Η ομάδα αναζήτησης της Google συμβουλεύει ότι οι επιλογές ονομάτων τομέα θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη επωνυμία έναντι των στρατηγικών SEO που επικεντρώνονται στη λέξη-κλειδί….
Επιλογή domain ιστοσελίδας για την Google: Branding Vs Λέξεις-κλειδιά
- Οι λέξεις-κλειδιά στα domain δεν επηρεάζουν την κατάταξη της αναζήτησης Google.
- Τα domain με σχετικές λέξεις-κλειδιά ενδέχεται να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των χρηστών.
- Εστιάστε μακροπρόθεσμα στο branding και όχι σε domain με επίκεντρο τις λέξεις-κλειδιά.
Σε ένα πρόσφατο επεισόδιο του Podcast ‘Search Off The Record’, η ομάδα αναζήτησης της Google, αποτελούμενη από τους John Mueller, Gary Illyes και Martin Splitt, εξέτασε ένα θέμα που συζητείται συχνά μεταξύ των ιδιοκτητών ιστότοπων και των επαγγελματιών SEO: την επίδραση των λέξεων-κλειδιών στα ονόματα τομέα στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
Η διαμάχη των λέξεων-κλειδιών
Η συζήτηση ξεκίνησε με τον Mueller να ρωτά: “Προχωρώντας στα domain, πρέπει να βάλω λέξεις-κλειδιά στο domain μου ή να επιλέξω ένα brand;” Ο Illyes απάντησε με ένα γέλιο, δείχνοντας ότι η απάντηση δεν ήταν απλή.
Η προοπτική του χρήστη
Ο Illyes διευκρίνισε ότι ενώ η παρουσία λέξεων-κλειδιών μπορεί να μην επηρεάζει απαραίτητα την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, θα μπορούσε να επηρεάσει τη συμπεριφορά των χρηστών. «Για παράδειγμα, αν θέλω να βγάλω μια φωτογραφία διαβατηρίου, έχω τα γενικά site που στοχεύουν κάθε είδους λέξη φωτογραφία. Και έχουμε και το passportphoto.com. Είναι πιο πιθανό να κάνω κλικ στο passportphotos.com για κάποιο λόγο ως χρήστης», εξήγησε ο Illyes.
Όταν ο Splitt ρώτησε αν η παρουσία παύλων σε ένα όνομα τομέα ή σε domain ακριβούς αντιστοίχισης θα έκανε τη διαφορά, ο Illyes απάντησε:
«Οτιδήποτε υπάρχει στη διεύθυνση URL μπορεί να γίνει τεχνικό χειρισμό από τον κάτοχο του ιστότοπου. Επομένως, μάλλον δεν θέλουμε να δώσουμε τόσο μεγάλο βάρος σε αυτό το είδος domain. Πράγμα που σημαίνει ότι στην κατάταξη, μπορεί να μην βοηθήσει όσο νομίζουν οι άνθρωποι». Με άλλα λόγια, από την άποψη της μηχανής αναζήτησης, το αν υπάρχει μια παύλα στο όνομα τομέα δεν έχει σημασία αλλά δεν βοηθά στο brand διότι μεγαλώνει το όνομα.
Καθώς η συζήτηση κατευθύνθηκε προς τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της επιλογής domain, ο Mueller συμβούλεψε να εστιάσουμε περισσότερο στην επωνυμία παρά στις λέξεις-κλειδιά.
Εξήγησε, «Ο ιστότοπός σας πιθανότατα θα εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Και θα μπορούσατε να πουλάτε αποφλοιωτές πατάτας τώρα, αλλά ίσως πουλάτε και αποφλοιωτές αβοκάντο σε ένα χρόνο από τώρα. Και αν ο ιστότοπός σας ονομάζεται bestpotatopeeler2023.com, το να ξεκινήσετε να πουλάτε αποφλοιωτές αβοκάντο θα ήταν άβολο».
Τελικά, η ομάδα Αναζήτησης Google προτείνει ότι η ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών σε domain θα πρέπει να είναι μια επιχειρηματική απόφαση και όχι μια στρατηγική SEO. Όπως τόνισε ο Mueller, «Θα πρέπει να σκέφτεστε μακροπρόθεσμα γιατί η αλλαγή του ονόματος τομέα σας είναι πάντα μια ταλαιπωρία.
Τέλος να αναφέρουμε ότι τα μικρά domain είναι η καλύτερη λύση για το branding των επιχειρήσεων.