REDPLUS+η Νο1 εταιρεία Branding & Digital Marketing
REDPLUS+ η Νο1 εταιρεία Branding & Digital Marketing
Τηλέφωνο:+30 2661 800 000

Τάσεις – Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google σήμερα.

Τάσεις Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google σήμερα.

Τάσεις – Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google σήμερα.

Ξεκινήστε κατανοώντας πραγματικά τα κίνητρα της Google και τον τρόπο λειτουργίας της, ώστε να μπορείτε να διαμορφώσετε την προσέγγισή σας στο περιεχόμενο και τη στρατηγική SEO προκειμένου να κατατάξετε.

Ποιοι όμως είναι οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google που έχουν πραγματικά σημασία;

  • Αν το SEO ήταν τόσο απλό όσο η ύπαρξη μιας λίστας παραγόντων κατάταξης που εφαρμόζει η Google στον αλγόριθμό της τότε τα πράγματα θα ήταν απλά.
  • Αν το SEO ήταν τόσο απλό όσο το Google έχοντας έναν αλγόριθμο τότε η αναζήτηση θα ήταν άδικη σε όλες τις επιχειρήσεις.
  • Αν μόνο κάθε θέση και τοποθεσία κατατάσσονταν με τον ίδιο τρόπο τότε θα υπήρχε ένα χάος στην αναζήτηση στο διαδίκτυο.

Οι μέρες που οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούσαν σε βασικό επίπεδο, έχουν παρέλθει προ πολλού, όπου η επανάληψη λέξεων-κλειδιών στους ιστότοπους και ο όγκος των συνδέσμων ήταν προφανώς άμεσοι παράγοντες που επηρέασαν την κατάταξη. Α, και υπήρχε μόνο ένας αλγόριθμος για να ανησυχείτε από ποινές κατάταξης.

Τα τελευταία 25 χρόνια, το SEO έχει γίνει ένας ολοένα και πιο περίπλοκος και σύνθετος κλάδος.

Οι παράγοντες κατάταξης διαφέρουν ανάλογα με τον κλάδο και τη λέξη-κλειδί. Οι κατατάξεις YMYL αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τον τρόπο κατάταξης των ερωτημάτων συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου και η τοπική αναζήτηση είναι και πάλι διαφορετική.

Υπάρχει μόνο μία βεβαιότητα με το SEO: όσο περισσότερα γνωρίζετε, τόσο περισσότερο συνειδητοποιείτε ότι δεν γνωρίζετε.

Δεν υπάρχει επίσημο σχέδιο παραγόντων κατάταξης ή λίστα ελέγχου της Google που να μπορείτε να ακολουθήσετε. Όμως, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες ή ενδείξεις που η Google θεωρεί σημαντικά για την κατάταξη σελίδων.

 

Ο μύθος « οι 200 Παράγοντες Κατάταξης της Google».

Πριν απαριθμήσουμε ποιοι είναι σημαντικοί παράγοντες και ενδείξεις για την κατάταξη, πρέπει να μιλήσουμε για τη μυθική λίστα των 200 παραγόντων κατάταξης που φέρεται να χρησιμοποιεί η Google. Κάντε μια αναζήτηση στο Google για τον “παράγοντα κατάταξης” και θα δείτε στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP) πολλούς τίτλους που αναφέρουν “200 παράγοντες κατάταξης” από μερικά γνωστά ιστολόγια.

Πιθανότατα, ο αριθμός 200 προήλθε ως μια προσπάθεια δημοσίων σχέσεων της Google να απεικονίσει τον αλγόριθμό της ως πολύπλοκο και με πολλούς παράγοντες. Και μετά κόλλησε. Η μόνη γνωστή αναφορά του “200” είναι από μια ομιλία του Matt Cutts στο PubCon το 2009. Όπως είπαμε παραπάνω, η Google και η κατάταξη έχει εξελιχθεί εκθετικά τα τελευταία 25 χρόνια σε ένα σημείο όπου υπάρχουν εκατοντάδες (ίσως χιλιάδες) παράγοντες και επικαλύψεις μηχανικής μάθησης

 

Τι αποκάλυψε η Yandex σχετικά με τους παράγοντες κατάταξης;

Η διαρροή των παραγόντων κατάταξης Yandex τον Ιανουάριο του 2023 αποκάλυψε ότι η Yandex χρησιμοποιεί περίπου 690 παράγοντες κατάταξης, δίνουν ή παίρνουν. Εκείνη την εποχή, αυτή ήταν μια εικόνα για το πώς μια μεγάλη μηχανή αναζήτησης εφάρμοζε παράγοντες και σήματα για την κατάταξη.

Σε μια απευθείας συνομιλία, ο Dan Taylor, ειδικός στις ρωσικές μηχανές αναζήτησης, είπε ότι τόσο η Yandex όσο και η Google έχουν πολλές ομοιότητες στον τρόπο με τον οποίο προσπαθούν να ευρετηριάσουν και να ταξινομήσουν ιστότοπους: «Και οι δύο έχουν τα ίδια σημεία δεδομένων για να εργαστούν. περιεχόμενο στη σελίδα, σύνδεσμοι, μεταδεδομένα, φιλικότητα προς κινητά και αλληλεπιδράσεις με τους χρήστες, όπως τα κλικ SERP και η συμπεριφορά των χρηστών».

Συνέχισε λέγοντας: «Και οι δύο μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν επίσης την τεχνητή νοημοσύνη για τμήματα των συστημάτων κατάταξής τους (όπως το Vega), αλλά έχουν διαφορές στον τρόπο με τον οποίο ζυγίζουν ορισμένα σήματα, όπως backlinks και χρήστες που κάνουν κλικ στα αποτελέσματα στα SERP, και μερικά από αυτά χειραγωγούνται πιο εύκολα από άλλα σε σύγκριση με την Google.”

Ο Taylor πιστεύει, θεωρητικά, ότι οι σελίδες μπορούν να βελτιστοποιηθούν και για τις δύο μηχανές αναζήτησης με τον ίδιο τρόπο χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Αυτό θα σήμαινε ότι η διαρροή του Yandex θα μπορούσε να προσφέρει πληροφορίες για την κατάταξη στο Google.

 

Παράγοντες, Συστήματα και Σήματα

Κάθε φορά που ενημερώνεται η τεκμηρίωση της Google – ή ο Gary Illyes, ο John Mueller ή ο Danny Sullivan κάνουν ένα σχόλιο – οι επαγγελματίες SEO έχουν εμμονή με το νόημα.

Αυτό είναι ένα ζήτημα για την Google και για τον κλάδο του SEO γενικότερα, επειδή οι επαγγελματίες του SEO συχνά κοιτάζουν πολύ βαθιά στο λάθος πράγμα και χάνουν την εστίασή τους σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία. Τίποτα δεν φαίνεται να εξετάζεται περισσότερο από τους παράγοντες κατάταξης.

Οι επαγγελματίες SEO προσηλώνονται στις σημασιολογικές διαφορές μεταξύ παραγόντων, συστημάτων και σημάτων.

Όταν ενημερώθηκε η τεκμηρίωση για την κατάργηση της εμπειρίας σελίδας από τη σελίδα Συστήματα, η Google αναγκάστηκε να δημοσιεύσει αυτήν τη δήλωση στο X (Twitter): “Η κατάταξη *συστήματα* διαφέρει από την κατάταξη *σήματα* (τα συστήματα συνήθως χρησιμοποιούν σήματα). Είχαμε κάποια πράγματα που αναφέρονται σε αυτήν τη σελίδα σχετικά με την εμπειρία σελίδας ως “συστήματα” που ήταν στην πραγματικότητα σήματα. Δεν θα έπρεπε να είναι στη σελίδα σχετικά με τα συστήματα. Η απομάκρυνσή τους δεν σήμαινε ότι δεν λαμβάνουμε πλέον υπόψη τις πτυχές της εμπειρίας της σελίδας. Απλώς σήμαινε ότι αυτά δεν ήταν κατάταξη *συστήματα* αλλά αντίθετα σήματα που χρησιμοποιούνται από άλλα συστήματα.”

Όπως αποδεικνύεται, η εμπειρία σελίδας εξακολουθεί να είναι ένας παράγοντας κατάταξης (δείτε παρακάτω).

Εξετάζοντας τη σημασιολογία, η Google έχει δύο επίσημες σελίδες που σχετίζονται με παράγοντες κατάταξης:

Ένας οδηγός για τα συστήματα κατάταξης της Αναζήτησης Google:

“Η Google χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα συστήματα κατάταξης που εξετάζουν πολλούς παράγοντες και σηματοδοτούν εκατοντάδες δισεκατομμύρια ιστοσελίδες και άλλο περιεχόμενο στο ευρετήριο Αναζήτησης για να παρουσιάσει τα πιο σχετικά, χρήσιμα αποτελέσματα, όλα σε κλάσματα δευτερολέπτου.”

Πώς λειτουργεί η Αναζήτηση:

«Για να σας δώσουν τις πιο χρήσιμες πληροφορίες, οι αλγόριθμοι αναζήτησης εξετάζουν πολλούς παράγοντες και σήματα, συμπεριλαμβανομένων των λέξεων του ερωτήματός σας, της συνάφειας και της χρηστικότητας των σελίδων, της εξειδίκευσης των πηγών, της τοποθεσίας και των ρυθμίσεών σας. Το βάρος που εφαρμόζεται σε κάθε παράγοντα ποικίλλει ανάλογα με τη φύση του ερωτήματός σας.”

Ο Gary Illyes κάλυψε τις διαφορές μεταξύ παραγόντων, σημάτων και συστημάτων κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας Ask Me Anything στο PubCon (Σεπτέμβριος 2023), όπου είπε, “Η κύρια διαφορά είναι μόνο η γλώσσα”.

Ο ευκολότερος τρόπος ορισμού μεταξύ συστήματος και σήματος είναι να πούμε ότι τα συστήματα κατάταξης της Google μπορούν να θεωρηθούν ως τα επίπεδα μηχανικής εκμάθησης που εφαρμόζονται για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Τα σήματα κατάταξης επηρεάζουν τα συστήματα και την κατάταξη.

Σε ένα άμεσο μήνυμα, ο ειδικός SEO Ammon Johns το διευκρίνισε λέγοντας: «Δεν θα χρησιμοποιηθούν όλα τα πράγματα που ταξινομούνται ως σήματα σε οποιοδήποτε σύστημα. Πολλά πράγματα που η Google ταξινομεί ως σήματα ενδέχεται να μην ισχύουν για ένα συγκεκριμένο ερώτημα ή μπορεί να σταθμίζονται διαφορετικά από αυτό ενός άλλου ερωτήματος. Για παράδειγμα, ακόμη και το πιο διάσημο σήμα της Google, το PageRank, δεν χρησιμοποιείται καθόλου στην Τοπική Αναζήτηση.

Η σελίδα “Πώς λειτουργεί η Αναζήτηση” της Google μιλά για “βασικούς παράγοντες που βοηθούν στον προσδιορισμό των αποτελεσμάτων που επιστρέφονται για το ερώτημά σας”.

Σε αυτή τη σελίδα, οι κύριοι παράγοντες συνοψίζονται ως εξής:

  • Εννοια.
  • Συνάφεια.
  • Ποιότητα.
  • Ευχρηστία.
  • Συμφραζόμενα.

Εάν μπορείτε να κατανοήσετε τη θεμελιώδη προσέγγιση που ακολουθεί η Google, τότε δεν είναι σημαντικό να αποσπάσετε την προσοχή σας με τη σημασιολογία. Το να ακολουθεί κανείς μια κοινή λογική προσέγγιση στον τελικό στόχο για τον τελικό χρήστη είναι μια πολύ πιο αποτελεσματική και μακροπρόθεσμη στρατηγική. Βασικά, η Google καθοδηγείται από την επιθυμία να παρέχει τα καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης που μπορεί, ώστε να έχει ένα κορυφαίο προϊόν στην αγορά. Είναι μια επιχείρηση. Μόλις το καταλάβετε, καταλαβαίνετε τη θεμελιώδη έννοια του SEO.

Με όλα αυτά που ειπώθηκαν, εδώ είναι οι θεμελιώδεις παράγοντες κατάταξης που πρέπει όλοι να ληφθούν υπόψη για την προβολή του SERP.

 

Οι 3 παράγοντες κατάταξης στους οποίους πρέπει να επικεντρωθεί κάθε επαγγελματίας SEO

1. Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο

  • Το πρώτο στάδιο της κατάταξης είναι η κατανόηση του ερωτήματος του χρήστη.
  • Το δεύτερο στάδιο είναι να αντιστοιχίσετε το ερώτημα με το περιεχόμενο μιας σελίδας.

Από το How Search Works: “Τα συστήματά μας αναλύουν το περιεχόμενο για να αξιολογήσουν εάν περιέχει πληροφορίες που μπορεί να σχετίζονται με αυτό που αναζητάτε.” Εφόσον ο ιστότοπός σας είναι τεχνικά αρκετά καλός για ανίχνευση και απόδοση, το ποιοτικό περιεχόμενο εξακολουθεί να είναι ο νούμερο ένα παράγοντας κατάταξης.

Το περιεχόμενο είναι βασικό όχι μόνο για την κατάταξη, αλλά και για την εμπειρία χρήστη και τη μετατροπή.

Ο Gary Illyes από την Google το συνοψίζει λέγοντας: «Χωρίς περιεχόμενο κυριολεκτικά δεν είναι δυνατή η κατάταξη. Εάν δεν έχετε λόγια στη σελίδα, δεν πρόκειται να κατατάξετε για αυτήν. Κάθε ιστότοπος θα έχει κάτι διαφορετικό ως τους 2 ή 3 κορυφαίους παράγοντες κατάταξης.”

Το διαδίκτυο είναι κυριολεκτικά χτισμένο από σελίδες περιεχομένου.

Τι είναι όμως περιεχόμενο υψηλής ποιότητας; Εν ολίγοις, μπορεί καλύτερα να οριστεί ως περιεχόμενο που ακολουθεί τα σήματα E-E-A-T και δείχνει:

  • Εμπειρία.
  • Εξειδίκευση.
  • Αυθεντικότητα.
  • Αξιοπιστία.

Αναπόσπαστο μέρος του περιεχομένου είναι οι λέξεις-κλειδιά και οι λέξεις στη σελίδα. Κυκλοφορούν θεωρίες ότι οι λέξεις-κλειδιά είναι πλέον ξεπερασμένες και δεν χρειάζονται πλέον για την κατάταξη. Όμως, σε θεμελιώδες επίπεδο, οι λέξεις-κλειδιά εξακολουθούν να έχουν σημασία εφόσον ενσωματώνονται με νόημα στα πλούσια κείμενα.

Όπως λέει η Google, «Το πιο βασικό σημάδι ότι οι πληροφορίες είναι σχετικές είναι όταν το περιεχόμενο περιέχει τις ίδιες λέξεις-κλειδιά με το ερώτημα αναζήτησής σας. Για παράδειγμα, με ιστοσελίδες, εάν αυτές οι λέξεις-κλειδιά εμφανίζονται στη σελίδα ή εάν εμφανίζονται στις επικεφαλίδες ή στο σώμα του κειμένου, οι πληροφορίες μπορεί να είναι πιο σχετικές.

Μια σελίδα πρέπει να προσδιορίζει με σαφήνεια περί τίνος πρόκειται για να αποφευχθεί οποιαδήποτε ασάφεια και να καταταχθεί.

Ο Πέδρο Ντίας, πρώην υπάλληλος της Google, εξήγησε σε μια άμεση συνομιλία: «Δεν είναι ότι οι αρχικοί παράγοντες κατάταξης όπως οι λέξεις-κλειδιά είναι ξεπερασμένοι, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος πάνω στον οποίο χτίζουμε. Είναι εξίσου σημαντικό όπως πάντα αυτές οι βασικές αρχές να εφαρμόζονται και να γίνονται καλά».

Ο Pedro συνέχισε λέγοντας: «Η Google εισήγαγε τη μηχανική εκμάθηση που εφαρμόζεται πάνω από τα θεμέλια, έτσι ώστε να μπορεί να παρέχει αποτελέσματα που λαμβάνουν υπόψη πολύ πιο διαφοροποιημένες προθέσεις για ερωτήματα».

Η Google προσπαθεί να εμφανίζει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα, επομένως συστήματα μηχανικής εκμάθησης έχουν αναπτυχθεί ως μέρος της κίνησης προς την ανάλυση των ερωτημάτων φυσικής γλώσσας. Η Google μπορεί να κατανοήσει τη διαφορά μεταξύ του “cheat” ως ανειλικρινές άτομο και του “cheat” ως τρόπο παιχνιδιού ενός συστήματος (όπως στον κώδικα εξαπάτησης). Ένα παράδειγμα που τόνισε ο Pedro που χρησιμοποίησε κάποτε ο Gary Illyes.

Δεν μπορούμε να αναφέρουμε περιεχόμενο και λέξεις-κλειδιά χωρίς να μιλάμε για οντότητες, τις οποίες χρησιμοποιεί η Google για την καλύτερη κατανόηση των θεμάτων. Αυτό το άρθρο εξηγεί σε βάθος γιατί είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε τις οντότητες στο SEO.

Όπως εξηγεί ο Ammon Johns: «Οι μηχανές αναζήτησης έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη σημασιολογική αναζήτηση και στις οντότητες. Για το απλούστερο είδος παραδείγματος, αναζητήστε την “Ιστορία του Μόναχου” και όχι μόνο η Google θα κατανοήσει την ορθογραφία του MÜNCHEN, αλλά σχεδόν σίγουρα θα εμφανίσει ως επί το πλείστον αποτελέσματα με την πιο δημοφιλή λέξη-κλειδί “Μόναχο” στους τίτλους και τα αποσπάσματα.”

 

Τα συστήματα που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κατάταξη περιεχομένου είναι τα εξής:

Χρήσιμο σύστημα περιεχομένου: Το χρήσιμο σύστημα περιεχομένου της Google, το οποίο κυκλοφόρησε το 2022, επικεντρώνεται στην παροχή του καλύτερου περιεχομένου στον χρήστη.

Το κίνητρο της Google είναι το περιεχόμενο να επιδεικνύει την εμπειρία του πραγματικού κόσμου, η οποία γυρίζει πίσω στην παροχή της καλύτερης εμπειρίας στον αναγνώστη: “περισσότερο περιεχόμενο από ανθρώπους, για ανθρώπους”. Το σύστημα ενημερώνεται συνεχώς και το 2023, έχουμε περάσει από αρκετές επαναλήψεις ενημερώσεων.

Η Google δηλώνει: «Το σύστημα χρήσιμου περιεχομένου στοχεύει στην καλύτερη επιβράβευση περιεχομένου όπου οι επισκέπτες αισθάνονται ότι είχαν μια ικανοποιητική εμπειρία, ενώ το περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του επισκέπτη δεν θα έχει την ίδια απόδοση».

Μερικές από τις οδηγίες για χρήσιμο περιεχόμενο, οι οποίες υπογραμμίζουν όλες το E-E-A-T, περιλαμβάνουν:

  • Να μην φεύγετε από το κύριο θέμα σας στα κείμενα.
  • Να γίνεται επίδειξη εμπειρίας στο λεκτικό.
  • Μην συνδυάζετε πολλά και άσχετα θέματα σε έναν ιστότοπο.

RankBrain

Το RankBrain, που κυκλοφόρησε το 2015, είναι ένα από τα συστήματα μηχανικής εκμάθησης της Google που μπορεί να συνδέσει λέξεις με έννοιες και βοηθά την Google να κατανοήσει την πρόθεση ενός ερωτήματος αναζήτησης. Αυτό είναι μέρος της βελτίωσης της κατάταξης όπου η Google θα προσπαθήσει να επιστρέψει τα πιο σχετικά αποτελέσματα σε ένα ερώτημα. Επιτρέπει επίσης στην Google να επιστρέφει αποτελέσματα για ερωτήματα χωρίς προηγούμενη εγγραφή αναζητήσεων.

Πριν από το RankBrain, η Google δεν καταλάβαινε συνώνυμα και επέστρεφε κυριολεκτικές ερμηνείες μιας λέξης. Από την Google: «…πριν είχαμε προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη, τα συστήματά μας απλώς αναζητούσαν λέξεις που να ταιριάζουν. Για παράδειγμα, αν κάνατε αναζήτηση για “pziza” – εκτός και αν υπήρχε μια σελίδα με αυτό το συγκεκριμένο ορθογραφικό λάθος, πιθανότατα θα πρέπει να επαναλάβετε την αναζήτηση με τη σωστή ορθογραφία για να βρείτε ένα κομμάτι κοντά σας…Τώρα, με την προηγμένη μηχανική εκμάθηση, τα συστήματά μας μπορεί να αναγνωρίσει πιο διαισθητικά εάν μια λέξη δεν φαίνεται σωστή και να προτείνει μια πιθανή διόρθωση.”

BERT

Το 2018, ο BERT δημιούργησε κύματα στον κλάδο του SEO ως σημαντική ενημέρωση για την Google που αναφέρθηκε ότι επηρεάζει περίπου το 10% των ερωτημάτων αναζήτησης εκείνη την εποχή. Το σύστημα κατανοεί πώς οι συνδυασμοί λέξεων μπορούν να έχουν διαφορετικές σημασίες, ειδικά τις λέξεις σταματήματος. Αυτό καθιστά ακόμη και τις αποκαλούμενες λέξεις διακοπής σχετικές στην αναζήτηση όταν συμβάλλουν στο νόημα ενός ερωτήματος.

Από την Google: “Ο αλγόριθμός BERT ήταν μια τεράστια αλλαγή στην κατανόηση της φυσικής γλώσσας, που μας βοήθησε να κατανοήσουμε πώς οι συνδυασμοί λέξεων εκφράζουν διαφορετικές έννοιες και προθέσεις.”

Ενοποιημένο μοντέλο πολλαπλών εργασιών (MUM)

Το 2021, στο Google IO, το σύστημα MUM ανακοινώθηκε ως ένα σύστημα που θα κάνει τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα με το να είναι πολυτροπικό, το οποίο του επιτρέπει να παίρνει πληροφορίες από κείμενο, εικόνες και πιθανώς βίντεο.

Το MUM δεν εφαρμόζεται ως σύστημα κατάταξης σε όλους τους κλάδους, όπως είπε η Google: «Ενώ βρισκόμαστε ακόμη στις πρώτες μέρες της αξιοποίησης των δυνατοτήτων του MUM, το έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει για να βελτιώσουμε τις αναζητήσεις για πληροφορίες εμβολίων COVID-19».

Φαίνεται ότι η κύρια εφαρμογή θα είναι για αναζήτηση που μπορεί να περιέχει κείμενο και εικόνες στο Google Lens. Η Google δηλώνει: «Καθώς εισάγουμε περισσότερες εμπειρίες που υποστηρίζονται από το MUM στην Αναζήτηση, θα αρχίσουμε να μεταβαίνουμε από την προηγμένη κατανόηση της γλώσσας σε μια πιο λεπτή κατανόηση πληροφοριών για τον κόσμο… Το MUM είναι ικανό να κατανοεί και να δημιουργεί γλώσσα».

Φρεσκάδα περιεχομένου (Caffeine )

Η Caffeine εισήχθη το 2010 και ήταν μια κίνηση μακριά από την ανανέωση ολόκληρου του δείκτη κάθε λίγες εβδομάδες. Ο δηλωμένος σκοπός της Google για το Caffeine ήταν να «αναλύει τον ιστό σε μικρές μερίδες και να ενημερώνει το ευρετήριο αναζήτησής μας σε συνεχή καθημερινή βάση, παγκοσμίως».

Καθώς το διαδίκτυο επεκτεινόταν γρήγορα, το 2011, η Google χτίστηκε πάνω από την Caffeine και εισήγαγε το “Freshness” ανακοινώνοντας: “…σήμερα κάνουμε σημαντική βελτίωση στον αλγόριθμό κατάταξης που επηρεάζει περίπου το 35 τοις εκατό των αναζητήσεων και καθορίζει καλύτερα πότε θα σας δίνει πιο ενημερωμένα σχετικά αποτελέσματα για αυτούς τους διαφορετικούς βαθμούς φρεσκάδας.”

Η φρεσκάδα του περιεχομένου δεν εφαρμόζεται σε όλες τις αναζητήσεις. Εξαρτάται από το ερώτημα και είναι πιο κρίσιμο για ορισμένες θέσεις και ερωτήματα. Για παράδειγμα, σκεφτείτε τα αποτελέσματα έκτακτων ειδήσεων, τον καιρό ή τις τιμές των μετοχών.

Το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου θα δει κάποιο βαθμό φθοράς με την πάροδο του χρόνου στα αποτελέσματα αναζήτησης, εάν δεν ενημερωθεί. Οι ιδέες, οι έννοιες, τα προϊόντα και οι πληροφορίες εξελίσσονται συνεχώς και οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες των χρηστών ευθυγραμμίζονται με αυτό.

Εξατομίκευση & Τοπικότητα

Αν και ο BERT δεν ασχολείται με την ποιότητα του περιεχομένου, αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι πάνω από όλα η βελτιστοποίηση κατάταξης είναι ένα επίπεδο εξατομίκευσης, το οποίο λαμβάνει υπόψη το ιστορικό αναζήτησης χρηστών και την τοποθεσία του χρήστη.

Για παράδειγμα, ερωτήματα όπως το “καλύτερο καφέ” θεωρούνται εξαρτώμενα από την τοποθεσία και θα παρέχουν έναν χάρτη αποτελεσμάτων με βάση την τοποθεσία σας. Ορισμένα ερωτήματα προϊόντων εξυπηρετούνται ανά τοποθεσία σε τοπικούς προμηθευτές. Τα αποτελέσματα για το ίδιο ερώτημα μπορεί να διαφέρουν σε κάθε συσκευή και η γνώση των κινήτρων που μπορεί να έχει ένας χρήστης σε ένα συγκεκριμένο στάδιο του ταξιδιού του κάνει τη διαφορά στα αποτελέσματα που θα πρέπει να εμφανίζονται στα SERP.

Για παράδειγμα, το ερώτημα “London Zoo” εξυπηρετεί αποτελέσματα επιτραπέζιου υπολογιστή με έμφαση στην έρευνα με καρουζέλ βίντεο και εικόνων, ενώ το SERP για κινητά εστιάζεται στα εισιτήρια, τις οδηγίες και την τοποθεσία.

Όπως είπε ο John Mueller: «Αν κάνετε αναζήτηση στο τηλέφωνό σας, ίσως θέλετε περισσότερες τοπικές πληροφορίες επειδή είστε εν κινήσει. Ενώ αν κάνετε αναζήτηση σε έναν υπολογιστή, ίσως θέλετε να εμφανίζονται περισσότερες εικόνες ή περισσότερα βίντεο στα αποτελέσματα αναζήτησης.”

Όταν κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών και δημιουργείτε περιεχόμενο, είναι σημαντικό να κατανοήσετε πώς η εξατομίκευση και η τοπικότητα θα επηρεάσουν την κατάταξη και να το λάβετε υπόψη στη στρατηγική σας.

Το E-E-A-T δεν είναι παράγοντας κατάταξης, αλλά είναι πολύ σημαντικός

Και πάλι, όχι ένα άμεσο σύστημα κατάταξης, αλλά η εμπειρία, η εξειδίκευση, η αυθεντία και η αξιοπιστία – E-E-A-T – είναι μια κρίσιμης σημασίας έννοια SEO που πρέπει να λάβουν υπόψη όλοι οι δημιουργοί περιεχομένου. Οι Οδηγίες Βαθμολογητών Ποιότητας Αναζήτησης της Google ήταν ένα έγγραφο που φυλάσσεται αυστηρά στην Google, το οποίο τελικά διέρρευσε στο διαδίκτυο. Η Google δημοσιεύει τώρα ανοιχτά το έγγραφο ως παράδειγμα του τι αναζητούν οι αξιολογητές ποιότητας της όταν ελέγχουν μη αυτόματα ιστότοπους.

Το E-E-A-T αποτελεί μέρος των Οδηγιών αξιολόγησης ποιότητας αναζήτησης Google και όχι τόσο παράγοντας κατάταξης, αλλά αποτελεί κατευθυντήρια γραμμή.

Το E-E-A-T αποτελείται από μια σειρά σημάτων βελτιστοποίησης που υπογραμμίζουν όλα όσα η Google προσπαθεί να επιτύχει με καλύτερη εμπειρία χρήστη και καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Η ιδέα είναι σημαντική για όλες τις θέσεις, αλλά ειδικά για οποιονδήποτε στις θέσεις YMYL, όπως τα οικονομικά ή η υγεία, όπου τα αποτελέσματα μπορούν πραγματικά να επηρεάσουν τη ζωή του χρήστη με σημαντικό τρόπο.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το ποιοτικό περιεχόμενο είναι ένας κρίσιμος παράγοντας κατάταξης και δεν υπάρχει καλύτερο σχέδιο για να σας πει πώς να το πετύχετε αυτό από τις οδηγίες E-E-A-T. Η οικοδόμηση μιας αξιόπιστης φήμης ως εμπειρογνώμονα σε έναν τομέα υποστηρίζει τον στόχο της Google και παρέχει μια καλή εμπειρία χρήστη.

 

2. Εμπειρία σελίδας

Η εμπειρία της σελίδας προκάλεσε κυματισμούς στην κοινότητα όταν αφαιρέθηκε από τη σελίδα συστημάτων κατάταξης της Google, γεγονός που ανάγκασε την ομάδα συνδέσμου αναζήτησης να πει: «…Όπως λέει η καθοδήγησή μας στην εμπειρία σελίδας στην πρώτη πρόταση: «Τα βασικά συστήματα κατάταξης της Google επιβραβεύουν περιεχόμενο που παρέχει μια καλή εμπειρία σελίδας.”

Η εμπειρία σελίδας κυκλοφόρησε το 2021. Προηγουμένως, τα Core Web Vitals (CWV) είχαν τονιστεί ως σημαντικός παράγοντας κατάταξης.

Στη συνέχεια, τα CWV έγιναν μέρος κάτι μεγαλύτερου σε μια συλλογική ομάδα «σημάτων» που συνθέτουν την εμπειρία σελίδας – ουσιαστικά εξακολουθεί να αποτελεί παράγοντα κατάταξης, αλλά μέρος μιας ομάδας παραγόντων που τώρα είναι γνωστή ως «Εμπειρία σελίδας».

Για να καταλάβετε γιατί αυτό είναι σημαντικό είναι να κατανοήσετε όλα όσα θέλει να επιτύχει η Google.

Η Google θέλει να προσφέρει μια καλή εμπειρία χρήστη. Δεν αντανακλάται καλά στο προϊόν του, εάν εξυπηρετεί σελίδες που καθυστερούν να φορτωθούν, δεν φορτώνονται καλά σε ορισμένες συσκευές ή κρύβονται από μεγάλες διαφημίσεις που εμποδίζουν τους χρήστες να μεταβούν στη σελίδα.

Η Google λέει: «Τα βασικά συστήματα κατάταξης της Google επιβραβεύουν το περιεχόμενο που παρέχει μια καλή εμπειρία σελίδας».

Η εμπειρία σελίδας επικεντρώνεται σε τέσσερα κύρια σήματα:

  • HTTPS.
  • Ταχύτητα σελίδας.
  • Φιλικότητα προς το κινητό.
  • Core Web Vitals.

Η εμπειρία της σελίδας είναι σημαντική, αλλά όχι ο πιο κρίσιμος παράγοντας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν εφαρμόζεται στην κατάταξη, αλλά είναι πιο κρίσιμο όταν υπάρχουν δύο σελίδες που διεκδικούν θέση. Όπως εξηγεί ο John Mueller: «Εάν όλο το περιεχόμενο είναι πολύ παρόμοιο στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης, τότε πιθανώς η χρήση της εμπειρίας σελίδας βοηθάει λίγο να κατανοήσουμε ποιες από αυτές είναι γρήγορες σελίδες ή λογικές σελίδες σε σχέση με την εμπειρία χρήστη και ποιες από αυτές είναι κάπως οι λιγότερο λογικές σελίδες για εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης.”

Η Google θέλει να προσφέρει το καλύτερο προϊόν στην αγορά και αυτό είναι ένα κρίσιμο μέρος του SEO που έχει παραβλεφθεί. Η εστίαση στο κίνητρο της Google και η εργασία με αυτό θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα για την κατάταξη από οτιδήποτε άλλο.

 

3. Σύνδεσμοι

Οι παράγοντες κατάταξης και οι σύνδεσμοι πάνε χέρι-χέρι.

Από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η Google, οι επαγγελματίες SEO χρησιμοποιούν συνδέσμους για να χειραγωγήσουν τις ταξινομήσεις. Και η Google καταπολεμά τα ανεπιθύμητα μηνύματα συνδέσμων για να προσπαθήσει να βελτιώσει τα αποτελέσματά της.

Πολλοί επαγγελματίες SEO πιστεύουν ότι οι σύνδεσμοι καταργούνται ως παράγοντας κατάταξης. Σε μια δημοσκόπηση του 2022 από τη Marie Haynes, το 44% των επαγγελματιών SEO που απάντησαν πιστεύουν ότι η δημιουργία συνδέσμων ήταν λιγότερο αποτελεσματική τώρα σε σύγκριση με πριν από μερικά χρόνια.

Αν ξεκινήσουμε εξετάζοντας γιατί οι σύνδεσμοι ήταν σημαντικοί ιστορικά, στη διάσημη εργασία του Stanford των ιδρυτών της Google, Sergey Brin και Lawrence Page, οι σύνδεσμοι έλαβαν εξέχουσα θέση ως ένας από τους κύριους παράγοντες κατάταξης σε ένα σύστημα που απηχούσε τις παραπομπές που δίνονταν σε ακαδημαϊκές εργασίες.

Στις πρώτες μέρες της Google, οι σύνδεσμοι έγιναν γρήγορα η πιο αξιοποιημένη τεχνική spam για κατάταξη. Η Google χρειάστηκε μέχρι το 2012 και τη θρυλική ενημέρωση Penguin για να εξαλείψει τους συνδέσμους χαμηλής ποιότητας και από τότε προσπαθεί να υποβαθμίσει τη σημασία των συνδέσμων.

Ωστόσο, η πρώτη φορά που ένας εκπρόσωπος της Google είπε στο διαδίκτυο ότι οι σύνδεσμοι ήταν παράγοντας κατάταξης έως το 2016. Σε μια ερώτηση και απάντηση με την Ammon Johns και άλλους, ο ανώτερος στρατηγικός αναλυτής ποιότητας Αναζήτησης Google Andrey Lipattsev είπε ότι τα 3 κορυφαία σήματα κατάταξης είναι «Περιεχόμενο, Σύνδεσμοι, RankBrain. ”

Μετάβαση σήμερα στο 2023. σε ένα AMA στο PubCon, ο Gary Illyes έδωσε στη συνέχεια μια αντικρουόμενη γνώμη λέγοντας ότι οι σύνδεσμοι δεν αποτελούν σήμα κατάταξης των “τοπ 3” και δεν ήταν “εδώ και αρκετό καιρό… δεν υπάρχει πραγματικά ένα παγκόσμιο κορυφαίο 3”. Ο Illyes συνέχισε λέγοντας, «Είναι απολύτως δυνατό να γίνει κατάταξη χωρίς συνδέσμους».

Αξίζει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η Google υποβάθμισε τη σημασία των συνδέσμων, όπως η μείωση των ανεπιθύμητων συνδέσμων. Η Google δεν πρόκειται να ισχυριστεί ξεκάθαρα ότι οι σύνδεσμοι είναι ένας σίγουρος παράγοντας κατάταξης, εάν μπορούν να χειραγωγηθούν τόσο εύκολα. Ναι, μπορεί να είναι τεχνικά δυνατή η κατάταξη χωρίς συνδέσμους, αλλά πιο συχνά, οι σύνδεσμοι βελτιώνουν την κατάταξη.

Σε μια συνομιλία απευθείας μηνύματος, ο Ammon είπε ως απάντηση στο βίντεό του το 2016: «Όταν ο Andrey Lipattsev απάντησε με «Περιεχόμενο, Σύνδεσμοι και RankBrain», έλεγε ότι αυτό που έχει σημασία είναι στη σελίδα, εκτός σελίδας και πώς η Google επεξεργάζεται ένα ερώτημα – κάτι που θα έπρεπε να το γνωρίζει ήδη κανείς. Σε αυτή τη βάση, ανεξάρτητα από το τι έχει πει ο Gary Illyes από τότε, αυτοί είναι πράγματι οι τρεις βασικοί παράγοντες που εξακολουθούν να υπάρχουν μέχρι σήμερα».

Εκτός από τη ροή του PageRank, ένας από τους λόγους που οι σύνδεσμοι είναι σημαντικοί είναι ότι η Google συνήθως βρίσκει σελίδες ανιχνεύοντας και διασχίζει σελίδες μέσω συνδέσμων.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια σελίδα χωρίς εισερχόμενους ή εσωτερικούς συνδέσμους μπορεί να είναι δύσκολο να ταξινομηθεί, καθώς δεν εντοπίζεται από την Google μέσω συνδέσμων προκειμένου να ανιχνευθεί και να ευρετηριαστεί. Η πιθανότητα απουσίας συνδέσμων υπογραμμίζει τη σημασία της υποβολής ενός χάρτη ιστότοπου, ο οποίος λέει στην Google ποιες σελίδες θέλετε να ευρετηριαστούν.

Η εσωτερική σύνδεση όχι μόνο βοηθά την Google να ανιχνεύσει και να ευρετηριάσει όλες τις συνδεδεμένες σελίδες στον ιστότοπό σας – βοηθά επίσης στη διασύνδεση συμπλεγμάτων θεμάτων, κάτι που είναι μια πολύτιμη στρατηγική περιεχομένου SEO.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι δεν είναι όλοι οι σύνδεσμοι ίσοι και η Google εστιάζει στην ποιότητα ενός μεμονωμένου συνδέσμου και όχι στον όγκο των συνδέσμων.

Ο John Mueller είπε: «Ο αριθμός των συνδέσμων μπορεί να ήταν ένας σημαντικός παράγοντας κατά τις πρώτες ημέρες του PageRank, αλλά η Google δίνει προτεραιότητα σε πιο χρήσιμες μετρήσεις για την αξιολόγηση των συνδέσμων σήμερα».

Οι σύνδεσμοι δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο όπως είχαν τις πρώτες μέρες, όταν ήταν δυνατή η κατάταξη με μεγάλο όγκο εισερχόμενων συνδέσμων χαμηλής ποιότητας. Σήμερα, η συνάφεια και η ποιότητα του συνδέσμου έχουν σημασία.

Οι σύνδεσμοι καλής ποιότητας εξακολουθούν να έχουν επιρροή στην κατάταξη και πολλοί επαγγελματίες SEO θα έλεγαν ότι εξακολουθούν να μετρούν. Σε αυτό το σημείο, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι και οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι εξακολουθούν να θεωρούνται παράγοντας κατάταξης.

 

Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google σήμερα, επίλογος.

Το κύριο πράγμα που πρέπει να αφαιρέσετε από αυτό το άρθρο είναι ότι η κατάταξη και η προβολή του SERP δεν είναι μια απλή εφαρμογή του “εδώ είναι μια λίστα παραγόντων κατάταξης με τους οποίους μπορούμε να εργαστούμε”. Είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους αυτός ο κλάδος είναι ένας τόσο συναρπαστικός και προκλητικός χώρος για εργασία.

Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, παρόλο που δεν υπάρχει ένα σαφές σύνολο παραγόντων κατάταξης της Google που μπορείτε να ακολουθήσετε, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες και ενδείξεις που είναι σημαντικοί για να πετύχετε τη σωστή κατάταξη για να πετύχετε την καλύτερη κατάταξη που μπορείτε. Ξεκινήστε κατανοώντας πραγματικά τα κίνητρα της Google και τον τρόπο λειτουργίας της. Στη συνέχεια, μπορείτε να αρχίσετε να καταλαβαίνετε πώς να διαμορφώσετε την προσέγγισή σας στο περιεχόμενο και τη στρατηγική SEO για να κατατάξετε.

Άλλα άρθρα