Το ελληνικό domain ανώτατου επιπέδου (ccTLD) .gr είναι δημοφιλές για ιστότοπους που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό. Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων έχουν παρατηρήσει ότι τα .gr domains δεν εμφανίζονται στις αναζητήσεις χρηστών από το εξωτερικό και προέχουν πάντα τα com.
Πού οφείλεται αυτό και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;
Ο ρόλος του Google και των μηχανών αναζήτησης
Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, χρησιμοποιούν διάφορους παράγοντες για να καθορίσουν ποιες ιστοσελίδες θα εμφανίσουν και σε ποιες χώρες.
Ένας βασικός παράγοντας είναι το τοπικό ccTLD (π.χ. .gr, .fr, .de), το οποίο υποδηλώνει ότι η ιστοσελίδα είναι κυρίως για χρήστες αυτής της χώρας.
Όταν ένας χρήστης στο εξωτερικό αναζητά κάτι σχετικό με την Ελλάδα, το Google μπορεί να εμφανίσει .gr ιστοσελίδες μόνο αν κρίνει ότι το περιεχόμενο είναι χρήσιμο και σχετικό για διεθνείς χρήστες.
Διαφορετικά, θα δώσει προτεραιότητα σε γενικά domain (.com) ή σε ccTLD της χώρας του χρήστη.
Παράγοντες που περιορίζουν την ορατότητα των .gr Domains
Α. Γεωγραφική στόχευση από το ccTLD
- Το .gr ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης ότι ο ιστότοπος είναι για την Ελλάδα.
- Έτσι, το Google εμφανίζει το περιεχόμενο κυρίως σε χρήστες που βρίσκονται εντός της Ελλάδας.
- Αντίθετα, domains όπως .com δεν έχουν τέτοιο περιορισμό στο εξωτερικό.
Β. Ρύθμιση του Google Search Console
- Το Google Search Console επιτρέπει στον διαχειριστή SEO ενός site να επιλέξει γεωγραφική στόχευση.
- Αν ένα .gr site έχει οριστεί να στοχεύει την Ελλάδα, τότε εμφανίζεται λιγότερο στο εξωτερικό.
Γ. Γλώσσα Περιεχομένου
- Αν το site είναι αποκλειστικά στα ελληνικά, το Google θεωρεί ότι δεν αφορά διεθνές κοινό.
- Αν υπάρχει αγγλική έκδοση, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανίζεται σε αναζητήσεις εκτός Ελλάδας στις πολύ πίσω σελίδες αφού προτεραιότητα έχουν τα com και τα τοπικά.
Δ. Τοπικά Backlinks & SEO Signals
- Αν το .gr domain λαμβάνει backlinks κυρίως από ελληνικά sites, το Google το κατατάσσει ως ιστοσελίδα ελληνικού ενδιαφέροντος.
- Αντίθετα, αν αποκτήσει ποιοτικά backlinks από διεθνή σχετικού περιεχομένου sites, θα αυξήσει την παρουσία του στις διεθνείς αναζητήσεις μετά από χρόνια.
Ε. Ταχύτητα φόρτωσης και Hosting
Πώς να κάνετε ένα .gr Domain πιο ορατό διεθνώς
1. Αλλαγή domain με χρήση γενικού Domain (.com)
- Αν ο στόχος είναι διεθνής επισκεψιμότητα, είναι καλύτερο να χρησιμοποιηθεί .com
- Εναλλακτικά, μπορείτε να έχετε 2 ιστοσελίδες με ένα .gr για το ελληνικό κοινό και ένα .com για διεθνές περιεχόμενο.
2. Βελτίωση πολυγλωσσικού περιεχομένου
- Χρησιμοποιήστε πολλαπλές γλώσσες (π.χ. ελληνικά και αγγλικά) με σωστά hreflang tags.
- Αυτό βοηθά το Google να κατανοήσει ότι η ιστοσελίδα είναι χρήσιμη και για χρήστες εκτός Ελλάδας.
3. Χρήση ποιοτικών και διεθνών backlinks
- Προσπαθήστε να αποκτήσετε ποιοτικά και σχετικάμε το αντικείμενο backlinks από ξένα sites και όχι μόνο από ελληνικά.
- Αυτό θα βοηθήσει να αναγνωριστεί το site ως χρήσιμο για διεθνείς χρήστες.
4. Βελτίωση ταχύτητας & Hosting
- Επιλέξτε data centers σε διαφορετικές χώρες εκτός Ελλάδας για καλύτερη απόδοση ή Cloud Hosting.
Συνοπτικά
Τα .gr domains έχουν περιορισμένη διεθνή ορατότητα λόγω γεωγραφικής στόχευσης, γλώσσας και τοπικών SEO σημάτων.
Για να αυξήσετε την ορατότητα στο εξωτερικό:
- Αλλάξτε Domain σε .com
- Ανασχεδιάστε την ιστοσελίδα με κατάλληλο SEO περιεχόμενο
- Φιλοξενήστε την ιστοσελίδα σας σε servers εκτός Ελλάδος
- Διεκδικήστε σχετικά και ποιοτικά backlinks από δημοφιλή site και όχι άγνωστα.
Με τις σωστές SEO πρακτικές, ένας ιστότοπος μπορεί να βγαίνει δυνατά στην αναζήτηση στο εξωτερικό.
Εάν έχετε προβλήματα με τον ιστότοπό σας επικοινωνήστε μαζί μας για να σας δώσουμε τις λύσεις που η Google ζητά από τους ειδικούς να υλοποιούν για να δείτε επιτέλους αποτελέσματα στο brand σας.





Υπηρεσία CallBack.
Αφήστε μας το τηλέφωνό σας για να σας καλέσουμε
Συνήθως σας καλούμε εντός μιας ώρας από την στιγμή που θα λάβουμε την φόρμα με τα στοιχεία σας, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.