Στις αρχές του 2002, υπήρχαν περισσότερες από δώδεκα “μηχανές αναζήτησης”, συμπεριλαμβανομένων των μηχανών ανίχνευσης, των καταλόγων και των μηχανών επί πληρωμή/PPC/CPC.
Αλλά μέχρι το τέλος εκείνης της χρονιάς, η Google είχε ξεφύγει από το πλήθος και είχε γίνει ο κορυφαίος παίκτης. (Σύμφωνα με τη Nielsen//NetRatings, η Google είχε μερίδιο 39% από 47 εκατομμύρια “ώρες αναζήτησης” τον Δεκέμβριο του 2002.1)
Στις αρχές του 2003, αν καταλαβαίνατε πώς να βελτιώσετε την ορατότητα ενός δικτυακού τόπου στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google, τότε μπορούσατε να βρείτε μια καλά αμειβόμενη δουλειά σε μια εταιρεία SEO.
Όμως, οι επαγγελματίες του SEO πρέπει να προετοιμαστούν σήμερα για μια αλλαγή σε όλα όσα ξέρουν καθώς αυτή η παλιά εποχή τελείωσε το 2024. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επενδύσετε περισσότερο χρόνο στην εκμάθηση της καινοτομίας στο μάρκετινγκ και να επιδείξετε συνετή κρίση για τη διαχείριση των αλλαγών. Καθώς βαδίζουμε προς το μέλλον της AI αναζήτησης, μπορώ να μοιραστώ πέντε στρατηγικές ιδέες και πέντε συμβουλές τακτικής.
Στρατηγική branding & ψηφιακού μάρκετινγκ στο SEO
Σύμφωνα με τον Σουν Τζου, έναν αρχαίο Κινέζο στρατιωτικό στρατηγό, “Τακτική χωρίς στρατηγική είναι ο θόρυβος πριν από την ήττα”.
Και πάρα πολλοί “λεγόμενοι” SEOs έχουν αφιερώσει πολύ λίγο χρόνο για να εξερευνήσουν και να αξιολογήσουν διαφορετικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ.
Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε για να επιβιώσετε από το 2025 και μετά;
1. Αγκαλιάστε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως ένα ισχυρό εργαλείο (έξυπνα)
Έτσι, αντί να αισθάνεστε ότι απειλείστε από την Τεχνητή Νοημοσύνη, αγκαλιάστε την ως ένα ακόμη εργαλείο που μπορείτε να προσθέσετε στην εργαλειοθήκη σας.
Ο Jensen Huang, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nvidia, έχει πει: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν πρόκειται να σας πάρει τη δουλειά. Το άτομο που χρησιμοποιεί την ΤΝ θα πάρει τη δουλειά σας».
Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, έχουμε μάθει συγκρίνοντας την παραγωγή περιεχομένου που παράγεται από το ChatGPT, το Gemini και το Claude ότι τα εργαλεία δημιουργικής AI μπορεί να είναι κατά καιρούς εξυπνότερα από τους αρχάριους, αλλά όχι από ανθρώπους με μεγαλύτερη εκπαίδευση, εξειδίκευση και εμπειρία.
Για παράδειγμα, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Reading στην Αγγλία δημιούργησαν πάνω από 30 ψεύτικους λογαριασμούς φοιτητών ψυχολογίας και τους χρησιμοποίησαν για να υποβάλουν απαντήσεις που παρήγαγε το ChatGPT-4 σε ερωτήσεις εξετάσεων.
Κατά μέσο όρο, το ChatGPT-4 σημείωσε καλύτερη βαθμολογία από τους ανθρώπινους φοιτητές στις εξετάσεις του πρώτου και δεύτερου έτους, όπου οι ερωτήσεις ήταν ευκολότερες.
Στο τελευταίο έτος σπουδών τους στο πανεπιστήμιο, οι φοιτητές αναμένεται να παρέχουν βαθύτερες γνώσεις και να χρησιμοποιούν πιο περίπλοκες αναλυτικές δεξιότητες.
Η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ιδιαίτερα καλή σε αυτό, γι’ αυτό και οι τριτοετείς ανθρώπινοι φοιτητές πήραν καλύτερους βαθμούς από το ChatGPT-4.
Έτσι, αγκαλιάστε την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα ισχυρό εργαλείο – το οποίο όμως απαιτεί κάποιον με εκπαίδευση, τεχνογνωσία και εμπειρία για να το χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά. Και ό,τι κι αν κάνετε, μην γίνετε εργαλείο των εργαλείων σας.
Διεξαγωγή έρευνας κοινού
Με την κλασική έρευνα λέξεων-κλειδιών, μαθαίνετε πόσες αναζητήσεις δέχεται μια λέξη-κλειδί. Με ένα εργαλείο έρευνας κοινού, μαθαίνετε επίσης για το κοινό που αναζητά μια λέξη-κλειδί, χρησιμοποιεί λέξεις στο βιογραφικό του ή επισκέπτεται έναν ιστότοπο.
Αυτό αλλάζει το παιχνίδι – και φτάνει ακριβώς τη στιγμή που οι επαγγελματίες του SEO πρέπει να αρχίσουν να δημιουργούν το είδος των personas χρηστών, αγοραστών, μάρκετινγκ και πελατών που μπορούν να μεταμορφώσουν το SEO, το PPC και το μάρκετινγκ περιεχομένου.
Για να πάρουν μια θέση στο μεγάλο τραπέζι, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ SEO πρέπει να προχωρήσουν πέρα από τη βελτιστοποίηση των ιστότοπων, των σελίδων, των άρθρων και του περιεχομένου τους για μια αδιαφοροποίητη ομάδα χρηστών των μηχανών αναζήτησης.
Γιατί; Επειδή ένα μέγεθος δεν ταιριάζει σε όλους.
Οι ppc managers στοχεύουν τις διαφημίσεις σε τμήματα ανθρώπων με συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, προθέσεις και ενδιαφέροντα εδώ και δεκαετίες.
Ωστόσο, οι επαγγελματίες του SEO έμοιαζαν ικανοποιημένοι με το να προσπαθούν να μαντέψουν την πρόθεση των χρηστών με βάση τις λέξεις ή τις φράσεις στα ερωτήματά τους.
Ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει; Προηγουμένως, τα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών μπορούσαν να πουν στους SEO μόνο «τι» έψαχναν οι άνθρωποι, αλλά όχι «ποιοι» ήταν.
Τώρα, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ SEO και περιεχομένου μπορούν να αποκτήσουν εκπληκτικές πληροφορίες σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα και τις πηγές πληροφοριών που επηρεάζουν την πρόθεσή τους.
Για παράδειγμα, εργαλεία όπως τα SparkToro, HelpScout.com και το Userpilot.com παρέχουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για μια πιο βαθιά αναζήτηση στα θέλω του κοινού.
Επικεντρωθείτε σε υψηλής ποιότητας, πρωτότυπο περιεχόμενο
Αξίζει να ξαναδιαβάσετε τις οδηγίες της Google σχετικά με την κατασκευή ιστότοπων υψηλής ποιότητας που δημοσιεύθηκαν το 2011, μετά την πρώτη αλλαγή του αλγορίθμου Panda.
Αξίζει επίσης να διαβάσετε την τεκμηρίωση του Googe Search Center για τη δημιουργία χρήσιμου, αξιόπιστου, ανθρωποκεντρικού περιεχομένου.
Αν έχετε χρόνο, τότε αξίζει επίσης να ελέγξετε το Leveraging YouTube, LinkedIn, And Cross-Channel Strategies For Success.
Τι θα μάθετε από όλο αυτό το ιστορικό διάβασμα; Το περιεχόμενο εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς.
Και ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να βγάλετε περιεχόμενο πιο αποτελεσματικά, εξακολουθεί να μη δημιουργεί το υψηλής ποιότητας, πρωτότυπο περιεχόμενο που αποζητούν οι αναγνώστες και επιβραβεύει η Google.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές για τη δημιουργία ποιοτικού, πρωτότυπου περιεχομένου.
Ορισμένοι ειδικοί επικεντρώνονται στην αύξηση της αποδοτικότητας (να κάνετε τα πράγματα σωστά), ενώ άλλοι επικεντρώνονται στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας (να κάνετε τα σωστά πράγματα).
Έτσι, οι SEO δεν θα εκπλαγούν όταν διαβάσουν αυτά που είπε η Stephanie Stahl: «Η δημιουργία περιεχομένου που προτρέπει σε μια επιθυμητή ενέργεια δεν είναι εύκολη».
Οι επαγγελματίες του SEO μπορεί να νιώσουν ένα κύμα ενσυναίσθητου πόνου όταν διαβάσουν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει το 54% των ομάδων δημιουργίας περιεχομένου B2B είναι η «έλλειψη πόρων».
Όμως, οι επαγγελματίες του SEO μπορεί επίσης να αισθανθούν ένα κύμα ελπίδας όταν διαβάζουν ότι ο Stahl είπε επίσης: «μια ομάδα κορυφαίων επιδόσεων έχει βρει έναν τρόπο να προχωρήσει μπροστά. Έχουν καταλάβει πώς να κατανοούν τις ανάγκες του κοινού τους, να παράγουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργούν πιο αποτελεσματικές ροές εργασίας».
Πώς λοιπόν διαφέρουν οι πιο επιτυχημένοι δημιουργοί περιεχομένου από τους λιγότερο επιτυχημένους συναδέλφους τους; Λοιπόν, σύμφωνα με τον Stahl, οι κορυφαίοι εκτελεστές είναι πιο πιθανό να:
- Διαθέτουν τη σωστή τεχνολογία για τη διαχείριση του περιεχομένου.
- Να διαθέτουν ένα κλιμακούμενο μοντέλο για τη δημιουργία περιεχομένου.
- Να λένε ότι το επεκτάσιμο μοντέλο τους δημιουργεί τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Αλλά οι παράγοντες που οι κορυφαίοι εκτελεστές B2B λένε ότι συμβάλλουν στην επιτυχία του μάρκετινγκ περιεχομένου τους είναι οι εξής:
- Η κατανόηση του κοινού μας (82%).
- Να παράγουμε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας (77%).
- Να διαθέτουν τεχνογνωσία στον κλάδο (70%).
- Να διαθέτουν μέλη της ομάδας τους με υψηλές επιδόσεις (69%).
- Να θέτουν στόχους που ευθυγραμμίζονται με τους στόχους του οργανισμού τους (62%).
- Μετρούν και αποδεικνύουν αποτελεσματικά την απόδοση του περιεχομένου (53%).
Έτσι, η συζήτηση μεταξύ αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας δεν έχει τελειώσει. Δεν χρειάζεται να διαλέξετε πλευρά, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα στελέχη της εταιρείας σας πιθανότατα συζητούν επίσης αυτό το θέμα.
Χτίστε ισχυρά Backlinks
Δεν χρειάζεται να πω στους επαγγελματίες του SEO ότι πρέπει να χτίσουν ισχυρούς backlinks. Επίσης, δεν χρειάζεται να σας πω ότι αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο.
Το 2002, το μόνο που χρειαζόταν να κάνετε ήταν να υποβάλετε τη διεύθυνση URL σας στον κατάλογο Yahoo! και στο Open Directory Project (γνωστό και ως DMOZ). Όμως, και οι δύο κατάλογοι έχουν έκτοτε κλείσει, με το Yahoo! Directory να κλείνει το 2014 και το Open Directory Project το 2017.
Εν τω μεταξύ, η ενημέρωση του αλγορίθμου Penguin της Google, η οποία κυκλοφόρησε από το 2012 έως το 2016, στόχευε το spam συνδέσμων και τις πρακτικές χειραγωγικής δημιουργίας συνδέσμων.
Πώς λοιπόν χτίζετε ισχυρά backlinks στις μέρες μας;
Μπορείτε να ξεκινήσετε διαβάζοντας το άρθρο μας
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Info email; Όχι πια ευχαριστώ.
Γιατί πλέον τα email με το πρόθεμα info είναι επικίνδυνα και δεν πρέπει να τα χρησιμοποιούμε;
Προτεραιότητα στην εμπειρία χρήστη (UX)
Τέλος, διαβάστε για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει την εμπειρία του χρήστη και επηρεάζει την κατάταξη SEO.
Δείτε τι έχει να πει η Google σχετικά με την ευχρηστία των ιστοσελίδων:
«Τα συστήματά μας εξετάζουν επίσης τη χρηστικότητα του περιεχομένου. Όταν όλα τα πράγματα είναι σχετικά και σωστά, το περιεχόμενο που οι άνθρωποι θα βρουν πιο προσιτό μπορεί να έχει καλύτερες επιδόσεις στην κατάταξη».
Η Google προσθέτει:
«Για παράδειγμα, τα συστήματά μας θα εξετάσουν πτυχές της εμπειρίας της σελίδας, όπως αν το περιεχόμενο είναι φιλικό προς τα κινητά, ώστε να μπορούν να το βλέπουν εύκολα όσοι χρησιμοποιούν κινητές συσκευές. Ομοίως, εξετάζουν αν το περιεχόμενο φορτώνει γρήγορα, επίσης σημαντικό για τους χρήστες κινητών συσκευών».
Συμβουλές τακτικής
Αξίζει να γνωρίζετε ότι ο Σουν Τζου είπε: «Στρατηγική χωρίς τακτική είναι ο πιο αργός δρόμος προς τη νίκη».
1. Μείνετε ενημερωμένοι με τις αλλαγές του αλγορίθμου
Τον Νοέμβριο του 2003, η Google αιφνιδίασε τους επαγγελματίες του SEO με την πρώτη σημαντική ενημέρωση του αλγορίθμου της. Ονομάστηκε «Ενημέρωση της Φλόριντα» επειδή έπληξε τον κλάδο σαν τυφώνας.
Έκτοτε, οι επαγγελματίες του SEO παρακολουθούν τις ενημερώσεις αλγορίθμων της Google και προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ανάλογα.
2. Αξιοποιήστε το Schema Markup
Θα θέλετε επίσης να εφαρμόσετε το schema markup για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενό σας και να εμφανίσουν rich snippets.
Αφού κάνετε την εργασία σας, χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το εργαλείο δοκιμής Schema Markup της Google για να ελέγξετε τα δομημένα δεδομένα σας.
3. Βελτιστοποιήστε για τα βασικά ζωτικά σημεία του Web
Γνωρίζετε ήδη ότι η βελτίωση της ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας, της διαδραστικότητας και της οπτικής σταθερότητας ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη.
Μπορείτε να ενημερωθείτε διαβάζοντας σχετικά με την ταχύτητα της σελίδας και τα Core Web Vitals στην Google.
4. Παρακολουθήστε και αναλύστε την απόδοσή σας
Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να χρησιμοποιείτε εργαλεία ψηφιακής ανάλυσης για να παρακολουθείτε και να αναλύετε τις επιδόσεις σας.
Οι επαγγελματίες του SEO πρέπει να έχουν θέση στο τραπέζι όταν οι ομάδες ψηφιακού μάρκετινγκ αποφασίζουν ποια γεγονότα θα μετατραπούν σε «βασικά γεγονότα» στο GA4.
Γιατί; Έτσι, μπορούμε να προχωρήσουμε πέρα από την παρακολούθηση του ποιο προεπιλεγμένο κανάλι ήταν η πηγή της επισκεψιμότητας στον ιστότοπο και να αρχίσουμε να μετράμε ποια κανάλια δημιουργούν leads ή οδηγούν σε online πωλήσεις.
5. Προσαρμογή στις αναδυόμενες τάσεις
Οι SEO το κάνουν αυτό για περισσότερες από δύο δεκαετίες με καθημερινή έρευνα και καινοτομία.
Ίσως σας ενδιαφέρει να διαβάσετε και αυτό το άρθρο.
Τα πληρωμένα βραβεία των επιχειρήσεων 2024
Σας πήραν τηλέφωνο ότι κερδίσατε βραβείο και πρέπει να το πληρώσετε; Γιατί να πληρώσουμε ένα βραβείο μας χρειάζεται;
Περίληψη: Προσαρμογή στη νέα εποχή της αναζήτησης
Ακολουθώντας αυτές τις στρατηγικές γνώσεις SEO και τις συμβουλές τακτικής, μπορείτε να με επιτυχία να επιβιώνετε στο διαρκώς εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο – είτε χρειαστεί να επανεφεύρετε νέες τεχνικές εξέλιξης.
Υπηρεσία CallBack.
Αφήστε μας το τηλέφωνό σας για να σας καλέσουμε
Συνήθως σας καλούμε εντός μιας ώρας από την στιγμή που θα λάβουμε την φόρμα με τα στοιχεία σας, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.