REDPLUS+η Νο1 εταιρεία Branding & Digital Marketing
REDPLUS+ η Νο1 εταιρεία Branding & Digital Marketing
Τηλέφωνο:+30 2661 800 000

SEO Vs. Διαφήμιση PPC, Πλεονεκτήματα, Μειονεκτήματα & Διαφορές

SEO Vs. Διαφήμιση PPC, Πλεονεκτήματα, Μειονεκτήματα & Διαφορές

SEO Vs. Διαφήμιση PPC, Πλεονεκτήματα, Μειονεκτήματα & Διαφορές

Εξερευνήστε τη συνέργεια SEO και PPC για μια ισορροπημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ με αυτόν τον οδηγό.

Τι είναι καλύτερο για τις επιχειρήσεις: το SEO ή το PPC; (Pay Per Click) Google ADS – Σε ποια πρέπει να βάλετε τους πόρους σας;

Για να λέμε την αλήθεια, η απάντηση δεν είναι το ένα ή το άλλο. Χρειάζεσαι και τα δύο για να πετύχεις! Ενώ και τα δύο κανάλια επικεντρώνονται στην αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων, υπάρχουν βασικές διαφορές μεταξύ των δύο. Εάν δεν είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε, αυτό το άρθρο θα σας καθοδηγήσει στις διαφορές μεταξύ SEO και PPC , τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός και πώς να χρησιμοποιήσετε και τα δύο κανάλια μαζί ως μέρος μιας υγιούς στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.

SEO Vs. PPC: Ποια είναι η διαφορά;

Πριν βουτήξετε στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του SEO και της PPC, είναι σημαντικό να ορίσετε αυτά τα δύο.

Ορισμός SEO

Το SEO, ή η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, βοηθά τον ιστότοπό σας να κατατάσσεται στις λίστες αναζήτησης χωρίς πληρωμή. Συνήθως, όσο υψηλότερες βαθμολογίες λαμβάνετε, τόσο περισσότερη επισκεψιμότητα κερδίζετε στον ιστότοπό σας. Τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης ονομάζονταν “10 μπλε σύνδεσμοι” στο παρελθόν. Ωστόσο, η σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) της Google έχει γίνει πιο εξελιγμένη.

Τα οργανικά αποτελέσματα μπορούν να αποτελούνται από οποιοδήποτε ή συνδυασμό των παρακάτω:

  • Καταχωρίσεις προϊόντων
  • Χάρτες
  • Πίνακας γνώσεων ή γραφήματα
  • Επιλεγμένο απόσπασμα
  • Εικόνες
  • Βίντεο
  • Πλαίσιο συχνών ερωτήσεων

Ορισμός της PPC

Η PPC ή η πληρωμή ανά κλικ εστιάζει στη στόχευση χρηστών με συνδυασμό στόχευσης λέξεων-κλειδιών και κοινού για την εμφάνιση πληρωμένων τοποθετήσεων στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όπως και οι οργανικές καταχωρίσεις, ιστορικά, οι πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης αποτελούνταν από κείμενο επικεφαλίδας και περιγραφής.

Σήμερα, οι διαφημίσεις PPC στο SERP μπορούν να εμφανίσουν πολύ περισσότερα από το βασικό αντίγραφο διαφημίσεων. Άλλα στοιχεία που μπορεί να υπάρχουν σε μια διαφήμιση αναζήτησης περιλαμβάνουν:

  • Σύνδεσμοι ιστότοπου
  • Εικόνες
  • Αξιολογήσεις με αστέρια
  • Τοποθεσία εταιρικού προφίλ
  • Τηλεφωνικό νούμερο
  • Κι άλλα

Σύγκριση SEO και PPC

Μια τυπική σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης περιλαμβάνει έναν συνδυασμό καταχωρίσεων πληρωμένων διαφημίσεων (PPC) και οργανικών (SEO). Εκτός από το κόστος που σχετίζεται με το SEO και την PPC , υπάρχουν και άλλοι βασικοί παράγοντες διαφοροποίησης μεταξύ των δύο.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ SEO και PPC;

SEO

  • Έμμεσα έξοδα
  • Δυνατότητα κυκλοφορίας σε εξέλιξη, απεριόριστη
  • Χρειάζεται χρόνος για να δείτε αποτελέσματα
  • Συχνά γίνεται αντιληπτό ως πιο αξιόπιστο
  • Μπορεί να είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς σε ορισμένους κλάδους
  • Στόχευση με λέξεις-κλειδιά και φράσεις
  • Μακροπρόθεσμη και πιο μόνιμη επιτυχία του brand δωρεάν

 

PPC

  • Άμεσο κόστος ανά κλικ
  • Το δυναμικό κίνησης περιορίζεται στον προϋπολογισμό
  • Σχεδόν άμεσα αποτελέσματα
  • Μπορεί να εκληφθεί ως λιγότερο αξιόπιστο
  • Μπορεί να ανταγωνιστεί άμεσα με μεγαλύτερους ανταγωνιστές
  • Ποικιλία επιλογών στόχευσης
  • Ο αντίκτυπος διαρκεί όσο εκτελείται η καμπάνια

 

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα SEO

Η επένδυση στο SEO έχει πολλά επιχειρηματικά πλεονεκτήματα αλλά έχει και τα αρνητικά της. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα πλεονεκτήματα του SEO.

  • Το SEO μπορεί να κοστίσει λιγότερο μακροπρόθεσμα. Τεχνικά, η κυκλοφορία SEO είναι «δωρεάν», επειδή δεν πληρώνετε τις μηχανές αναζήτησης ανά κλικ, σε αντίθεση με τη PPC.
  • Οι προσπάθειες SEO απαιτούν έμμεσο κόστος, όπως η πρόσληψη ενός ειδικού SEO ή μιας εταιρείας, εργαλεία βελτιστοποίησης και πολλά άλλα. Επενδύοντας σε ποιοτικούς πόρους, το «κόστος» θα αποδώσει πάρα πολύ μακροπρόθεσμα.
  • Το SEO μπορεί να παρέχει βιώσιμη, συνεπή επισκεψιμότητα με την πάροδο του χρόνου. Οι πρώιμες προσπάθειες στο SEO μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, ακόμα κι αν οι προϋπολογισμοί της ΔΕΗ είναι περιορισμένοι – ή ακόμα και περιορισμένοι. Με την πάροδο του χρόνου, η ύπαρξη μιας καλά βελτιστοποιημένης στρατηγικής SEO μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της εξάρτησης από την πληρωμένη αναζήτηση και στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του μάρκετινγκ.
  • Το SEO μπορεί να αυξήσει την αξιοπιστία και την αξιοπιστία της επωνυμίας σας. Μερικές φορές, οι διαφημίσεις παίρνουν ένα κακό ραπ και οι χρήστες είναι πιο πιθανό να εμπιστεύονται τα οργανικά αποτελέσματα. Όσο υψηλότερα κατατάσσεστε, τόσο περισσότερο θεωρείστε ως έγκυρη πηγή από το κοινό-στόχο σας.
  • Παρόλο που μπορείτε να αποκομίσετε τεράστιες ανταμοιβές μέσω του καλού SEO, δεν έρχεται χωρίς τις παγίδες του.
  1. Θέλει υπομονή για να δεις αποτελέσματα.
  2. Είναι άκρως ανταγωνιστικό.
  3. Είναι απαραίτητη η συνεχής προσπάθεια για τη διατήρηση των αποτελεσμάτων.
  4. Οι ενημερώσεις αλγορίθμων μηχανών αναζήτησης μπορούν να επηρεάσουν την προβολή του ιστότοπου.
  5. Το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να είναι δύσκολο – ειδικά για μικρές επιχειρήσεις.
  6. Η οργανική ορατότητα μπορεί να επηρεαστεί από την κυριαρχία της διαφήμισης στο SERP.
  7. Ο καθορισμός των βασικών στόχων και των πρωτοκόλλων μέτρησης από την αρχή διευκολύνει τον προσδιορισμό του εάν οι προσπάθειές σας στο SEO αποδίδουν ή εάν είναι απαραίτητοι οι περιστροφές.

 

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της PPC

Πριν αποφασίσετε να επενδύσετε στη διαφήμιση PPC , φροντίστε να σταθμίσετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Εδώ είναι μερικά από τα βασικά πλεονεκτήματα της PPC:

  • Η PPCείναι ιδιαίτερα στοχευμένη, επιτρέποντάς σας να προσεγγίσετε το σωστό κοινό. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι στόχευσης διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων λέξεων-κλειδιών, δημογραφικών στοιχείων, τρόπου ζωής, συμφραζομένων, τοποθέτησης και άλλων. Ο περιορισμός της απήχησής σας βοηθά να διασφαλίσετε ότι ο προϋπολογισμός της ΔΕΗ σας οδηγεί την πιο σχετική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας – και, τελικά, καλύτερους πελάτες.
  • Η PPC μπορεί να δείξει άμεσα αποτελέσματα. Η ρύθμιση της πρώτης σας καμπάνιας PPC μπορεί να διαρκέσει μόλις λίγες ώρες. Σε αντίθεση με την οργανική επισκεψιμότητα, η οποία απαιτεί χρόνο για να αποδειχθεί η αποτελεσματικότητά της, οι διαφημίσεις PPC μπορούν να αρχίσουν να προβάλλονται σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη της καμπάνιας. Η PPC είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σε σύντομο χρονικό διάστημα.
  • Η PPC είναι πιο εύκολο να δοκιμαστεί και να πειραματιστεί. Η PPC όχι μόνο μπορεί να εμφανίσει γρήγορα αποτελέσματα, αλλά είναι επίσης πιο γρήγορη στην κλιμάκωση και τη βελτιστοποίηση. Η δοκιμή A/B μπορεί να πραγματοποιηθεί σε κλίμακα και συνήθως εντός της πλατφόρμας διαφημίσεων όπως το Google Ads. Όσο πιο γρήγορα συγκεντρώνονται δεδομένα, τόσο πιο γρήγορα μπορούν να αναλυθούν, να δοκιμαστούν και να βελτιστοποιηθούν για καλύτερα αποτελέσματα.
  • Όπως όλα τα άλλα κανάλια, έτσι και η PPC έχει τις πτώσεις της.
  1. Μπορεί να γίνει εξαιρετικά ακριβή και ασύμφορη.
  2. Οι διαφημίσεις μερικές φορές θεωρούνται λιγότερο αξιόπιστες.
  3. Η κυκλοφορία σταματά μόλις τελειώσει ο προϋπολογισμός με συνέπεια την κατακόρυφη πτώση επισκεψιμότητας.
  4. Η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης μπορεί να μειωθεί από την μια μέρα στην άλλη.
  5. Η στόχευση λέξεων-κλειδιών έχει χαλαρώσει τα τελευταία χρόνια.

Θα πρέπει να έχετε μια καλύτερη ιδέα για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τόσο του SEO όσο και της PPC.

Τώρα ήρθε η ώρα να απαντήσετε στο φλέγον ερώτημα: SEO ή PPC; Πρέπει να χρησιμοποιήσω SEO ή PPC;
Αυτό το θέμα συζητείται πολύ με πολλές απόψεις.

Η σύντομη απάντηση; Εξαρτάται.

Σε έναν τέλειο κόσμο, οι προσπάθειες SEO και PPC έχουν σταθερά προτεραιότητα. Αλλά ζούμε σε έναν ατελή κόσμο και μερικές φορές χρειάζεται να γίνουν επιλογές. Εάν πρέπει να επιλέξετε μεταξύ του ενός ή του άλλου, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου η χρήση ενός καναλιού έχει πιο μεγάλο νόημα.

#1: Έχετε περιορισμένο προϋπολογισμό; Εάν έχετε κολλήσει με περιορισμένο προϋπολογισμό ή ακόμα και χωρίς προϋπολογισμό μάρκετινγκ, το SEO μπορεί να είναι μια πιο οικονομική στρατηγική μακροπρόθεσμα. Η εστίαση στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας μέσω των βέλτιστων πρακτικών SEO μπορεί να βοηθήσει στη μακροπρόθεσμη αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Είναι το αρχικό, έμμεσο κόστος που σχετίζεται με την εύρεση του κατάλληλου ατόμου, εταιρείας ή/και εργαλείων που απαιτούνται για να αποδώσει το SEO.

#2: Έχετε ένα εξειδικευμένο προϊόν; Για να αποκτήσετε οργανική επισκεψιμότητα, ο ιστότοπός σας πρέπει να κατατάσσεται για θέματα ή λέξεις-κλειδιά που αναζητούν ήδη οι χρήστες. Θυμηθείτε: η αναζήτηση δεν δημιουργεί ζήτηση. Αντίθετα, συλλαμβάνει τη ζήτηση. Εάν το προϊόν ή η υπηρεσία σας ανήκει σε μια εξειδικευμένη κατηγορία, η απόκτηση οργανικής επισκεψιμότητας μπορεί να είναι πιο δύσκολη ή να διαρκέσει περισσότερο. Σε αυτό το σενάριο, η επένδυση στη PPC μπορεί να βοηθήσει στην ταχεία αναγνώριση της επωνυμίας και να δώσει στον ιστότοπό σας μια πολύ αναγκαία ώθηση στην επισκεψιμότητα.

#3: Προετοιμάζεστε για λανσάρισμα ή πώληση προϊόντος; Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, θα μπορούσατε να λανσάρετε ένα ολοκαίνουργιο προϊόν στην αγορά – κάτι που δεν είχε παρουσιαστεί ποτέ πριν. Εάν οι άνθρωποι δεν ξέρουν τι είναι, δεν θα ξέρουν τι ή πώς να το ψάξουν! Ή ίσως ανακοινώνετε μια τεράστια πώληση στον ιστότοπό σας που έχει ημερομηνία λήξης. Η χρήση της PPC για μια μεγάλη κυκλοφορία προϊόντος ή η προώθηση μιας πώλησης είναι το καλύτερο στοίχημά σας σε αυτό το σενάριο. Κατά την προώθηση των πωλήσεων, όχι μόνο η επένδυση στη PPC μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα, αλλά μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε στοιχεία αντιγραφής διαφημίσεων ή προώθησης σε διαφημίσεις αναζήτησης ή αγορών.

#4: Έχετε μια τοπική επιχείρηση; Εάν είστε τοπική επιχείρηση, η επένδυση σε τοπικό SEO είναι ζωτικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία. Μια σωστή τοπική στρατηγική SEO μπορεί να βοηθήσει την επωνυμία σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για την προσέλκυση κοντινών πελατών. Η διασφάλιση ότι ο ιστότοπός σας ή το Εταιρικό προφίλ Google (GBP) κατατάσσονται σε υψηλά επίπεδα οργανικά, συμβάλλει στη μείωση της εξάρτησης από τις τοπικές διαφημίσεις PPC.

#5: Έχετε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό προϊόν; Αυτή η κατάσταση είναι περίπλοκη και μπορεί πραγματικά να είναι είτε/ή σενάριο. Εάν έχετε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό προϊόν, η βιολογική κατάταξη θα χρειαστεί πολύ χρόνο, προσπάθεια, δοκιμές και υπομονή. Αλλά αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνετε SEO σε αυτό το σενάριο; Με τίποτα! Η επένδυση στο SEO σε έναν ανταγωνιστικό κλάδο εξακολουθεί να αξίζει τον κόπο. Ωστόσο, η PPC σας επιτρέπει να ανταγωνίζεστε απευθείας μεγαλύτερες εταιρείες με ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά. Αλλά να έχετε κατά νου ότι οι ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά συνοδεύονται από μια πολύ πολύ υψηλή τιμή.

Εάν διαθέτετε τον προϋπολογισμό για να επενδύσετε σε ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, η PPC μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις άμεσα, ενώ εξακολουθείτε να εργάζεστε στη μακροπρόθεσμη στρατηγική SEO σας.

Χρήση SEO και PPC μαζί

Ίσως μια καλύτερη απάντηση στο πολυσυζητημένο ερώτημα του SEO ή της PPC; Θα πρέπει να χρησιμοποιείτε και τα δύο.

Είναι μια κοινή παρανόηση ότι SEO και PPC ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Οι επιτυχημένες μάρκες αξιοποιούν τόσο το SEO όσο και τη PPC επειδή αλληλοσυμπληρώνονται – δεν ανταγωνίζονται!

Ας δούμε μερικούς τρόπους χρήσης SEO και PPC μαζί.

  • #1: Συνδέστε το Search Console με το Google Ads για κοινή χρήση δεδομένων. Μπορείτε να μάθετε πολλά από τη σύνδεση του Search Console με το Google Ads. Με την πληρωμένη και οργανική αναφορά στο Google Ads, θα δείτε πληροφορίες δεδομένων που ωφελούν τόσο τις πρωτοβουλίες PPC όσο και SEO. Για παράδειγμα, θα δείτε πόσο συχνά εμφανίζονται οργανικά σελίδες από τον ιστότοπό σας και ποιοι όροι αναζήτησης ενεργοποίησαν αυτά τα αποτελέσματα. Η εξέταση της πληρωμένης και οργανικής αναφοράς σάς βοηθά να κατανοήσετε καλύτερα πώς συνεργάζονται οι διαφημίσεις PPC και τα οργανικά αποτελέσματα και πού να εστιάσετε και να δώσετε προτεραιότητα στις προσπάθειες. Εάν οι οργανικές κατατάξεις αγωνίζονται για εξαιρετικά ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, οι διαφημίσεις PPC μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της προβολής αυτών των λέξεων-κλειδιών. Εάν ο ιστότοπός σας κατατάσσεται καλά για λέξεις-κλειδιά μικρότερου όγκου, εξειδικευμένες, τότε ενδέχεται να μην χρειάζεται να δοθεί προτεραιότητα σε αυτές στο πρόγραμμα PPC.
  • #2: Προωθήστε το οργανικό περιεχόμενο μέσω διαφημίσεων PPC. Εάν ξοδεύετε ώρες δημιουργώντας περιεχόμενο ιστότοπου, αλλά κανείς δεν το βλέπει, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως χαμένη προσπάθεια. Η ενίσχυση περιεχομένου όπως αναρτήσεις ιστολογίου, βίντεο ή γραφήματα μέσω διαφημίσεων PPC μπορεί να προσεγγίσει το κοινό-στόχο σας πολύ πιο γρήγορα. Αυτό το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να βρίσκεται σε υψηλή θέση μακροπρόθεσμα, αλλά θα χρειαστεί χρόνος. Χρησιμοποιήστε διαφημίσεις PPC ή πληρωμένες διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να δείτε αυτό το περιεχόμενο!
  • #3: Χρησιμοποιήστε PPC σε A/B Test Copy and Landing Pages. Ένα από τα πολλά οφέλη της PPC είναι η ταχύτερη εκμάθηση και δοκιμή. Αλλά αυτές οι γνώσεις δεν ισχύουν μόνο για τις διαφημίσεις της PPC. Θα πρέπει να εφαρμόζονται ολιστικά! Εάν δοκιμάζετε αντίγραφο διαφήμισης ή σχέδιο σελίδας προορισμού που βγάζει έναν ξεκάθαρο νικητή, αυτοί οι νικητές θα πρέπει να κυκλοφορήσουν στον ιστότοπό σας.

Συνοψίζοντας

Αντί να σκέφτεστε SEO εναντίον PPC, αρχίστε να σκέφτεστε SEO και PPC! Και τα δύο μπορούν, και πρέπει, να συνεργαστούν για να μεγιστοποιήσουν την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να αυξήσουν τις πωλήσεις και τους δυνητικούς πελάτες. Μπορεί να υπάρχουν φορές που το SEO πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι της PPC και αντίστροφα. Σε κάθε περίπτωση, το σωστό για την επωνυμία σας θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, όπως αυτοί που παρουσιάστηκαν παραπάνω. Διατηρώντας το SEO και τη PPC στην κορυφή του μυαλού, θα καταλήξετε σε ένα εκπληκτικό ολιστικό σχέδιο ψηφιακού μάρκετινγκ που θα έχει τα δύο να συνεργάζονται.

Στην REDPLUS+ το ADVANCE SEO είναι η καθημερινότητά μας. Ελέγχουμε την αξιοπιστία δεκάδων ιστότοπων καθημερινά στο Local και στο International SEO τρέχοντας παράλληλα διαφημίσεις χιλιάδων ευρώ με άριστα αποτελέσματα.

Έλα στην REDPLUS+ και δες τον ιστότοπό σου απογειωμένο στις αναζητήσεις … έχουμε τον τρόπο μας !

Άλλα άρθρα

εταιρικά νέα redplus

Re-Branding Giannis Olive Wood, Κέρκυρα

Έναρξη συνεργασίας για το πλήρη ανασχεδιασμό του Brand Giannis Olive Wood, Κέρκυρα . Μας ανέθεσαν τον σχεδιασμό στρατηγι