Burst marketing ή drip marketing; Ποιο από τα δύο χρειάζεστε; Πώς ξεπερνάτε τις δυσκολίες του always-on marketing;
Ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι πελάτες θέλουν και περιμένουν να λαμβάνουν εξατομικευμένες υπηρεσίες από τα brands 24/7.
Ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το 75% των χρηστών smartphone αναμένουν άμεση πληροφόρηση κάθε φορά που ανοίγουν μια νέα καρτέλα και το 51% πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι προσβάσιμες ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος.
Τι σημαίνει λοιπόν αυτό για τα brands που επιθυμούν να αναπτυχθούν; Εδώ είναι που μπορεί να βοηθήσει μια στρατηγική μάρκετινγκ που είναι πάντα…ενεργή.
Τι είναι το “Always-on” μάρκετινγκ; Όλα όσα πρέπει να ξέρετε
Τι είναι το “Always-on” μάρκετινγκ;
Αναφέρεται επίσης ως “συνεχείς δραστηριότητες μάρκετινγκ”, το “always-on” μάρκετινγκ είναι σε λειτουργία 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο. Με το να είναι συνεχώς διαθέσιμο στους πελάτες σε όλο τον κόσμο, το “always-on”μάρκετινγκ επιτρέπει στα brands να οικοδομήσουν τη διατήρηση και την απόκτηση πελατών καθ’ όλη τη διάρκεια του ατομικού κύκλου ζωής των πελατών.
Ακόμα μπερδεύεστε; Σκεφτείτε το σε σύγκριση με μια καμπάνια:
Καμπάνια = σκληρή ώθηση πωλήσεων και μάρκετινγκ για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα. (burst marketing)
Always-on = συνεπής προσπάθεια μάρκετινγκ που διαρκεί επ’ αόριστον. (drip marketing)
Πώς λειτουργεί λοιπόν;
Ο στόχος είναι να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή προβολή και πειθώ για κάθε μεμονωμένο πελάτη, εμφανιζόμενο σε κάθε δυνατή στιγμή.
Σκεφτείτε την πληρωμένη αναζήτηση, το SEO ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – η ομάδα μάρκετινγκ σας δεν χρειάζεται να είναι online την ακριβή στιγμή που σας βρίσκει ένας πελάτης και η ευκαιρία για κάποιον νέο να μάθει για την μάρκα σας είναι πάντα παρούσα. Μόλις ένας πελάτης φτάσει στο αποκορύφωμα του σταδίου της ευαισθητοποίησης χάρη στις online διαφημίσεις ή το έργο σας στο SEO, μπορείτε να τον περάσετε στη φάση της φροντίδας της σχέσης με περιεχόμενο και μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Όλα αυτά μπορούν και πρέπει να είναι αυτοματοποιημένα, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστείτε πολλά δεδομένα για να είστε επιτυχημένοι.
Επειδή το “always-on” μάρκετινγκ αφορά το ατομικό ταξίδι του πελάτη, η εστίαση στη δυναμική εξατομίκευση στο υλικό μάρκετινγκ είναι ζωτικής σημασίας και θα πρέπει πάντα να δοκιμάζεται και να βελτιώνεται.
Η Google το αποκαλεί αυτό “μηδενική στιγμή της αλήθειας”, όπου οι ενέργειες μάρκετινγκ οδηγούν και ικανοποιούν συνεχώς τις απαιτήσεις των πελατών σε έναν ατελείωτο βρόχο.
Δεν υπάρχει προσέγγιση “ενός μεγέθους για όλους” για το always-on μάρκετινγκ και συχνά περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της στρατηγικής σας, τόσο στο κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο. Το ζητούμενο είναι να είστε διαρκώς διαθέσιμοι και προσιτοί στους πελάτες σας, όπου κι αν βρίσκονται.
Γιατί πρέπει να εξετάσετε μια στρατηγική Always-On
Το Always-on μάρκετινγκ είναι μια μεγάλη δέσμευση, αλλά αξίζει τον κόπο. Η χρήση της αυτοματοποίησης σας επιτρέπει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο μάρκετινγκ σας με έναν νέο τρόπο και δημιουργεί σχετικά σημεία επαφής της μάρκας για κάθε πελάτη.
Θα είστε σε θέση να επικοινωνείτε με το κοινό σας ταχύτερα, συχνότερα και στις πιο κατάλληλες στιγμές για να το βοηθήσετε να προχωρήσει στη χοάνη των πωλήσεων.
Η αυτοματοποίηση σάς επιτρέπει επίσης να επεκταθείτε πέρα από το ανθρώπινο δυναμικό της τρέχουσας ομάδας μάρκετινγκ, δημιουργώντας ένα σύστημα ανάπτυξης με χαμηλή προσπάθεια από την πλευρά σας, αλλά φαινομενικά υψηλή επαφή για τους πελάτες σας.
Πραγματικά, είναι επωφελής για κάθε μέγεθος ομάδας μάρκετινγκ.
Το always-on μάρκετινγκ σας επιτρέπει να αποκτάτε δυναμική και αναγνωρισιμότητα στην αγορά όλο το χρόνο, σε αντίθεση με μια καμπάνια όπου λειτουργείτε σε κύκλους αύξησης και μείωσης της κλίμακας.
Αντίθετα, μπορείτε να είστε πιο συνεπείς με μια προσέγγιση always-on και να διοχετεύετε τους πόρους της ομάδας σας σε υποστηρικτικές, επικεντρωμένες στις πωλήσεις εκστρατείες όταν τις χρειάζεστε.
Γιατί τα brands βρίσκουν τα σχέδια μάρκετινγκ Always-On απαιτητικά;
Όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα που αξίζει να έχετε και να κάνετε, το always-on μάρκετινγκ δεν είναι εύκολο. Ακολουθούν μερικές κοινές προκλήσεις.
Έλλειψη δεδομένων
Μπορεί να φαίνεται προφανές μέχρι τώρα, αλλά όταν θέλετε να εφαρμόσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ always-on, χρειάζεστε δεδομένα. Εξάλλου, με τι άλλο θα τρέξουν οι αυτοματισμοί σας;
Για να δημιουργήσετε το πιο σχετικό υλικό μάρκετινγκ, πρέπει να γνωρίζετε όσο το δυνατόν περισσότερα για το κοινό σας. Και όλα αυτά προέρχονται από τα δεδομένα. Χωρίς δεδομένα για να σας υποστηρίξουν, η συνάφεια σας κατρακυλάει γρήγορα.
Τα δεδομένα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για να μπορείτε να δοκιμάζετε και να βελτιστοποιείτε το έργο σας, ένα βασικό στοιχείο του always-on μάρκετινγκ. Χωρίς αυτό, στην πραγματικότητα απλώς πετάτε δουλειά στο σκοτάδι και ελπίζετε για το καλύτερο, αντί να δημιουργείτε αποτελεσματικές, καλά σχεδιασμένες και στρατηγικές κινήσεις.
Έλλειψη περιεχομένου
Όταν επικοινωνείτε με το κοινό σας σε πιο συχνή βάση, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ετοιμάζετε περισσότερο περιεχόμενο.
Αυτό είναι κάτι που οι εσωτερικές ομάδες συχνά δυσκολεύονται να κάνουν, ιδίως όταν είναι μικρές και οι άνθρωποι φορούν πολλά καπέλα μάρκετινγκ ταυτόχρονα και διαχειρίζονται πολλά διαφορετικά κανάλια μόνες τους.
Οι δεξιότητες πρέπει να επανεκτιμηθούν εσωτερικά πριν αποφασίσετε να προχωρήσετε σε μια προσέγγιση always-on.
Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να χρειαστεί να προσλάβετε επιπλέον υποστήριξη με μια νέα πρόσληψη ή μέσω της συνεργασίας με εξωτερικούς συνεργάτες, προκειμένου να δημιουργήσετε το επιπλέον περιεχόμενο που χρειάζεται η στρατηγική σας.
Έλλειψη υποδομής
Εάν τα συστήματα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, πολύτιμα δεδομένα μπορεί να χαθούν στην πορεία.
Δεν υπάρχει τίποτα για να στηριχτείτε αν η υποδομή σας δεν είναι αρκετά ισχυρή ώστε να μπορεί να διαχειριστεί όλα τα νέα δεδομένα που πρέπει να συλλέξετε και να είναι σε θέση να τα μοιραστείτε σε ολόκληρο τον οργανισμό σας γρήγορα και αποτελεσματικά.
Το λογισμικό θα πρέπει, ιδανικά, να είναι σε θέση να αναγνωρίζει συμπεριφορές σε ατομικό επίπεδο πελατών και να διαβιβάζει τις πληροφορίες αυτές στα σχετικά σημεία του συστήματος, είτε πρόκειται για την εξυπηρέτηση πελατών, είτε για τις πωλήσεις, είτε για το μάρκετινγκ.
Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε εξαιρετικά στοχευμένες και σχετικές αλυσίδες δεδομένων και μηνυμάτων που ρέουν μεταξύ όλων των σχετικών τμημάτων.
Συμβουλές για την επιτυχία του Always-On Marketing
1. Ξεκινήστε από χαμηλά.
Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα και ούτε η στρατηγική μάρκετινγκ σας χρειάζεται να φτιαχτεί μονομιάς.
Ξεκινήστε εστιάζοντας στις μικρές λεπτομέρειες και εμπειρίες που έχουν οι πελάτες σας με το εμπορικό σήμα σας κάθε μέρα και σκεφτείτε πώς όλα αυτά μπορούν να συμβάλουν στην ευρύτερη ανάπτυξη και επιτυχία σας.
Δημιουργήστε μίνι στρατηγικές που μπορείτε να εξατομικεύσετε με βάση τα τμήματα πελατών. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βουτήξετε τα δάχτυλά σας στο always-on marketing και να αρχίσετε να αξιοποιείτε κάποια από τα νέα σας δεδομένα.
Εκμεταλλευτείτε αυτή την ευκαιρία για να δοκιμάσετε, να προβληματιστείτε και να επανεκκινήσετε σε διαφορετικά σημεία σε μικρότερη κλίμακα από ό,τι σε ολόκληρη την μάρκα και βρείτε τι λειτουργεί καλύτερα για την πελατειακή σας βάση.
2. Σκεφτείτε πού μπορείτε να κάνετε συνδέσεις.
Τίποτα σχετικά με το σχέδιο μάρκετινγκ σας δεν πρέπει να λειτουργεί σε ένα σιλό. Σκεφτείτε πού μπορείτε να δημιουργήσετε συνδέσεις μεταξύ των πλατφορμών σας χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση πολυκαναλικού χαρακτήρα.
Τα μηνύματα πρέπει να παραμένουν συνεπή και on-brand, αλλά τίποτα δεν σας εμποδίζει να πάρετε τα δεδομένα που ήδη έχετε και να τα συνδέσετε με ένα διαφορετικό μέρος της εμπειρίας του πελάτη.
Για παράδειγμα, υπάρχει τρόπος να πάρετε μια εμπειρία αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου ή στο κατάστημα για έναν μεμονωμένο πελάτη και να τη συνδέσετε με το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας;
Θα πρέπει επίσης να σκεφτείτε πού μπορείτε να δημιουργήσετε σημεία σύνδεσης με τους πελάτες. Θυμηθείτε, μια ολιστική άποψη μπορεί να σας πει πολύ περισσότερα από μια πλήρως τμηματοποιημένη. Χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να επινοήσετε δημιουργικούς τρόπους για να απευθυνθείτε στο κοινό σας.
3. Σχεδιάστε για μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Κάθε πελάτης είναι μοναδικός, πράγμα που σημαίνει ότι ο καθένας θα έχει διαφορετικές προσδοκίες από την επωνυμία σας και την εμπειρία του μαζί σας. Πρέπει να σχεδιάσετε να ικανοποιείτε αυτές τις προσδοκίες συνεχώς και με τρόπους που έχουν νόημα για κάθε τμήμα πελάτη.
Όπως συμβαίνει με οτιδήποτε περιλαμβάνει μεγάλο όγκο δεδομένων, θα πρέπει να είστε πρόθυμοι να δοκιμάζετε και να προσαρμόζετε συνεχώς τις προσεγγίσεις σας, βελτιστοποιώντας τες όσο το δυνατόν περισσότερο, με βάση τις πληροφορίες που έχετε στα χέρια σας.
Αυτό δεν είναι μονόδρομος. Επανεξετάστε τη συμπεριφορά και τα σχόλια των πελατών όσο το δυνατόν συχνότερα και βασίστε τις αλλαγές σας στις επιθυμίες και τις ανάγκες του σημαντικότερου κοινού σας.
Συμπέρασμα
Όσο περισσότερο εστιάζετε στην οικοδόμηση και την καλλιέργεια της πελατειακής σας βάσης, τόσο μεγαλύτερη αφοσίωση θα έχουν στην επωνυμία σας.
Παρόλο που το always-on μάρκετινγκ είναι ένα μεγάλο ζητούμενο για πολλές επιχειρήσεις, οι ανταμοιβές που μπορείτε να δείτε από αυτού του είδους την προσέγγιση μπορεί να είναι προσοδοφόρες και μακροχρόνιες.
Είναι σίγουρα μια επένδυση, αλλά αξίζει τον κόπο.