REDPLUS+η Νο1 εταιρεία Branding & Digital Marketing
REDPLUS+ η Νο1 εταιρεία Branding & Digital Marketing
Τηλέφωνο:+30 2661 800 000

Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε το ChatGPT για νόμιμο περιεχόμενο ιστότοπου

Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε το ChatGPT για νόμιμο περιεχόμενο ιστότοπου

Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε το ChatGPT για νόμιμο περιεχόμενο ιστότοπου

Το ChatGPT είναι σίγουρα ένα χρήσιμο εργαλείο που εξοικονομεί χρόνο για τη σύνταξη περιεχομένου. Πρέπει όμως να χρησιμοποιήσετε το ChatGPT για να γράψετε περιεχόμενο για τον ιστότοπο της επιχείρησής σας; Ακολουθούν ορισμένοι κίνδυνοι που πρέπει να λάβετε υπόψη.

 

Για δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε το ChatGPT για νόμιμο περιεχόμενο ιστότοπου

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ChatGPT έχει αναδειχθεί ως ένα ισχυρό, πρωτοποριακό εργαλείο για εμπόρους και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο. Στην πραγματικότητα, το ChatGPT έχει ανακηρυχθεί ως ένα από τα κορυφαία εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης του σήμερα, με δυνατότητες που περιλαμβάνουν τη δημιουργία σύνθετου κώδικα προγραμματισμού, τη δημιουργία προτύπων μάρκετινγκ και τη σύνταξη περιεχομένου.

Με όλες τις δυνατότητές του, το ChatGPT έχει γίνει ένα δημοφιλές εργαλείο για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τη σύνταξη περιεχομένου. Το ChatGPT μπορεί να δημιουργήσει περιγράμματα αναρτήσεων ιστολογίου, να γράψει αντίγραφα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πρόχειρα email και πολλά άλλα, εξοικονομώντας χρήματα και χρόνο για τη δημιουργία περιεχομένου. Αλλά όταν πρόκειται για πιο περίπλοκους και ρυθμιζόμενους κλάδους –όπως ο επιχειρηματικός κλάδος– προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα.

Είναι το ChatGPT ικανό να παρέχει ακριβές και αξιόπιστο επιχειρηματικό περιεχόμενο; Μπορεί να «εμπιστευτεί» το ChatGPT για τη σύνταξη καλού περιεχομένου ιστότοπου για επιχειρήσεις;

Σε αυτόν τον οδηγό, θα καλύψουμε ορισμένους από τους κινδύνους χρήσης του ChatGPT για τη σύνταξη περιεχομένου ιστότοπου και τι να χρησιμοποιήσετε αντ’ αυτού.

 

ChatGPT και Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων: Μια συνταγή για καταστροφή;

Πραγματοποιήστε μια αναζήτηση στο Google για οτιδήποτε σχετίζεται με το “ChatGPT” και τις “επιχειρήσεις” και είναι πιθανό να δείτε κάποια ανησυχητικά αποτελέσματα.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ανησυχίες σχετικά με την εφαρμογή του ChatGPT στο local SEO. Το γεγονός είναι ότι το ChatGPT μπορεί να είναι ένα πολύτιμο εργαλείο όταν πρόκειται για τον εξορθολογισμό των επιχειρηματικών λειτουργιών, τη δημιουργία προτύπων, τη σύνταξη περιγραμμάτων και με άλλο τρόπο την υποστήριξη της πιο διοικητικής εργασίας που κάνουν καθημερινά οι επαγγελματίες.

Ωστόσο, δεν είναι μια βιώσιμη αντικατάσταση για εξαιρετικό ποιοτικό περιεχόμενο – το οποίο συχνά απαιτεί έναν εκπαιδευμένο επαγγελματία ψηφιακού μάρκετινγκ.

1. Το ChatGPT κάνει συχνά λάθος

Το ChatGPT παράγει συχνά ανακριβείς πληροφορίες με σιγουριά. Μπορείτε να κάνετε μια ερώτηση στο ChatGPT και θα δημιουργήσει μια απάντηση, αλλά δεν υπάρχει τρόπος να επαληθεύσετε την ακρίβεια της απάντησής του. Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά επικίνδυνο όταν πρόκειται για ποιοτικό περιεχόμενο. Τα άτομα που αναζητούν επιχειρηματικό περιεχόμενο πρέπει να μπορούν να βασίζονται στην ακρίβεια αυτών των πληροφοριών για την εικόνα τους.

Ο αλγόριθμος του ChatGPT βασίζεται απλώς σε μοτίβα στα υπάρχοντα δεδομένα εκπαίδευσης του, τα οποία μπορεί να είναι ξεπερασμένα ή να μην βασίζονται σε ακριβείς πληροφορίες για αρχή. Οποιοσδήποτε βασίζεται στο ChatGPT για τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου πρέπει να ελέγχει όλα τα αποτελέσματα και να επικυρώνει ο ίδιος τυχόν αξιώσεις. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα που η τεχνητή νοημοσύνη παράγει ανακριβείς πληροφορίες, όπως η γκάφα του τηλεσκοπίου του Bard, τα σφάλματα που ανακαλύφθηκαν στο Men’s Journal και η παραβίαση του ChatGPT στον κώδικα εντοπισμού σφαλμάτων. Επομένως, είναι σημαντικό να μην θεωρείτε το ChatGPT ως την απόλυτη πηγή αλήθειας, αλλά να εξετάζετε προσεκτικά όλα τα αποτελέσματα προτού σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας.

2. Το ChatGPT δεν έχει βάθος, διορατικότητα και δημιουργικότητα

Πέρα από τις ανακρίβειες, το ChatGPT δεν έχει βάθος, διορατικότητα και δημιουργικότητα στην παραγωγή του περιεχομένου του. Ακόμα κι αν εισαγάγετε ένα εξαιρετικά λεπτομερές μήνυμα – περιγράφοντας τη φωνή της επωνυμίας σας, το κοινό-στόχο, κ.λπ. – μπορεί και πάλι να χάσει το νόημα. Απλώς δεν είναι τόσο ελκυστικό όσο το ανθρώπινο γραπτό περιεχόμενο.

Μέρος αυτού οφείλεται στο ότι το ChatGPT δεν μπορεί να παράγει πρωτότυπες ιδέες και ιστορίες. Είναι ισχυρό όσο τα δεδομένα στα οποία έχει ήδη πρόσβαση, και τα οποία βασίζονται στο υπάρχον περιεχόμενο. Είναι εξαιρετικά περιορισμένο όταν πρόκειται για την παροχή μοναδικού, ελκυστικού περιεχομένου.

Επιπλέον, ακόμη και όταν το ChatGPT παράγει κάποιο εντυπωσιακό περιεχόμενο, δεν είναι πάντα συνεπές. Η ακριβής προτροπή μπορεί να παράγει εντελώς διαφορετικό αποτέλεσμα την επόμενη μέρα. Αυτό καθιστά δύσκολη την παροχή αντιγράφου ιστοτόπου που να είναι πλήρως συνεπές και ενσωματωμένο στην επωνυμία (brand).

Επίσης, το ChatGPT στερείται της ανθρώπινης εμπειρίας για να αναδείξει προσωπικές ιστορίες ή να μεταφέρει συναισθήματα. Αυτά τα στοιχεία είναι εξαιρετικά σημαντικά για τις επιχειρήσεις που θέλουν να συνδεθούν με το κοινό-στόχο τους.

Οι πιθανοί πελάτες θέλουν να συνδεθούν με αυτό το ανθρώπινο άγγιγμα και νιώθουν ότι η επιχείρησή σας κατανοεί τις ανάγκες και τα σημεία της ανησυχίας τους. Το ChatGPT είναι εξαιρετικό στην παραγωγή γενικού, κάπως ρομποτικού περιεχομένου. Δεν είναι εξαιρετικό στη δημιουργία πρωτότυπου ποιοτικού περιεχομένου που ενσωματώνει την φιλοσοφία σας ή συνδέεται με υποψήφιους πελάτες σε συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα του αντιγράφου του ιστότοπού σας.

3. Η ιδιοκτησία επί του περιεχομένου AI είναι… Αμφισβητήσιμη

Όπως αναφέρθηκε, το ChatGPT είναι τόσο ισχυρό όσο τα δεδομένα εκπαίδευσης στα οποία έχει ήδη πρόσβαση. Αυτό σημαίνει ότι αυτό το περιεχόμενο θα μπορούσε ήδη να υπάρχει αλλού στον Ιστό – αν όχι ως αρχική πηγή, τότε ως δημοσίευση περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί ήδη από το ChatGPT.

Όλα αυτά εγείρουν το ερώτημα, είναι όλο το περιεχόμενο AI για δίκαιη χρήση; Ή μήπως κλέβει;

Ως επαγγελματίες, πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων και το διπλότυπο περιεχόμενο. Δεν αξίζει τον κόπο να δημοσιεύσετε περιεχόμενο ChatGPT στον ιστότοπό σας και να κινδυνεύετε να δεχθείτε παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.

Η ιδιοκτησία σε περιεχόμενο τεχνητής νοημοσύνης εξακολουθεί να είναι νέα μόδα. Και ενώ μερικά άρθρα έχουν δημοσιευθεί για αυτό το θέμα, εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Για τους επαγγελματίες, αυτό μπορεί να μην είναι μια ασφαλής περιοχή για να παίξουν.

 

4. Το περιεχόμενο ChatGPT μπορεί να αντανακλά προκαταλήψεις

Το ChatGPT ενδέχεται να αντικατοπτρίζει ακούσια προκαταλήψεις στο περιεχόμενό του, καθώς μπορεί να υπάρχουν εγγενείς προκαταλήψεις στα δεδομένα εκπαίδευσης. Μέχρι σήμερα, δεν γνωρίζουμε πλήρως την πηγή(ες) των δεδομένων του ChatGPT, σε ποιο βαθμό έχει ελεγχθεί για προκαταλήψεις ή σε ποιο βαθμό έχει ελεγχθεί. Το αποτέλεσμα είναι ότι κάποιο περιεχόμενο ChatGPT μπορεί να αντικατοπτρίζει ορισμένες απόψεις ή προκαταλήψεις. Για παράδειγμα:

  • Εάν τα δεδομένα εκπαίδευσης περιέχουν ανισορροπίες μεταξύ των φύλων, το μοντέλο μπορεί να παράγει μεροληπτικές απαντήσεις. Μπορεί να εμφανίζει στερεότυπα κατά τη συζήτηση θεμάτων που σχετίζονται με το φύλο.
  • Το ChatGPT ενδέχεται να ενισχύει ακούσια φυλετικά ή εθνοτικά στερεότυπα ή να επιδεικνύει μεροληπτική γλώσσα όταν συζητά ορισμένες ομάδες ή θέματα.
  • Μπορεί να παράγει περιεχόμενο που κάνει υποθέσεις ή παρέχει ανακριβείς πληροφορίες καθώς σχετίζεται με κοινωνικοοικονομικές ομάδες.
  • Το ChatGPT μπορεί να ευνοεί ορισμένες πολιτιστικές προοπτικές ή να παρουσιάζει έλλειψη κατανόησης διαφορετικών πολιτιστικών πλαισίων, οδηγώντας σε προκατειλημμένο ή μη ευαίσθητο περιεχόμενο.
  • Συνολικά, οι μεροληπτικές εισροές δεδομένων μπορούν να οδηγήσουν σε μεροληπτικό περιεχόμενο. Το ChatGPT δεν είναι εξοπλισμένο για να αμφισβητήσει αυτές τις προκαταλήψεις για να παρέχει μια πραγματικά ισορροπημένη προοπτική σε αυτήν την περίπτωση.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε όλα τα είδη ζητημάτων, κυρίως αποτρεπτικά των πιθανών πελατών λόγω μεροληπτικού περιεχομένου που εισάγει διακρίσεις.

 

5. Το ChatGPT δεν μπορεί να ανιχνεύσει τον Ιστό και να επικυρώσει πληροφορίες

Ενώ το ChatGPT βασίζεται σε μια εκτενή βάση δεδομένων, δεν έχει πληροφορίες για κάθε πιθανό κλάδο ή θέμα. Επίσης, δεν μπορεί να ανιχνεύσει τον ιστό για την πηγή νέων πληροφοριών, επομένως ενδέχεται να μην είναι ενημερωμένο. Επιπλέον, μπορεί να μην έχει τις εξειδικευμένες γνώσεις για να μεταφέρει με ακρίβεια πληροφορίες στο κοινό-στόχο σας. Έτσι, για παράδειγμα, εάν ρωτήσετε το ChatGPT για ένα περίπλοκο ζήτημα, μπορεί να μην έχει καθόλου απάντηση ή να παράγει εσφαλμένες πληροφορίες.

Όταν γράφετε περιεχόμενο για εξειδικευμένα θέματα, είναι καλύτερο να βασίζεστε στις δικές σας επαγγελματικές γνώσεις ή στην εμπειρία επαγγελματιών ψηφιακού μάρκετινγκ.

Σε περίπτωση που δεν ήταν προφανές, υπάρχουν μερικά πολύ πραγματικά ζητήματα σχετικά με την ακρίβεια και την εγκυρότητα του περιεχομένου ChatGPT. Έχοντας αυτό υπόψη, οι επαγγελματίες θα πρέπει να είναι προσεκτικοί σχετικά με τη χρήση αυτού του περιεχομένου ως έχει.

 

Παράβλεψη του περιεχομένου ChatGPT.

Ενώ υπάρχουν πολλές εκπληκτικές περιπτώσεις χρήσης για το ChatGPT , πρέπει να ληφθεί πιο προσεκτική προσοχή όταν πρόκειται για την εφαρμογή του ChatGPT στο δικό σας brand.

Δεν αξίζει να δημοσιεύσετε ανακριβές ή παραβιασμένο αντιγραμμένο περιεχόμενο που μπορεί να βλάψει την επιχείρησή σας ή να σας οδηγήσει σε περιπέτειες. Αντί να χρησιμοποιείτε το ChatGPT για τη σύνταξη περιεχομένου για τον ιστότοπο σας, σκεφτείτε να προσλάβετε μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ.

Ένας κειμενογράφος ψηφιακού μάρκετινγκ θα είναι σε θέση να κατανοήσει τη φωνή και τα μηνύματα της επωνυμίας σας πολύ καλύτερα από οποιοδήποτε εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης.

Είναι εκπληκτικό τι μπορούμε να κάνουμε με την τεχνολογία AI σήμερα. Όμως όλα χρειάζονται σύνεση.

Η Google δεν συγχωρεί αντιγραμμένο περιεχόμενο και οι ποινές κατάταξης είναι πλέον πολύ συχνές για ιστότοπους με αντιγραμμένο περιεχόμενο ή περιεχόμενο AI. Στην REDPLUS+ η ομάδα μας παράγει πρωτότυπο περιεχόμενο στοχευμένο στην ιδιομορφία του κάθε brand. Οι ειδικοί μας κατανοούν πλήρως την φιλοσοφία της κάθε επιχείρησης και δημιουργούν περιεχόμενο που οι μηχανές αναζήτησης αναδεικνύουν και προωθούν.

Άλλα άρθρα