Το ChatGPT και το Bing ξεκίνησαν το 2023 με μεγάλη έκρηξη αποκαλύπτοντας το chatbot και τη μηχανή αναζήτησής τους με τεχνητή νοημοσύνη. Τον περασμένο Μάιο στο Google I/O, η Google ανακοίνωσε την ολοκαίνουργια Search Generative Experience και έχει συγκεντρώσει τη μερίδα του λέοντος στα φώτα της δημοσιότητας.
Αν και παραμένουμε αβέβαιοι σχετικά με τον αντίκτυπο αυτών των νέων εμπειριών στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, υπάρχουν μερικά πράγματα που γνωρίζουμε:
- Το Search Generative Experience (SEG) της Google θα περιλαμβάνει συνδέσμους πηγής.
- Το Generative AI είναι στα σπάργανα, αλλά δεν φεύγει.
- Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί μεγάλα γλωσσικά μοντέλα για εκπαίδευση. Τα μεγάλα μοντέλα γλώσσας χρησιμοποιούν Γραφήματα Γνώσης για να μάθουν και γειώνουν τα δεδομένα τους για να αυξήσουν την ακρίβεια.
- Η Σήμανση σχήματος όταν γίνεται με συνδεδεμένο τρόπο, δημιουργεί ένα γράφημα γνώσης που μπορεί να καταναλώσει η τεχνητή νοημοσύνη.
Οι εταιρείες θα πρέπει να χρησιμοποιούν Schema Markup (επίσης γνωστό ως Structured Data) στους ιστότοπούς τους, εάν θέλουν να είναι προετοιμασμένοι και να ευδοκιμήσουν στην αναζήτηση AI.
Το τελευταίο σημείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, επειδή η τεχνητή νοημοσύνη θα χρειαστεί βοήθεια για την κατανόηση και τη δημιουργία συμφραζομένων του περιεχομένου σε έναν ιστότοπο για να παρέχει στους αναζητητές τις σωστές απαντήσεις.
Πριν εξερευνήσουμε βαθύτερα τις απειλές και τις ευκαιρίες αυτής της νέας τεχνολογίας, ας μιλήσουμε για τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στο πλαίσιο της αναζήτησης.
Είναι η Generative AI Search της Google μια ευκαιρία ή μια απειλή για τους SEO;
Τι είναι το Generative AI for Search;
Το Generative AI είναι ένας συγκεκριμένος τύπος αλγόριθμου τεχνητής νοημοσύνης που έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί νέο περιεχόμενο και αποτελέσματα με βάση δεδομένα στα οποία έχουν εκπαιδευτεί. Μερικό από το περιεχόμενο που μπορεί να δημιουργήσει η γενετική τεχνητή νοημοσύνη περιλαμβάνει κείμενο, ήχο, κώδικα και εικόνες.
Το Bard και το ChatGPT είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα παραγωγικών chatbot AI που έχουν εκπαιδευτεί σε μεγάλες ποσότητες δεδομένων χωρίς ετικέτα, μη δομημένα. Ενώ τα chatbot τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούνται είναι μια πρωτοποριακή εξέλιξη στον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης, είναι μόνο η αρχή.
Κατά τη διάρκεια του Google I/O 2023 , ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο έχει ενσωματώσει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησής του και σε άλλα προϊόντα, όπως το Workspace . Αυτή η πρόσφατα ενσωματωμένη τεχνολογία AI θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις απαντήσεις της Google σε ερωτήματα και στη σύνθεση της σελίδας αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP).
Υπάρχει μεγάλος ενθουσιασμός γύρω από την επανάσταση της AI. Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν επίσης σημαντικές ανησυχίες σχετικά με την προκατάληψη, τη λογοκλοπή, την αξιοπιστία και την ακρίβεια των γενεσιουργών αποτελεσμάτων αναζήτησης AI.
Επί του παρόντος, οι παραγωγικές μηχανές αναζήτησης AI εκπαιδεύονται σε μεγάλο βαθμό σε μη επισημασμένα/μη δομημένα δεδομένα που μπορεί να οδηγήσουν σε ανακριβή αποτελέσματα. Η προσθήκη δομημένων δεδομένων ή Σήμανσης σχήματος στον ιστότοπό σας μπορεί να επιτρέψει στις μηχανές αναζήτησης να:
- κάνουν εκπαίδευση σε ποιοτικά δεδομένα,
- βελτιώσουν την ακρίβεια των απαντήσεών τους,
- και να σας δώσει ένα σημείο ελέγχου για να ενημερώσετε τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη για το περιεχόμενό σας στον ιστό.
Υπάρχουν υποκείμενοι κίνδυνοι και συναρπαστικές ευκαιρίες που σχετίζονται με την εφαρμογή οποιασδήποτε νέας τεχνολογίας, ειδικά όταν αυτή η τεχνολογία είναι τόσο ισχυρή και εξελιγμένη όσο η γενετική τεχνητή νοημοσύνη.
Το νέο Search Generative Experience της Google θα έχει αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο γίνεται το SEO. Είναι λοιπόν η γενετική τεχνητή νοημοσύνη απειλή ή ευκαιρία για βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης;
Ας εξερευνήσουμε μερικές από τις πιθανές απειλές και τις σαφείς ευκαιρίες που έχουν προκύψει στον απόηχο της γενετικής αναζήτησης AI.
Είναι η αναζήτηση AI μια ευκαιρία ή μια απειλή για τους SEO;
Με την πρώτη ματιά, η νέα γενετική αναζήτηση τεχνητής νοημοσύνης της Google έχει μερικές κραυγαλέες απειλές για το SEO.
Απειλές
1. Πιθανή απώλεια ορατότητας στο SERP
Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μετρηθεί η απόδοση του ιστότοπου με την αναζήτηση AI.
Η παραγωγική μηχανή αναζήτησης AI της Google εμφανίζει συνδέσμους που αποδίδουν πληροφορίες σε αξιόπιστο περιεχόμενο πηγής. Ωστόσο, οι χρήστες μπορεί να μην χρειάζεται πλέον να κάνουν κλικ για να διαβάσουν αυτό το περιεχόμενο (με αποτέλεσμα αναζητήσεις μηδενικού κλικ), γεγονός που περιορίζει την ορατότητα και τη συνολική επιρροή σας στη διαδρομή του πελάτη.
Τελικά, τα εμπλουτισμένα αποτελέσματα, τα επιλεγμένα αποσπάσματα και άλλο περιεχόμενο με κορυφαία κατάταξη ενδέχεται να επισκιαστούν από τα αποτελέσματα δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης. Με τη σειρά του, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της κατάταξης, των κλικ και των εμφανίσεων.
2. Οι μετρήσεις επιτυχίας ενός ιστότοπου πρόκειται να αλλάξουν ριζικά
Το Generative AI έχει τη δυνατότητα να συμπυκνώσει τη διοχέτευση πωλήσεών σας. Η γραμμή μεταξύ των κλικ, των εμφανίσεων και των μετατροπών θα μπορούσε να γίνει θολή, καθιστώντας δύσκολη την απόδοση πωλήσεων ή οδηγιών σε συγκεκριμένες δραστηριότητες μάρκετινγκ.
Η Bing και η Google δεν έχουν ακόμη αποκαλύψει πώς οι ιστότοποι μπορούν να μετρήσουν την απόδοσή τους στα αποτελέσματα αναζήτησης γενετικής τεχνητής νοημοσύνης. Προς το παρόν, θα πρέπει να βγάλετε συμπεράσματα χρησιμοποιώντας υπάρχουσες μετρήσεις.
3. Υπερμακροχρόνια και συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης
Εάν δεν έχετε παρακολουθήσει ακόμα το τμήμα Google I/O στην αναζήτηση , σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα να το κάνετε. Στην επίδειξή τους, είδαμε ότι το Search Generative Experience (SGE) επιτρέπει πιο φυσικά, συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης συνομιλίας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές λέξεις-κλειδιά ή ερωτήσεις που βλέπουμε σήμερα.
Αυτή η δυνατότητα θα οδηγήσει τους χρήστες να διεξάγουν πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα. Και ως αποτέλεσμα, τα θραύσματα ερωτήσεων και οι παραδοσιακές αναζητήσεις λέξεων-κλειδιών θα γίνουν λιγότερο εμφανή.
Αυτά τα μεγάλα συγκεκριμένα ερωτήματα είναι μια μετατόπιση από τις παραδοσιακές λέξεις-κλειδιά και πιθανότατα θα έχουν ελάχιστο έως καθόλου όγκο αναζητήσεων. Αντανακλά επίσης την ικανότητα της SGE να κατανοεί το πλαίσιο πίσω από ένα ερώτημα και όχι τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τους εκδότες περιεχομένου να επικεντρωθούν στη χρήση της Σήμανσης σχήματος βοηθώντας τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενο της σελίδας.
Επιπλέον, η Google έχει υπογραμμίσει προηγουμένως τη σημασία ενός ιστότοπου που εστιάζει σε περιεχόμενο γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα ως τρόπο δημιουργίας περιεχομένου με προτεραιότητα τους ανθρώπους.
Αντί να εστιάσετε σε μεγάλο βαθμό στη βελτιστοποίηση ποιοτικού πλούσιου περιεχομένου για λέξεις-κλειδιά, εστιάστε στη δημιουργία περιεχομένου για θέματα που εμπίπτουν στην εξειδίκευσή σας και γύρω από τις ανάγκες των πελατών σας. Στη συνέχεια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη Σήμανση Schema για να κοινοποιήσετε την τεχνογνωσία, την εμπειρία, την εξουσία και την αξιοπιστία σας με τη μηχανή αναζήτησης AI.
Ευκαιρίες
Ο κόσμος του SEO εξελίσσεται συνεχώς. Οι επί μακρόν επαγγελματίες του μάρκετινγκ κατανοούν ότι αυτό το επίπεδο αλλαγής δεν είναι νέο φαινόμενο. Για να παραμείνετε σχετικοί στον κόσμο της οργανικής αναζήτησης και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, πρέπει να προσαρμοστείτε στις τελευταίες τάσεις (όπως η γενετική τεχνητή νοημοσύνη) και να αξιοποιήσετε τις ευκαιρίες που παρέχουν.
Οι βασικές ευκαιρίες που δημιουργούνται από τη γενετική αναζήτηση AI περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
1. Παρέχετε μια καλύτερη εμπειρία πελάτη
Μπορείτε να παρέχετε στους πελάτες μια καλύτερη εμπειρία απαντώντας στα ερωτήματά τους απευθείας στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Σήμερα, οι εκδότες περιεχομένου μπορούν ήδη να χρησιμοποιούν πλούσια αποτελέσματα, όπως FAQ και How-To, καθώς και άλλες λειτουργίες όπως Επιλεγμένα αποσπάσματα για να απαντήσουν στις ερωτήσεις στην αναζήτηση.
Ωστόσο, η γενετική μηχανή αναζήτησης AI μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τις τριβές με τους πελάτες σας, δείχνοντας στους χρήστες τις βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν ή παρέχοντας επακόλουθες πληροφορίες.
Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένας από τους πρώτους κλάδους που πραγματικά διαταράσσεται από αυτό, επειδή η Google διαθέτει ήδη εξαιρετικά δεδομένα ηλεκτρονικού εμπορίου από το Shopping Graph της Google για να εκπαιδευτεί η μηχανή αναζήτησής της με τεχνητή νοημοσύνη.
Το Generative AI μπορεί να συντομεύσει τη διοχέτευση του καταναλωτή επιτρέποντας στους ερευνητές να μετατρέψουν αμέσως μέσω του SERP και να αγοράσουν ένα αντικείμενο απευθείας από το SERP αντί να χρειάζεται να πλοηγηθούν στον ιστότοπο. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα μετατροπής και οι σελίδες από πηγή σε μετατροπή θα είναι μία από τις βασικές μετρήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της εξέλιξης.
2. Οι σύνδεσμοι δεν φεύγουν
Με βάση την επίδειξη και τις απαντήσεις από την πρώιμη πειραματική κυκλοφορία του Search Generative Experience, η γενετική μηχανή αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης της Google συνδέεται με πηγές πιο συχνά από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Στην πραγματικότητα, η επίδειξη SGE της Google έδωσε πολλά στους ιστότοπους από τους οποίους προερχόταν αρχικά το περιεχόμενο.
Αν και απέχει πολύ από το τέλειο, αυτή είναι μια ευκαιρία για τους βελτιστοποιητές μηχανών αναζήτησης να κάνουν την διαφορά. Πιστεύουμε ότι οι εκδότες περιεχομένου μπορούν να επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση του ιστότοπού τους για αναζήτηση ακολουθώντας τις οδηγίες της Google για τη δημιουργία περιεχομένου και EEAT με προτεραιότητα στους ανθρώπους, τη βελτιστοποίηση των εμπειριών στη σελίδα για το κοινό σας και την παρακολούθηση ή τη βελτιστοποίηση των βασικών ζωτικών στοιχείων του ιστού.
Δεν έχει σημασία αν είστε νέος στην αναζήτηση ή απλά θέλετε να μείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό. Θα πρέπει να βελτιώσετε όλους αυτούς τους βασικούς τομείς SEO για να κερδίσετε ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
3. Η σήμανση σχήματος είναι το κλειδί για να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης AI να κατανοήσουν το περιεχόμενό σας
Σε μια κεντρική ομιλία στο Pubcon 2023 , ο Fabrice Canel από το Bing εξέφρασε ότι ο σχολιασμός υπέροχου περιεχομένου με τη Σήμανση Schema είναι ο τρόπος με τον οποίο οι ειδικοί βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης πρέπει να προετοιμαστούν για τη γενετική αναζήτηση AI.
Ως εκ τούτου, θα πρέπει να δημιουργήσετε συναρπαστικό περιεχόμενο με προτεραιότητα στους ανθρώπους πριν εφαρμόσετε τη Σήμανση σχήματος σε όλες τις ιστοσελίδες. Η Σήμανση σχήματος βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας, ώστε να παρέχει στους χρήστες χρήσιμα αποτελέσματα.
Ενώ πολλές ομάδες SEO χρησιμοποιούν ήδη δεδομένα για να επιτύχουν πλούσια αποτελέσματα, λίγες εφαρμόζουν τη σωστή σημασιολογική σήμανση σχήματος σε ολόκληρο τον ιστότοπό τους. Για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούνται να κατανοήσουν πραγματικά και να προσαρμόσουν το περιεχόμενό σας, πρέπει να διασφαλίσετε ότι η Σήμανση Schema σας συνδέεται με άλλες οντότητες στον ιστότοπό σας και άλλες εξωτερικές έγκυρες πηγές.
Η εφαρμογή συνδεδεμένης Σήμανσης Σχήματος μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε το γράφημα των γνώσεών σας , το οποίο οι μηχανές αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν για να συναγάγουν νέες γνώσεις.
Στην εφαρμογή Schema, είμαστε μια εταιρεία σημασιολογικής τεχνολογίας. Από τότε που ξεκινήσαμε να κάνουμε τη Σήμανση Schema σε κλίμακα το 2016, έχουμε επικεντρωθεί στην εφαρμογή της σωστής, συνδεδεμένης Σήμανσης Schema στους ιστότοπους των πελατών μας για να βοηθήσουμε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν πλήρως και να προσαρμόσουν το περιεχόμενό τους.
Αν θέλετε να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας για αναζήτηση τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας Σήμανση σχήματος, επικοινωνήστε με την ομάδα μας για περισσότερες πληροφορίες.
4. Εστίαση στην ποιότητα περιεχομένου
Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, η Google κυκλοφόρησε ένα χρήσιμο σύστημα περιεχομένου με σκοπό να διασφαλίσει ότι το περιεχόμενο είναι «πρώτα οι άνθρωποι» αντί για «πρώτα η μηχανή αναζήτησης». Αυτή η έμφαση στο περιεχόμενο που δημιουργείται από άτομα, για άτομα, καταδεικνύει τη δέσμευση της Google να παρέχει στους χρήστες σχετικά αποτελέσματα που αντιμετωπίζουν τα σημεία πόνου τους. Αυτές οι αλλαγές ευθυγραμμίζονται με τον τύπο περιεχομένου που τονίζουν το Google SGE και η νέα εμπειρία Bing.
Το Generative AI βρίσκεται ακόμα στα αρχικά του στάδια και η ακρίβεια των απαντήσεών τους εξακολουθεί να αμφισβητείται. Υπό το πρίσμα αυτό, υπάρχει η ευκαιρία για τους εκδότες περιεχομένου να δημιουργήσουν υψηλής ποιότητας, αξιόπιστο περιεχόμενο για να εκπαιδευτεί η παραγωγική μηχανή αναζήτησης AI της Google.
Θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας δημιουργείται από ανθρώπινους συγγραφείς και ότι κάθε αντίγραφο αφορά συγκεκριμένα θέματα σχετικά με το κοινό σας και είναι μοναδικό.
Το SEO αλλάζει
Η ουσία είναι ότι το τοπίο SEO εξελίσσεται γρήγορα. Το Search Generative Experience της Google βρίσκεται ακόμα σε πειραματική φάση και δεν γνωρίζουμε τον πλήρη αντίκτυπό του στο SEO ή στο SERP.
Αν και δεν είναι σαφές τι θα σημαίνουν αυτές οι αλλαγές για τη στρατηγική SEO σας, τώρα είναι η ώρα να αρχίσετε να προετοιμάζεστε για αυτήν την αλλαγή. Σε έναν κόσμο όπου πολλές περιστάσεις είναι εκτός ελέγχου σας, θα πρέπει να εστιάσετε στους παράγοντες που μπορείτε να διαχειριστείτε – όπως η ποιότητα της Σήμανσης Σχήματος στον ιστότοπό σας.
Το Schema Markup είναι μία από τις τακτικές SEO που μπορείτε να εφαρμόσετε αμέσως για να προετοιμαστείτε για την Αναζήτηση AI και η εφαρμογή Schema μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να εφαρμόσει τη σημασιολογική Σήμανση Schema χρησιμοποιώντας τη λύση μας από άκρο σε άκρο. Επικοινωνήστε με την ομάδα μας για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε να προετοιμαστείτε για τη γενετική αναζήτηση τεχνητής νοημοσύνης.