθος κοινό είναι ένα συνηθισμένο λάθος στο μάρκετινγκ περιεχομένου. Διεξάγοντας ενδελεχή έρευνα αγοράς, δημιουργώντας λεπτομερείς προσωπικότητες κοινού και προσαρμόζοντας το περιεχόμενό σας στις συγκεκριμένες ανάγκες και ενδιαφέροντα του κοινού σας, μπορείτε να δημιουργήσετε πιο αποτελεσματικές και ελκυστικές αναρτήσεις ιστολογίου.
Παρακολουθείτε και προσαρμόζετε συνεχώς τη στρατηγική σας για να βεβαιωθείτε ότι ικανοποιείτε τις εξελισσόμενες ανάγκες του κοινού σας. Όταν γράφετε για το σωστό κοινό, το περιεχόμενό σας είναι πιο πιθανό να έχει απήχηση, να αφοσιωθεί και να οδηγήσει σε αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.
Ποτέ δεν ενημερώνετε το περιεχόμενό σας; Λάθος
Η δημιουργία περιεχομένου δεν τελειώνει μόλις πατήσετε τη δημοσίευση. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείτε να κάνετε είναι να μην επισκέπτεστε ξανά και να μην ενημερώνετε ποτέ το παλιό σας περιεχόμενο.
Με την πάροδο του χρόνου, οι πληροφορίες μπορεί να γίνουν ξεπερασμένες, οι σύνδεσμοι μπορεί να σπάσουν και αυτό που κάποτε ήταν μια ανάρτηση υψηλής απόδοσης μπορεί να αρχίσει να χάνει τη συνάφεια και την αποτελεσματικότητά του.
Οι Συνέπειες της Παραμέλησης
Η παραμέληση του παλιού περιεχομένου σας μπορεί να βλάψει το ιστολόγιό σας με διάφορους τρόπους. Οι ξεπερασμένες πληροφορίες μπορούν να βλάψουν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη σας στους αναγνώστες. Οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν το φρέσκο, ενημερωμένο περιεχόμενο, επομένως η αποτυχία να διατηρήσετε τις αναρτήσεις σας ενημερωμένες μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κατάταξή σας στο SEO.
Επιπλέον, καθώς η επιχείρηση και ο κλάδος σας εξελίσσονται, το παλαιότερο περιεχόμενό σας ενδέχεται να μην ευθυγραμμίζεται πλέον με τα τρέχοντα μηνύματα και τους στόχους σας.
Τα οφέλη της ενημέρωσης περιεχομένου
Η τακτική ενημέρωση του περιεχομένου σας προσφέρει πολλά οφέλη. Μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησής σας, να αυξήσει την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας, να ενισχύσει την αξιοπιστία σας και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των αναρτήσεων του ιστολογίου σας.
Το ενημερωμένο περιεχόμενο παρέχει επίσης την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε ξανά με το κοινό σας και να δείξετε ότι το ιστολόγιό σας είναι μια αξιόπιστη πηγή τρέχουσας πληροφόρησης.
Στρατηγικές για τακτικές ενημερώσεις περιεχομένου
Διεξαγωγή τακτικών ελέγχων περιεχομένου: Ο έλεγχος περιεχομένου περιλαμβάνει την εξέταση όλου του περιεχομένου στο ιστολόγιό σας για την αξιολόγηση της απόδοσης, της συνάφειας και της ακρίβειάς του. Προγραμματίστε τακτικούς ελέγχους —τριμηνιαία ή ανά έτος— για να προσδιορίσετε ποιες αναρτήσεις χρειάζονται ενημέρωση. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, αναζητήστε παλιές πληροφορίες, κατεστραμμένους συνδέσμους και αναρτήσεις που δεν είναι πλέον σχετικές ή δεν ευθυγραμμίζονται με το τρέχον μήνυμα της επωνυμίας σας.
Προσδιορισμός περιεχομένου υψηλής απόδοσης: Εστιάστε πρώτα στην ενημέρωση του περιεχομένου σας υψηλής απόδοσης. Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για να προσδιορίσετε αναρτήσεις ιστολογίου που οδηγούν με συνέπεια την επισκεψιμότητα, την αφοσίωση και τις μετατροπές. Αυτές οι αναρτήσεις είναι πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία και η διατήρησή τους ενημερωμένη μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της απόδοσής τους και στην παράταση της διάρκειας ζωής τους. Δώστε προτεραιότητα σε αυτές τις αναρτήσεις για ενημερώσεις, για να διασφαλίσετε ότι θα συνεχίσουν να προσφέρουν αξία στο κοινό σας.
Ενημέρωση παλαιών πληροφοριών: Οι πληροφορίες μπορούν γρήγορα να γίνουν ξεπερασμένες, ειδικά σε βιομηχανίες που κινούνται γρήγορα. Ελέγξτε τις αναρτήσεις σας για τυχόν παρωχημένα στατιστικά στοιχεία, γεγονότα ή αναφορές. Αντικαταστήστε τα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα και πληροφορίες. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια ανάρτηση ιστολογίου σχετικά με τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πριν από δύο χρόνια, ενημερώστε την με τις πιο πρόσφατες τάσεις και παραδείγματα για να τη διατηρήσετε σχετική.
Διορθώστε κατεστραμμένους συνδέσμους και προσθέστε νέους: Οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι μπορούν να απογοητεύσουν τους αναγνώστες και να βλάψουν το SEO σας. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Search Console ή ελεγκτές συνδέσμων τρίτου μέρους για να εντοπίσετε και να διορθώσετε κατεστραμμένους συνδέσμους στο περιεχόμενό σας. Επιπλέον, προσθέστε νέους εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους όπου χρειάζεται. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι μπορούν να βοηθήσουν τους αναγνώστες να οδηγήσουν σε άλλο σχετικό περιεχόμενο στον ιστότοπό σας, ενώ οι εξωτερικοί σύνδεσμοι προς έγκυρες πηγές μπορούν να ενισχύσουν την αξιοπιστία του περιεχομένου σας.
Βελτίωση με νέα μέσα: Το οπτικό περιεχόμενο είναι ιδιαίτερα ελκυστικό και μπορεί να βελτιώσει την αναγνωσιμότητα και την ελκυστικότητα των αναρτήσεων του ιστολογίου σας. Προσθέστε νέες εικόνες, γραφήματα, βίντεο ή γραφήματα στις ενημερωμένες αναρτήσεις σας. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια ανάρτηση ιστολογίου σχετικά με το “Πώς να ξεκινήσετε έναν κήπο”, σκεφτείτε να προσθέσετε ένα εκπαιδευτικό βίντεο βήμα προς βήμα ή ένα νέο infographic που συνοψίζει οπτικά τα βασικά σημεία.
Βελτιστοποίηση για SEO: Η ενημέρωση του περιεχομένου σας είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να βελτιώσετε την απόδοση του SEO. Ελέγξτε τις λέξεις-κλειδιά σας και ενσωματώστε τυχόν νέες σχετικές λέξεις-κλειδιά που έχουν προκύψει από την πρώτη δημοσίευση της ανάρτησης. Βελτιστοποιήστε μετα-τίτλους, περιγραφές και κεφαλίδες. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας ακολουθεί τις τρέχουσες βέλτιστες πρακτικές SEO, όπως η χρήση εναλλακτικού κειμένου για εικόνες και η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές.
Ανανεώστε τη δομή περιεχομένου: Η δομή του περιεχομένου σας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την αναγνωσιμότητα και την αφοσίωση του. Διαχωρίστε μεγάλες παραγράφους, χρησιμοποιήστε υπότιτλους για να οργανώσετε το περιεχόμενο και συμπεριλάβετε κουκκίδες ή αριθμημένες λίστες για να κάνετε τις πληροφορίες πιο εύπεπτες. Αυτό μπορεί να κάνει το περιεχόμενό σας πιο φιλικό προς τον αναγνώστη και να βελτιώσει τη συνολική του εμπειρία χρήστη.
Προσθήκη νέων πληροφοριών και παραδειγμάτων: Καθώς ο κλάδος σας εξελίσσεται, εμφανίζονται νέες πληροφορίες και παραδείγματα. Ενσωματώστε τα στις ενημερωμένες αναρτήσεις σας για να προσφέρετε επιπλέον αξία στους αναγνώστες σας. Για παράδειγμα, εάν γράφατε αρχικά για στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, θα μπορούσατε να ενημερώσετε την ανάρτηση με πρόσφατες περιπτωσιολογικές μελέτες, νέα εργαλεία ή αναδυόμενες τάσεις που έχουν γίνει σχετικές από την αρχική δημοσίευση.
Ανάπτυξη ενός χρονοδιαγράμματος ενημέρωσης περιεχομένου
Η δημιουργία ενός προγράμματος ενημέρωσης περιεχομένου μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε οργανωμένοι και να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας παραμένει φρέσκο και σχετικό.
Δείτε πώς μπορείτε να αναπτύξετε ένα:
Κατηγοριοποιήστε το περιεχόμενό σας: Ομαδοποιήστε το περιεχόμενό σας σε κατηγορίες με βάση τα θέματα, την απόδοση και την ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης. Αυτό θα σας βοηθήσει να δώσετε προτεραιότητα σε ποιες δημοσιεύσεις χρειάζονται πρώτα προσοχή. Οι αναρτήσεις υψηλής επισκεψιμότητας και οι αειθαλείς αναρτήσεις θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας σας, ακολουθούμενες από αναρτήσεις που είναι πολύ σχετικές με τους τρέχοντες επιχειρηματικούς σας στόχους.
Ορίστε έναν τακτικό κύκλο ανασκόπησης: Καθιερώστε έναν τακτικό κύκλο αναθεώρησης για κάθε κατηγορία. Για παράδειγμα, ελέγχετε περιεχόμενο υψηλής απόδοσης και αειθαλές περιεχόμενο κάθε έξι μήνες, ενώ λιγότερο κρίσιμες αναρτήσεις μπορούν να ελέγχονται ετησίως. Η δημιουργία ενός ημερολογίου ή η χρήση εργαλείων διαχείρισης έργου μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε το πρόγραμμα ενημέρωσης.
Κατανομή πόρων: Η ενημέρωση περιεχομένου μπορεί να είναι χρονοβόρα, επομένως κατανείμετε πόρους ανάλογα. Αναθέστε μέλη της ομάδας ή προσλάβετε ελεύθερους επαγγελματίες για να σας βοηθήσουν με ενημερώσεις περιεχομένου. Βεβαιωθείτε ότι έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για την αποτελεσματική ενημέρωση του περιεχομένου.
Παρακολουθήστε την πρόοδό σας: Χρησιμοποιήστε ένα σύστημα παρακολούθησης για να παρακολουθείτε ποιες αναρτήσεις έχουν ενημερωθεί και πότε. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε ενημερωμένοι για τις ενημερώσεις του περιεχομένου σας και να διασφαλίσετε ότι καμία ανάρτηση δεν θα παραβλέπεται. Η τήρηση λεπτομερών αρχείων σάς επιτρέπει επίσης να μετράτε τον αντίκτυπο των ενημερώσεών σας στις μετρήσεις επισκεψιμότητας και αφοσίωσης.
Εργαλεία για βοήθεια με ενημερώσεις περιεχομένου
Διάφορα εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν με ενημερώσεις περιεχομένου και να κάνουν τη διαδικασία πιο αποτελεσματική:
Google Analytics: Το Google Analytics παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την απόδοση του περιεχομένου σας. Χρησιμοποιήστε το για να προσδιορίσετε αναρτήσεις υψηλής επισκεψιμότητας, να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των χρηστών και να παρακολουθήσετε την αποτελεσματικότητα των ενημερώσεών σας.
Google Search Console: Το Google Search Console σάς βοηθά να αναγνωρίζετε κατεστραμμένους συνδέσμους, να παρακολουθείτε την απόδοση των λέξεων-κλειδιών και να κατανοείτε την απόδοση του περιεχομένου σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τον εντοπισμό περιοχών όπου το περιεχόμενό σας χρειάζεται βελτίωση.
Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS): Οι περισσότερες πλατφόρμες CMS, όπως το WordPress , διαθέτουν ενσωματωμένα εργαλεία για τη διαχείριση και την ενημέρωση περιεχομένου. Χρησιμοποιήστε αυτά τα εργαλεία για να προγραμματίσετε ενημερώσεις, να βελτιστοποιήσετε το SEO και να παρακολουθήσετε αναθεωρήσεις.
Εργαλεία SEO: Τα εργαλεία SEO όπως το Ahrefs, το SEMrush και το Moz μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε νέες λέξεις-κλειδιά, να αναλύσετε ανταγωνιστές και να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για τις μηχανές αναζήτησης. Παρέχουν επίσης πληροφορίες για προφίλ backlink και τεχνικά ζητήματα SEO.
Ημερολόγια σύνταξης: Εργαλεία όπως το Trello, το Asana ή το CoSchedule μπορούν να σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε και να διαχειριστείτε το πρόγραμμα ενημέρωσης περιεχομένου σας.
Χρησιμοποιήστε αυτά τα εργαλεία για να αναθέσετε εργασίες, να ορίσετε προθεσμίες και να παρακολουθείτε την πρόοδο.
Προώθηση Ενημερωμένου Περιεχομένου
Αφού ενημερώσετε το περιεχόμενό σας, μην ξεχάσετε να το προωθήσετε. Μοιραστείτε τις ενημερωμένες αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλάβετέ τις στα ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και απευθυνθείτε σε παράγοντες επιρροής ή συνεργάτες του κλάδου που μπορεί να βρουν πολύτιμες τις νέες πληροφορίες.
Η προώθηση ενημερωμένου περιεχομένου μπορεί να οδηγήσει σε νέα επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και να προσελκύσει εκ νέου το κοινό σας.
Περίληψη
Η τακτική ενημέρωση του περιεχομένου σας είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της συνάφειάς του, τη βελτίωση του SEO και τη διατήρηση της αφοσίωσης του κοινού σας.
Διενεργώντας τακτικούς ελέγχους περιεχομένου, δίνοντας προτεραιότητα σε αναρτήσεις υψηλής απόδοσης, διορθώνοντας κατεστραμμένους συνδέσμους, προσθέτοντας νέα μέσα, βελτιστοποιώντας το SEO και προωθώντας τις ενημερώσεις σας, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το ιστολόγιό σας παραμένει πολύτιμος πόρος για τους αναγνώστες σας.
Η ανάπτυξη ενός προγράμματος ενημέρωσης περιεχομένου και η χρήση των κατάλληλων εργαλείων μπορεί να κάνει τη διαδικασία πιο διαχειρίσιμη και αποτελεσματική. Θυμηθείτε, ένα καλά συντηρημένο ιστολόγιο όχι μόνο προσελκύει περισσότερους επισκέπτες, αλλά και χτίζει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία με το κοινό σας, συμβάλλοντας τελικά στην ανάπτυξη και την επιτυχία της επιχείρησής σας.
Δημιουργία βαρετού περιεχομένου: Όχι πια !
Η δημιουργία περιεχομένου που αιχμαλωτίζει και διατηρεί την προσοχή του κοινού σας είναι ζωτικής σημασίας για τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να χτίσουν την επωνυμία τους και να διευρύνουν τη βάση πελατών τους.
Ακολουθούν αναλυτικές συμβουλές και οδηγίες για το πώς να αποφύγετε τη δημιουργία βαρετού περιεχομένου και να διασφαλίσετε ότι οι προσπάθειες μάρκετινγκ ξεχωρίζουν:
Κατανοήστε το κοινό σας: Πραγματοποιήστε διεξοδική έρευνα για να κατανοήσετε τις προτιμήσεις, τα ενδιαφέροντα και τα σημεία πόνου του κοινού-στόχου σας. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως έρευνες, αναλύσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και σχόλια πελατών για να συγκεντρώσετε πληροφορίες. Δημιουργήστε λεπτομερή πρόσωπα αγοραστών που περιλαμβάνουν δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και συμπεριφορά στο διαδίκτυο. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας ώστε να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του, καθιστώντας το πιο ελκυστικό και σχετικό.
Πείτε μια ιστορία: Ενσωματώστε στοιχεία αφήγησης στο περιεχόμενό σας. Οι ιστορίες είναι ισχυρά εργαλεία για να τραβήξετε την προσοχή και να κάνετε το περιεχόμενό σας αξέχαστο. Μοιραστείτε ιστορίες σχετικά με το ταξίδι της επωνυμίας σας, ιστορίες επιτυχίας πελατών ή παρασκήνια της επιχείρησής σας. Βεβαιωθείτε ότι οι ιστορίες σας έχουν μια ξεκάθαρη δομή: μια αρχή που θέτει το σκηνικό, μια μέση που εισάγει μια πρόκληση ή μια σύγκρουση και ένα τέλος που επιλύει το πρόβλημα και παρέχει ένα πακέτο.
Χρήση οπτικού περιεχομένου: Ενσωματώστε γραφικά υψηλής ποιότητας για να συμπληρώσετε το κείμενό σας. Το οπτικό περιεχόμενο, όπως εικόνες, βίντεο, infographics και GIF, μπορούν να κάνουν το περιεχόμενό σας πιο ελκυστικό. Βεβαιωθείτε ότι τα γραφικά σας είναι σχετικά και προσθέτουν αξία στο μήνυμά σας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε γραφήματα για να απλοποιήσετε πολύπλοκες πληροφορίες, βίντεο για επιδείξεις προϊόντων και εικόνες για να επισημάνετε βασικά σημεία. Εργαλεία όπως το Canva και το Adobe Spark μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε γραφικά με επαγγελματική εμφάνιση χωρίς σημαντικό προϋπολογισμό.
Κρατήστε το συνοπτικό: Αποφύγετε το περιττό λόγο και φτάστε γρήγορα στο θέμα. Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο με γρήγορους ρυθμούς, η διάρκεια της προσοχής είναι μικρή. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι σαφές, περιεκτικό και ευανάγνωστο. Χρησιμοποιήστε επικεφαλίδες, κουκκίδες και σύντομες παραγράφους για να αναλύσετε το κείμενο. Φτάστε στο κύριο σημείο νωρίς στο περιεχόμενό σας και χρησιμοποιήστε τα υπόλοιπα για να παρέχετε υποστηρικτικές πληροφορίες.
Να είστε αυθεντικοί: Δείξτε αυθεντικότητα και προσωπικότητα στο περιεχόμενό σας. Η αυθεντικότητα έχει απήχηση στο κοινό και οικοδομεί εμπιστοσύνη. Γράψτε σε τόνο συνομιλίας και αφήστε την προσωπικότητα της επωνυμίας σας να λάμψει. Μοιραστείτε τις αξίες, την αποστολή σας και τι κάνει την επιχείρησή σας μοναδική. Αποφύγετε την υπερβολικά εταιρική ή γενική γλώσσα. Το αυθεντικό περιεχόμενο μπορεί να σας βοηθήσει να εξανθρωπίσετε την επωνυμία σας και να το κάνετε πιο σχετικό.
Αξία προσφοράς: Παρέχετε πολύτιμες και εφαρμόσιμες πληροφορίες. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας προσφέρει πραγματική αξία στο κοινό σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι με τη μορφή συμβουλών, σεμιναρίων, οδηγών με οδηγίες ή πληροφοριών για τον κλάδο. Το περιεχόμενο που λύνει ένα πρόβλημα ή απαντά σε μια ερώτηση είναι πιο πιθανό να προσελκύσει το κοινό σας και να το συνεχίσει να επιστρέφει για περισσότερα. Πάντα να στοχεύετε να εκπαιδεύετε, να ενημερώνετε ή να διασκεδάζετε τους αναγνώστες σας.
Αλληλεπίδραση με το κοινό σας: Ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση και τη δέσμευση. Προσκαλέστε το κοινό σας να συμμετάσχει στη συζήτηση. Κάντε ερωτήσεις, ενθαρρύνετε τα σχόλια και απαντήστε σε σχόλια. Χρησιμοποιήστε δημοσκοπήσεις και κουίζ για να κάνετε το περιεχόμενό σας διαδραστικό. Η αλληλεπίδραση με το κοινό σας δείχνει ότι εκτιμάτε τη συμβολή του και βοηθά στη δημιουργία μιας κοινότητας γύρω από την επωνυμία σας.
Αξιοποιήστε το περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη: Ενσωματώστε περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από τους πελάτες και τους ακόλουθούς σας. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) είναι ένας ισχυρός τρόπος για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αυθεντικότητας. Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να μοιράζονται τις εμπειρίες τους με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να προβάλλουν το περιεχόμενό τους στα κανάλια σας. Το UGC όχι μόνο παρέχει φρέσκο περιεχόμενο, αλλά επιδεικνύει και κοινωνική απόδειξη, δείχνοντας στους πιθανούς πελάτες ότι οι άλλοι απολαμβάνουν τις προσφορές σας.
Πειραματιστείτε με διαφορετικές μορφές: Χρησιμοποιήστε μια ποικιλία μορφών περιεχομένου για να διατηρήσετε το κοινό σας αφοσιωμένο. Οι διαφορετικές μορφές μπορούν να προσελκύσουν διαφορετικά τμήματα του κοινού σας. Συνδυάστε το περιεχόμενό σας με αναρτήσεις ιστολογίου, βίντεο, podcast, infographics και αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πειραματιστείτε για να δείτε ποιες μορφές έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό σας. Για παράδειγμα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το κοινό σας προτιμά τα εκπαιδευτικά βίντεο από τους γραπτούς οδηγούς ή ότι τα γραφήματα αποδίδουν καλύτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Βελτιστοποίηση για SEO: Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης. Το SEO βοηθά το περιεχόμενό σας να ανακαλύπτεται από άτομα που αναζητούν θέματα που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Χρησιμοποιήστε εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών για να προσδιορίσετε σχετικές λέξεις-κλειδιά και να τις ενσωματώσετε φυσικά στο περιεχόμενό σας. Βελτιστοποιήστε τους τίτλους, τις μετα-περιγραφές και τις κεφαλίδες σας. Επιπλέον, εστιάστε στη δημιουργία υψηλής ποιότητας, πολύτιμου περιεχομένου, καθώς οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε περιεχόμενο που παρέχει καλή εμπειρία χρήστη.
Παραμείνετε ενημερωμένοι: Διατηρήστε το περιεχόμενό σας ενημερωμένο και σχετικό. Ενημερώνετε τακτικά το περιεχόμενό σας για να αντικατοπτρίζει τις τελευταίες τάσεις, ειδήσεις και βέλτιστες πρακτικές του κλάδου. Δημιουργήστε ημερολόγια περιεχομένου για να προγραμματίσετε και να προγραμματίσετε έγκαιρο περιεχόμενο γύρω από τις διακοπές, τις εποχές και τα σημαντικά γεγονότα του κλάδου. Η ενημέρωση διασφαλίζει ότι το περιεχόμενό σας παραμένει σχετικό και ελκυστικό για το κοινό σας.
Μέτρηση και προσαρμογή: Παρακολουθήστε την απόδοση του περιεχομένου σας και κάντε προσαρμογές όπως απαιτείται. Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για να παρακολουθείτε την απόδοση του περιεχομένου σας. Δείτε μετρήσεις όπως η αφοσίωση, οι κοινοποιήσεις, τα σχόλια και τα ποσοστά μετατροπών. Προσδιορίστε τι λειτουργεί και τι όχι και προσαρμόστε τη στρατηγική σας ανάλογα. Η συνεχής δοκιμή και βελτίωση της προσέγγισης περιεχομένου σας βοηθά να διασφαλίσετε ότι ανταποκρίνεστε πάντα στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού σας.
Περίληψη
Η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου είναι απαραίτητη για τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να συνδεθούν με το κοινό τους και να χτίσουν την επωνυμία τους. Κατανοώντας το κοινό σας, λέγοντας συναρπαστικές ιστορίες, χρησιμοποιώντας γραφικά και προσφέροντας πραγματική αξία, μπορείτε να αποφύγετε την παγίδα του βαρετού περιεχομένου.
Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας, αξιοποιήστε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες και πειραματιστείτε με διαφορετικές μορφές για να διατηρήσετε το περιεχόμενό σας φρέσκο και ενδιαφέρον. Μείνετε ενημερωμένοι, βελτιστοποιήστε το SEO και μετράτε και προσαρμόζετε συνεχώς τη στρατηγική σας για να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας παραμένει αποτελεσματικό.
Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές και οδηγίες, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που αιχμαλωτίζει και μετατρέπει, βοηθώντας τη μικρή επιχείρησή σας να ευδοκιμήσει σε μια ανταγωνιστική αγορά.
Προωθήστε το περιεχόμενό σας
Η δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας είναι μόνο η μισή μάχη. Για τις μικρές επιχειρήσεις, η διασφάλιση ότι αυτό το περιεχόμενο προσεγγίζει και προσελκύει το κοινό-στόχο είναι ζωτικής σημασίας. Το να αφήνετε το περιεχόμενο να παραμείνει στο κενό —αόρατο και αδέσμευτο— αναιρεί τον πιθανό αντίκτυπό του.
Ακολουθούν εμπεριστατωμένες συμβουλές και οδηγίες για το πώς να αποτρέψετε το περιεχόμενό σας να μαραζώσει στην αφάνεια και να μεγιστοποιήσετε την απήχηση και την αποτελεσματικότητά του.
Αξιοποιήστε τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διανείμετε και να προωθήσετε το περιεχόμενό σας.
Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ισχυρά εργαλεία για την ενίσχυση του περιεχομένου σας. Προσδιορίστε τις πλατφόρμες όπου το κοινό-στόχο σας είναι πιο ενεργό —είτε είναι το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, το Twitter ή το TikTok— και μοιραστείτε το περιεχόμενό σας εκεί. Χρησιμοποιήστε στρατηγικές συγκεκριμένης πλατφόρμας για να βελτιώσετε την αφοσίωση, όπως:
Facebook: Μοιραστείτε αναρτήσεις ιστολογίου, βίντεο και γραφήματα. Χρησιμοποιήστε τις Ομάδες Facebook για να αλληλεπιδράσετε με εξειδικευμένες κοινότητες.
Instagram: Χρησιμοποιήστε οπτικά ελκυστικές εικόνες, σύντομα βίντεο και Ιστορίες. Χρησιμοποιήστε σχετικά hashtags για να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό.
LinkedIn: Δημοσιεύστε άρθρα, newsletters και περιπτωσιολογικές μελέτες ειδικά για τον κλάδο. Συμμετέχετε σε επαγγελματικές ομάδες και συζητήσεις.
Twitter: Μοιραστείτε γρήγορες ενημερώσεις, συνδέσμους αναρτήσεων ιστολογίου και νέα του κλάδου. Χρησιμοποιήστε μοντέρνα hashtags για να αυξήσετε την προβολή.
Ενθαρρύνετε τους ακόλουθούς σας να μοιράζονται το περιεχόμενό σας για να διευρύνετε περαιτέρω την απήχησή σας.
Βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO)
Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης για την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας.
Το SEO είναι απαραίτητο για να κάνετε το περιεχόμενό σας ανιχνεύσιμο. Δείτε πώς μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας:
Έρευνα λέξεων-κλειδιών: Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, το Ahrefs ή το SEMrush για να προσδιορίσετε σχετικές λέξεις-κλειδιά. Ενσωματώστε αυτές τις λέξεις-κλειδιά φυσικά στο περιεχόμενό σας.
On-Page SEO: Βελτιστοποιήστε τους τίτλους, τις μετα-περιγραφές, τις κεφαλίδες και τις εικόνες σας. Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους για να βελτιώσετε την αξιοπιστία και τη δομή του περιεχομένου σας.
Ποιότητα περιεχομένου: Εστιάστε στην παραγωγή υψηλής ποιότητας, ενημερωτικό και ελκυστικό περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε περιεχόμενο που προσφέρει αξία στους χρήστες.
Τεχνικό SEO: Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά, έχει γρήγορους χρόνους φόρτωσης και χρησιμοποιεί ασφαλή πρωτόκολλα HTTPS.
Ενημερώνετε τακτικά το περιεχόμενό σας για να το διατηρείτε σχετικό και να βελτιώνετε την κατάταξή του στις μηχανές αναζήτησής του.
Δημιουργήστε μια λίστα email
Χρησιμοποιήστε το email marketing για να διανείμετε περιεχόμενο απευθείας στο κοινό σας. Το email marketing είναι ένας άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος για να προσεγγίσετε το κοινό σας. Δείτε πώς μπορείτε να το αξιοποιήσετε στο έπακρο:
Κίνητρα εγγραφής: Προσφέρετε κίνητρα όπως ηλεκτρονικά βιβλία, εκπτώσεις ή αποκλειστικό περιεχόμενο για να ενθαρρύνετε τις εγγραφές.
Τμηματοποίηση: Τμηματοποιήστε τη λίστα email σας με βάση δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα και συμπεριφορά για να στείλετε στοχευμένο περιεχόμενο.
Εξατομίκευση: Εξατομικεύστε τα email σας με το όνομα του παραλήπτη και προσαρμόστε το περιεχόμενο στις προτιμήσεις του.
Αυτοματοποίηση: Χρησιμοποιήστε αυτοματοποιημένες καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να καλλιεργήσετε δυνητικούς πελάτες και να διατηρήσετε το κοινό σας αφοσιωμένο με τακτικές ενημερώσεις.
Παρακολουθήστε μετρήσεις απόδοσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως ποσοστά ανοίγματος, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και μετατροπές, για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.
Αλληλεπίδραση με τις διαδικτυακές κοινότητες
Συμμετέχετε σε διαδικτυακά φόρουμ και κοινότητες που σχετίζονται με τον κλάδο σας. Η συμμετοχή σε διαδικτυακές κοινότητες μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε ένα στοχευμένο κοινό. Δείτε πώς:
Προσδιορίστε σχετικές κοινότητες: Βρείτε φόρουμ, ομάδες και κοινότητες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπου το κοινό-στόχο σας κάνει παρέα (π.χ. Reddit, Quora, φόρουμ ειδικά για τον κλάδο).
Παρέχετε αξία: Μοιραστείτε την τεχνογνωσία σας απαντώντας σε ερωτήσεις, συμμετέχοντας σε συζητήσεις και παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες.
Κοινή χρήση περιεχομένου: Δημοσιεύστε συνδέσμους προς το περιεχόμενό σας όταν είναι σχετικοί με τη συζήτηση. Βεβαιωθείτε ότι προσθέτει αξία και δεν γίνεται αντιληπτό ως ανεπιθύμητο.
Η οικοδόμηση μιας φήμης ως χρήσιμου και πεπειραμένου συμμετέχοντα μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα στο περιεχόμενό σας και να ενισχύσει την αξιοπιστία της επωνυμίας σας.
Συνεργαστείτε με Influencers
Συνεργαστείτε με παράγοντες επιρροής για να ενισχύσετε την απήχηση του περιεχομένου σας. Το Influencer Marketing μπορεί να σας βοηθήσει να αξιοποιήσετε νέα είδη κοινού. Δείτε πώς να το προσεγγίσετε:
Προσδιορίστε τους Influencers: Αναζητήστε παράγοντες επιρροής που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της επωνυμίας σας και έχουν αφοσιωμένους ακόλουθους στα δημογραφικά στοιχεία-στόχους σας.
Χτίστε σχέσεις: Αλληλεπιδράστε με επηρεαστές σχολιάζοντας τις αναρτήσεις τους και κοινοποιώντας το περιεχόμενό τους. Χτίστε μια σχέση πριν υποβάλετε ιδέες συνεργασίας.
Δημιουργήστε συνεργασίες Win-Win: Προσφέρετε κάτι πολύτιμο σε αντάλλαγμα για την προώθησή τους, όπως δωρεάν προϊόντα, υπηρεσίες ή προμήθειες συνεργατών.
Συν-Δημιουργία Περιεχομένου: Συνεργαστείτε στη δημιουργία περιεχομένου για να αξιοποιήσετε την τεχνογνωσία και το κοινό τους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει αναρτήσεις ιστολογίου επισκεπτών, εξαγορές μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή κοινά διαδικτυακά σεμινάρια.
Οι εγκρίσεις Influencer μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την προβολή και την αξιοπιστία του περιεχομένου σας.
Επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου
Επαναπροσδιορίστε το υπάρχον περιεχόμενο σε διαφορετικές μορφές για να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό. Η επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου σάς επιτρέπει να μεγιστοποιήσετε την αξία του και να προσεγγίσετε διαφορετικά τμήματα του κοινού σας. Εδώ είναι μερικές ιδέες:
Blog to Video: Μετατρέψτε δημοφιλείς αναρτήσεις ιστολογίου σε ελκυστικά βίντεο ή διαδικτυακά σεμινάρια.
Infographics: Μετατρέψτε άρθρα με πολλά δεδομένα σε οπτικά ελκυστικά infographics.
Podcast: Συζητήστε το γραπτό περιεχόμενό σας σε επεισόδια podcast για να προσεγγίσετε ακουστικούς μαθητές.
Αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Αναλύστε περιεχόμενο μεγάλης μορφής σε ενημερώσεις κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Η επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου όχι μόνο επεκτείνει τη διάρκεια ζωής του, αλλά καλύπτει και τις διαφορετικές προτιμήσεις κατανάλωσης.
Χρησιμοποιήστε την επί πληρωμή διαφήμιση
Επενδύστε σε πληρωμένη διαφήμιση για να ενισχύσετε την απήχηση του περιεχομένου σας.
Η πληρωμένη διαφήμιση μπορεί να δώσει στο περιεχόμενό σας την αρχική ώθηση που χρειάζεται για να κερδίσει την έλξη. Εξετάστε αυτές τις επιλογές:
Διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Χρησιμοποιήστε πλατφόρμες όπως διαφημίσεις Facebook, διαφημίσεις Instagram και διαφημίσεις LinkedIn για να στοχεύσετε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία και ενδιαφέροντα.
Google Ads: Προωθήστε το περιεχόμενό σας μέσω διαφημίσεων αναζήτησης και διαφημίσεων προβολής για να προσεγγίσετε χρήστες που αναζητούν ενεργά σχετικά θέματα.
Περιεχόμενο με χορηγία: Συνεργαστείτε με ιστότοπους και ιστολόγια του κλάδου για να προβάλετε το περιεχόμενό σας ως αναρτήσεις με χορηγία.
Παρακολουθήστε και αναλύστε την απόδοση της διαφήμισής σας για να εξασφαλίσετε καλή απόδοση επένδυσης και να βελτιστοποιήσετε τις καμπάνιες σας.
Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας
Αλληλεπιδράστε ενεργά με το κοινό σας για να ενισχύσετε μια κοινότητα γύρω από το περιεχόμενό σας.
Η δέσμευση είναι το κλειδί για τη δημιουργία ενός πιστού κοινού. Δείτε πώς να το κάνετε:
Απάντηση σε σχόλια: Απαντήστε σε σχόλια σε αναρτήσεις ιστολογίου, ενημερώσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πλατφόρμες περιεχομένου.
Κάντε ερωτήσεις: Ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση κάνοντας ερωτήσεις και προτρέποντας συζητήσεις.
Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστη: Περιεχόμενο που δημιουργείται από το κοινό σας, όπως μαρτυρίες, κριτικές και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ζωντανές αλληλεπιδράσεις: Φιλοξενήστε ζωντανές συνεδρίες, όπως ερωτήσεις και απαντήσεις, διαδικτυακά σεμινάρια και ζωντανές ροές για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας σε πραγματικό χρόνο.
Η οικοδόμηση μιας κοινότητας γύρω από το περιεχόμενό σας ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις και την προώθηση από στόμα σε στόμα.
Παρακολούθηση και ανάλυση της απόδοσης
Παρακολουθείτε και αναλύετε τακτικά την απόδοση του περιεχομένου σας για να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.
Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης για την παρακολούθηση βασικών δεικτών απόδοσης (KPI), όπως:
Επισκεψιμότητα: Παρακολουθήστε τον αριθμό των επισκεπτών στο περιεχόμενό σας.
Αφοσίωση: Παρακολουθήστε μετρήσεις όπως επισημάνσεις “μου αρέσει”, κοινοποιήσεις, σχόλια και τον χρόνο που αφιερώνεται στη σελίδα.
Μετατροπές: Μετρήστε πόσο καλά το περιεχόμενό σας προωθεί τις επιθυμητές ενέργειες, όπως εγγραφές, λήψεις ή αγορές.
Ποσοστό εγκατάλειψης: Αναλύστε πόσο γρήγορα οι επισκέπτες εγκαταλείπουν το περιεχόμενό σας για να εντοπίσετε τομείς προς βελτίωση.
Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να προσδιορίσετε τι λειτουργεί και τι όχι και προσαρμόστε ανάλογα τη στρατηγική περιεχομένου σας.
Περίληψη
Για τις μικρές επιχειρήσεις, η δημιουργία περιεχομένου είναι μόνο μέρος της εξίσωσης. Η διασφάλιση ότι το περιεχόμενο προσεγγίζει και προσελκύει το κοινό σας είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγιστοποίηση του αντικτύπου του.
Με τη μόχλευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, τη δημιουργία λίστας email, την αλληλεπίδραση με διαδικτυακές κοινότητες, τη συνεργασία με παράγοντες επιρροής, τον επαναπροσδιορισμό περιεχομένου, τη χρήση πληρωμένης διαφήμισης, την ενεργό ενασχόληση με το κοινό σας και τη συνεχή παρακολούθηση της απόδοσης, μπορείτε να αποτρέψετε την εμφάνιση του περιεχομένου σας. κενού και βεβαιωθείτε ότι αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητές του.
Εφαρμόζοντας αυτές τις στρατηγικές, η μικρή επιχείρησή σας μπορεί να ενισχύσει την παρουσία της στο διαδίκτυο, να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες και τελικά να επιτύχει τους αναπτυξιακούς της στόχους.
Γενικό συμπέρασμα
Η αποφυγή αυτών των πέντε λαθών blogging είναι απαραίτητη για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου.
Εστιάζοντας στην παροχή αξίας στο κοινό σας, κατανοώντας ποιοι είναι οι αναγνώστες σας, διατηρώντας το περιεχόμενό σας ενημερωμένο, δημιουργώντας ελκυστικές αναρτήσεις και προωθώντας ενεργά τη δουλειά σας, μπορείτε να μετατρέψετε το ιστολόγιό σας σε ένα ισχυρό εργαλείο για την επιχείρησή σας.
Θυμηθείτε, ο στόχος του ιστολογίου σας δεν είναι απλώς να δημιουργήσει επισκεψιμότητα, αλλά να δημιουργήσει σχέσεις, να δημιουργήσει εξουσία και τελικά να προωθήσει την ανάπτυξη της επωνυμίας σας.