Google – 9 Νέες εξελίξεις τοπικής αναζήτησης που πρέπει να γνωρίζετε για το 2 εξάμηνο του 2024
Ας πούμε ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2024 είναι… ενδιαφέρον! Ο ευρύτερος κόσμος του SEO κλονίστηκε τους προηγούμενους μήνες από ενημερώσεις αλγορίθμων, επισκοπήσεις AI που δεν είναι κατάλληλες για ανθρώπινη κατανάλωση και μια μεγάλη διαρροή της Google με κάποιες πιθανές τοπικές επιπτώσεις. Στο δικό μας τομέα, οι εξελίξεις ήταν επίσης αρκετά γρήγορες και καταιγιστικές, οπότε ας ξεκινήσουμε αμέσως με αυτό το roundup.
Πολλαπλές αλλαγές του Google my business… και πιθανή αντικατάσταση ορισμένων υπηρεσιών
- Αντίο στη συνομιλία και την ανταλλαγή μηνυμάτων στο Google my business
Στα τέλη Μαΐου, όλοι αρχίσαμε να λαμβάνουμε ειδοποιήσεις ότι τόσο το Google Business Profile Chat όσο και το Google Business Messaging καταργούνται τον Ιούλιο. Για τους ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων και τους υπεύθυνους μάρκετινγκ που κατέβαλαν προσπάθεια να αυξήσουν τη διαδραστικότητα των καταχωρίσεών τους μέσω αυτών των λειτουργιών, δεν είναι ευχάριστα νέα. Αλλά ίσως να μην είναι τόσο απογοητευτικό όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά.
Πιθανότατα, ο ρυθμός υιοθέτησης δεν ανταποκρίθηκε στις ελπίδες της Google και οι Ευρωπαίοι χρήστες αναφέρουν τώρα κάτι νέο να δοκιμάζεται στο Google my business που πιο άμεσο και διαισθητικό σαν εναλλακτική λύση τα κανάλια SMS ή WhatsApp.
Πολλοί χρήστες στην Ευρώπη αναφέρουν νέα πεδία για τους χρήστες που υποστηρίζουν την προσθήκη λειτουργικότητας SMS ή WhatsApp (που είναι τεράστιο κοινό στην Ευρώπη). Αυτή την στιγμή εμφανίζονται τα κανάλια αυτά στην Ισπανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, και ας ελπίσουμε ότι θα φτάσει και στην Ελλάδα σύντομα. Νομίζω ότι είναι καλό πράγμα όταν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων έχουν τον μέγιστο δυνατό έλεγχο του καναλιού επικοινωνίας τους και χαίρομαι που βλέπω να δοκιμάζονται αυτές οι επιλογές για αυτό που μπορεί να είναι πιο εύκολο για περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις.
- Αντίο στο ιστορικό κλήσεων
Ο Matt McGee μοιράστηκε ότι το Ιστορικό κλήσεων του Google my business κλείνει επίσης, χωρίς να υπάρχει προσφορά προϊόντος αντικατάστασης, μέχρι στιγμής. Το χαρακτηριστικό είχε κάποιο προβληματικό ιστορικό, αλλά πολλοί τοπικοί SEOs το εκτιμούσαν στο παρελθόν για τη βοήθεια απόδοσης και θα πρέπει να μείνουμε συντονισμένοι για να δούμε αν η Google βγάλει κάτι καλύτερο.
- Ανταλλαγή αναθεώρησης LSA/GBP
Οι συνάδελφοι της Near Media εντόπισαν μια σημαντική αλλαγή για τις διαφημίσεις τοπικών υπηρεσιών (LSA) που θα προχωρήσουν. Τον Ιούλιο, οι ιδιαίτερα προβληματικές κριτικές LSA θα μεταβούν σε κριτικές του Google Business Profile για τις επιχειρήσεις με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως επισημαίνεται στο tweet, και τα δύο σύνολα έχουν σοβαρά προβλήματα spam κριτικών, αλλά επειδή η διαδικασία στο Google my business είναι λίγο καλύτερη, αυτό είναι μια βελτίωση.
- Περιλήψεις αναθεωρήσεων
Τον Μάρτιο, ο Garrett Sussman εντόπισε μια δοκιμή περίληψης κριτικής με βάση την τεχνητή νοημοσύνη. Ωστόσο, δεν μπορεί πλέον να το αναπαράγει, και προφανώς, δεν είμαι ο μόνος που παρατηρεί την απουσία εντοπισμένου περιεχομένου AI στα SERPs της Google. Τον περασμένο Ιούλιο (2023), παρατηρήσαμε ότι το 90% των τοπικών ερωτημάτων στο εργαστηριακό περιβάλλον SGE επέστρεφαν αποτελέσματα με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.
- Νέα διάταξη της λειτουργίας επισκόπησης Google my business
Πλέον υπάρχει δυνατότητα αναφοράς ή ρυθμίσεων πάνω δεξιά στην οθόνη όταν είστε συνδεδεμένοι με το προφίλ.
- Νέα διαδρομή προς τους ανταγωνιστές;;;
Η συμπεριφορά που αναφέρθηκε αρχικά από τον Steve White στην Ιρλανδία και την οποία εμφανίζεται στο προφίλ δυνατότητα αλλαγής μπροστά πίσω με βέλη αριστερά – δεξιά όπως μετακίνηση στην προηγούμενη ή επόμενη τοπική επιχείρηση. Είναι ένας τύπος συμπεριφοράς κύλισης που είμαι περίεργος να ακούσω αν και άλλοι βλέπουν ευρέως σωστό. Δεν θα υπέθετα διαισθητικά σαν χρήστης ότι αυτό το βέλος θα με οδηγούσε σε μια διαφορετική επιχείρηση. Θα μπορούσα μόνο να σκεφτώ ότι θα με οδηγούσε σε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρηση που κοιτάζω ήδη. Οι ιδιοκτήτες των τοπικών επιχειρήσεων είναι γνωστό ότι δεν είναι οπαδοί των χαρακτηριστικών στις καταχωρίσεις τους που αναδεικνύουν τους ανταγωνιστές, και αυτό είναι σίγουρα κατανοητό για όλους.
- Αναγνώριση ιδιοκτήτη
Όλοι μας έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στην αναζήτηση στη Google μη τοπικά αποτελέσματα να αναγράφουν τέτοια δεδομένα, όπως το όνομα του διευθύνοντος συμβούλου μιας μεγάλης εταιρείας, αλλά αυτό το χαρακτηριστικό είναι σε δοκιμή από την Google και είναι η πρώτη φορά που το βλέπουμε.
- Βίντεο επαλήθευσης
Πρόκειται για μια διαδικασία που θα δοκίμαζε την υπομονή ενός αγίου, και μπορεί να βρείτε αυτά τα νέα εκπαιδευτικά βίντεο πραγματικά χρήσιμα. Είναι προς τιμήν της Google ότι αναμφίβολα χρησιμοποιεί αυτό το πιο αυστηρό πρόγραμμα επαλήθευσης για να περιορίσει τις καταχωρίσεις spam, αλλά τα βήματα παραμένουν δύσκολα.
- Google my business και τεχνητή νοημοσύνη
Άλλη μια ανατροπή για την έγκαιρη αναφορά των AI Overviews που εμφανίζονται στα Google Business Profiles, στη θέση που ιστορικά καταλάμβαναν οι περιλήψεις της σύνταξης. Αυτό αναμφίβολα θα γίνει ένα πονεμένο σημείο για τις τοπικές επιχειρήσεις, καθώς ακόμη και το πρώτο παράδειγμα που είδα σχετικά με αυτή την ανάπτυξη περιέχει συναισθήματα λόγου.
Πρόκειται για μια ανησυχία που έρχεται σε συνέχεια της παράξενης προσέγγισης της Google στο γεγονός ότι ανέκαθεν προσέφερε ένα πεδίο περιγραφής της επιχείρησης το οποίο ο ιδιοκτήτης μπορεί να συμπληρώσει ως ο προφανής ειδικός για το τι κάνει η επιχείρησή του, αλλά ότι ο χειρισμός του πεδίου αυτού από την Google ποικίλλει με την πάροδο των ετών από το να εμφανίζεται σε περίοπτη θέση, μέχρι το να είναι στην πραγματικότητα αόρατο και να σπρώχνεται στο κάτω μέρος πολλών καταχωρίσεων.
Εν τω μεταξύ, ανέπτυξαν εξαιρετικά ορατές περιλήψεις συντάξεων, η προέλευση και ο έλεγχος των οποίων στερούνται διαφάνειας.
Οι εταιρείες δεν ήταν λίγες οι φορές που διαπίστωναν ότι αυτές δεν αντιπροσώπευαν τις βασικές πτυχές της επιχείρησής τους και στη συνέχεια προσπαθούσαν να τις επεξεργαστούν. Τώρα, με τις AI Overviews, οι καταχωρίσεις επιχειρήσεων του πραγματικού κόσμου θα μπορούσαν δυνητικά να καθοδηγήσουν τους δυνητικούς πελάτες να κάνουν λάθος επιλογές. Όπως συμβαίνει σχεδόν με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά της Τεχνητής Νοημοσύνης της Google, το κοινό δεν τα ζήτησε και δεν αποτελούν ουσιαστική βελτίωση σε σχέση με τις έγκυρες πληροφορίες πρώτου μέρους. Τούτου λεχθέντος, όλοι οι ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να δουν πολλές δοκιμές όπως αυτές τους επόμενους μήνες, καθώς οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες συνεχίζουν τους αυτοεπιβαλλόμενους πειραματισμούς τους με αυτή την προβληματική τεχνολογία.